Page 1 of 2

4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 12:11 am
by abbl
Als ik de batterijklem aansluit aan mijn batterij, blijven de 4 pinkers gaan.
Nu als ik de knop induw gaan ze uit? zou het schakelaartje kapot zijn of ligt dit aan iets anders?

groeten Enzo

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 7:03 am
by Wondermike
alarmlichtschakelaar is zeer waarschijnlijk de oorzaak.
in het engelse deel staat hiervoor een reparatie handleiding. :wink:

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 9:49 pm
by abbl
Hartelijk dank voor de link.
Hij werkt nu terug naar behoren ^^

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 9:52 pm
by Peter V.
en zo snel kan het via een forum gaan :wink:

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 9:57 pm
by 323baur
En nog gratis ook. Het moet niet gekker worden.

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 10:20 pm
by tseard
Onze handelaar wil op de meeting geld zien.

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Thu Aug 26, 2010 10:34 pm
by abbl
tseard wrote:Onze handelaar wil op de meeting geld zien.
Pardon?

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Fri Aug 27, 2010 7:39 am
by Wondermike
1 * advies kost 20 euro
2 * advies kost 35 euro
Een 5 adviezen strippenkaart kost 75 euro.

Je mag het geld overmaken op rekening 555 :lol:

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Fri Aug 27, 2010 8:42 am
by 323baur
Das een goeie WM!

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Sat Apr 14, 2012 6:34 pm
by robin318i
ik heb het zelefde probleem met alarmlichtschakelaar maar kan niks vinden over reparatie, heeft er iemand een link?

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Sat Apr 14, 2012 6:37 pm
by Wondermike

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Sun Apr 15, 2012 4:05 pm
by robin318i
Grazie! mmm maar snap er niet veel van..

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Sun Apr 15, 2012 4:28 pm
by Wondermike
Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch :)
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.

Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Sun Apr 15, 2012 9:35 pm
by robin318i
[quote="Wondermike"]Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch :)
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.

Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
Omdat ik het link niet kan openen, ik zie geen tekenig of zo.. Dus is wel jammer, maar dat pinnetje verplaatst zig naar l. en rechts. moet hem dus wat ombuigen naar het andere deel waar in die schruift?

Re: 4 pinkers blijven gaan

Posted: Sun Apr 15, 2012 9:40 pm
by Wondermike
E21meister wrote:This is a copy of an article I have on my hard drive That I saved from Bimmerforums (thanks to Jester323):

Here are a few pics to go along with this... I've been meaning to recreate this ever since Fred's site went out of commission... Sorry for the crappy pics, my goo camera just died...
Pop the center grill in the dash out, a smaller flat head screw driver seems to help, then push the hazard switch out from the back side.

Use a pocket knife and a screwdriver to gently seperate the two halves.


Image


seperate slowly & the inner spring will stay near by.

Image


You can see here where the pin on the little metal arm slides in the groove on the opposite half.

Image


This is the pin/arm closer up:

Image


Use a pair of needle nose pliars and bend the arm in a tiny bit so that the pin/arm stay engaged with the corresponding groove.

Image

Then reassemble the pieces and test. No more Bic pen caps stuck in there to keep it turned off...