Page 1 of 2

Radiateur aan= warmere moter

Posted: Fri Jun 11, 2010 4:25 pm
by tseard
Ik zit met een klein raadsel, aangezien hier mensen zijn die bijna alles weten, komt hier de vraag.
Als ik rij doe ik meestal mijn fan aan, maar wat blijkt nou de moter word steeds warmer verder dan 3/4, heb ik de radiateur niet aan blijft hij in het midden staan. Waar moet ik dit probleem zoeken, radiateur is van 2008.

Gr Tseard

Posted: Fri Jun 11, 2010 4:35 pm
by Arnold D
Hallo Tseard, even ophouden met blowen.

Wat heb je aan ? Radiateur staat altijd aan.

Bedoel je misschien de kachel of de koelvin ?

Posted: Fri Jun 11, 2010 4:35 pm
by Wondermike
Met radiateur aan doen bedoel je dan de kachel aan?

Posted: Fri Jun 11, 2010 4:36 pm
by Wondermike
Hallo Tseard, even ophouden met blowen.

:mrgreen:

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:00 pm
by tseard
Nee heb dan de radiateur even aan gehad te blowen bij lang wachten voor een stoplicht of rontonde

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:03 pm
by Jeroen
Oh je bedoelt de elektrische koelvin?! Ik dacht de carburateur :lol:

Als je die elektrieke koelvin bedoelt: kan het zijn dat deze verkeerd om draait of verkeerd om gemonteerd zit waardoor 'ie juist warmte van de motor aantrekt?

Als je 'm uitzet en de temp is gelijk al lager heb je mogelijk iets anders, een massaprobleempje waardoor de temp nog wel goed is, maar niet correct wordt weergegeven.

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:05 pm
by loentje
Denk exact hetzelfde als Jeroen!

groeten loentje

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:05 pm
by tseard
Hmm ik gok dan op de laatste want het is pas sinds een maand, voor die tijd ging die altijd 3/8 staan wanneer ik hem aan had.

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:13 pm
by Arnold D
Anders kunnen we morgen wel even kijken.

Ik ben iets voor 8.00 uur bij je en drinken we bij Mark even een bakkie.

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:15 pm
by Wondermike
Gaan jullie de auto van Dennis terugbrengen????

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:16 pm
by tseard
Ja is goed Arnold, ik sta wel klaar.

Posted: Fri Jun 11, 2010 5:20 pm
by Arnold D
Wondermike wrote:Gaan jullie de auto van Dennis terugbrengen????

Nee, we doen mee aan 'Vroem'

Posted: Fri Jun 11, 2010 6:20 pm
by Wondermike
Ik hoop dat jullie mooi weer hebben dan!

Posted: Fri Jun 11, 2010 10:14 pm
by RJ
Jeroen wrote:Oh je bedoelt de elektrische koelvin?! Ik dacht de carburateur :lol:

Als je die elektrieke koelvin bedoelt: kan het zijn dat deze verkeerd om draait of verkeerd om gemonteerd zit waardoor 'ie juist warmte van de motor aantrekt?

Als je 'm uitzet en de temp is gelijk al lager heb je mogelijk iets anders, een massaprobleempje waardoor de temp nog wel goed is, maar niet correct wordt weergegeven.
Volgens mij heb ik bovenstaande nu ook, sinds ik een nieuwe waterpomp en thermostaat gemonteerd heb. (thermostaat=getest en gaat open bij 80 graden). Zodra ik de ventilator aanzet zie ik m'n temp. metertje over het midden gaan; zet ik de ventilator uit, zakt ie meteen weer tot het midden. Binnenkort maar eens kijken waar dat aan kan liggen (welke sensor is dit eigenlijk bij een 316?)

Posted: Fri Jun 11, 2010 10:33 pm
by Arnold D
Die zit op je thermostaathuis en met maar 1 stekkerdje.

Heel toevallig deed die van mij gisteren exact hetzelfde. Op kontakt in het midden en bij het starten een streepje verder. Op 3/4 slaat normaal de vin aan, maar dat was toen tegen het rode aan. Heb daarna wat met de stekker staan pielen en een paar keer een ritje gemaakt en daarna was het goed. Vanavond even gereden en nog steeds goed.
Het is mij opgevallen, dat de laadstroom ook weer op 14 volt staat en tijdens de storing op 12 V