
slang bij gasklep
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
slang bij gasklep
Kan nergens een goed antwoord vinden wat de precieze functie is van het haakse slangentje bij het spruitstuk t.h.v. de gasklep.



Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dit slangetje gaat als het goed is naar je vacuumdoos op de ontsteking. Deze regelt de vacuumvervroeging/verlating van de onsteking. Aan de onderzijde van de inlaatspruitstuk zit ook zo'n slangetje.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Vandaag de afstelling en ontsteking gecontroleerd.
de rede hiervoor was dat ik vond dat het toerental iets te ver onderuit ging na het terug lopen van de toeren na gas geven,
met warme motor soms wel dat die bijna afsloeg.
Als eerste de ontsteking gecontroleerd en die stond netjes op zo'n 22 gr.bij 1500 tpm.
Toen verder gekeken naar de co ,die stond op 7
Stationer afgesteld en de co naar 2 gesteld, perfect, loopt nu netjes in 1 keer terug naar 1000 toeren en na zo'n 3 seconde terug naar 800 tpm.
komt daar verder niet meer onder
Zal het verbruik ook wel minder worden nu de co van 7 naar 2 is gesteld
de rede hiervoor was dat ik vond dat het toerental iets te ver onderuit ging na het terug lopen van de toeren na gas geven,
met warme motor soms wel dat die bijna afsloeg.
Als eerste de ontsteking gecontroleerd en die stond netjes op zo'n 22 gr.bij 1500 tpm.
Toen verder gekeken naar de co ,die stond op 7
Stationer afgesteld en de co naar 2 gesteld, perfect, loopt nu netjes in 1 keer terug naar 1000 toeren en na zo'n 3 seconde terug naar 800 tpm.
komt daar verder niet meer onder
Zal het verbruik ook wel minder worden nu de co van 7 naar 2 is gesteld
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.