4 pinkers blijven gaan
4 pinkers blijven gaan
Als ik de batterijklem aansluit aan mijn batterij, blijven de 4 pinkers gaan.
Nu als ik de knop induw gaan ze uit? zou het schakelaartje kapot zijn of ligt dit aan iets anders?
groeten Enzo
Nu als ik de knop induw gaan ze uit? zou het schakelaartje kapot zijn of ligt dit aan iets anders?
groeten Enzo
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
alarmlichtschakelaar is zeer waarschijnlijk de oorzaak.
in het engelse deel staat hiervoor een reparatie handleiding.
in het engelse deel staat hiervoor een reparatie handleiding.
So many cars, so little time
Re: 4 pinkers blijven gaan
Hartelijk dank voor de link.
Hij werkt nu terug naar behoren ^^
Hij werkt nu terug naar behoren ^^
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 4 pinkers blijven gaan
en zo snel kan het via een forum gaan 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 4 pinkers blijven gaan
En nog gratis ook. Het moet niet gekker worden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 4 pinkers blijven gaan
Onze handelaar wil op de meeting geld zien.
Re: 4 pinkers blijven gaan
Pardon?tseard wrote:Onze handelaar wil op de meeting geld zien.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
1 * advies kost 20 euro
2 * advies kost 35 euro
Een 5 adviezen strippenkaart kost 75 euro.
Je mag het geld overmaken op rekening 555
2 * advies kost 35 euro
Een 5 adviezen strippenkaart kost 75 euro.
Je mag het geld overmaken op rekening 555
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 4 pinkers blijven gaan
Das een goeie WM!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 4 pinkers blijven gaan
ik heb het zelefde probleem met alarmlichtschakelaar maar kan niks vinden over reparatie, heeft er iemand een link?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
So many cars, so little time
Re: 4 pinkers blijven gaan
Grazie! mmm maar snap er niet veel van..
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
plaatjes staan er bij toch
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
So many cars, so little time
Re: 4 pinkers blijven gaan
[quote="Wondermike"]Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
Omdat ik het link niet kan openen, ik zie geen tekenig of zo.. Dus is wel jammer, maar dat pinnetje verplaatst zig naar l. en rechts. moet hem dus wat ombuigen naar het andere deel waar in die schruift?
plaatjes staan er bij toch
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
Omdat ik het link niet kan openen, ik zie geen tekenig of zo.. Dus is wel jammer, maar dat pinnetje verplaatst zig naar l. en rechts. moet hem dus wat ombuigen naar het andere deel waar in die schruift?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
E21meister wrote:This is a copy of an article I have on my hard drive That I saved from Bimmerforums (thanks to Jester323):
Here are a few pics to go along with this... I've been meaning to recreate this ever since Fred's site went out of commission... Sorry for the crappy pics, my goo camera just died...
Pop the center grill in the dash out, a smaller flat head screw driver seems to help, then push the hazard switch out from the back side.
Use a pocket knife and a screwdriver to gently seperate the two halves.
seperate slowly & the inner spring will stay near by.
You can see here where the pin on the little metal arm slides in the groove on the opposite half.
This is the pin/arm closer up:
Use a pair of needle nose pliars and bend the arm in a tiny bit so that the pin/arm stay engaged with the corresponding groove.
Then reassemble the pieces and test. No more Bic pen caps stuck in there to keep it turned off...
So many cars, so little time




