4 pinkers blijven gaan

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
abbl
Newbee
Posts: 18
Joined: Sun Aug 22, 2010 10:30 pm

4 pinkers blijven gaan

Post by abbl »

Als ik de batterijklem aansluit aan mijn batterij, blijven de 4 pinkers gaan.
Nu als ik de knop induw gaan ze uit? zou het schakelaartje kapot zijn of ligt dit aan iets anders?

groeten Enzo


User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by Wondermike »

alarmlichtschakelaar is zeer waarschijnlijk de oorzaak.
in het engelse deel staat hiervoor een reparatie handleiding. :wink:
So many cars, so little time
abbl
Newbee
Posts: 18
Joined: Sun Aug 22, 2010 10:30 pm

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by abbl »

Hartelijk dank voor de link.
Hij werkt nu terug naar behoren ^^
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by Peter V. »

en zo snel kan het via een forum gaan :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by 323baur »

En nog gratis ook. Het moet niet gekker worden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
tseard
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 258
Joined: Mon Aug 24, 2009 4:47 pm
Location: De Pein

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by tseard »

Onze handelaar wil op de meeting geld zien.
abbl
Newbee
Posts: 18
Joined: Sun Aug 22, 2010 10:30 pm

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by abbl »

tseard wrote:Onze handelaar wil op de meeting geld zien.
Pardon?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by Wondermike »

1 * advies kost 20 euro
2 * advies kost 35 euro
Een 5 adviezen strippenkaart kost 75 euro.

Je mag het geld overmaken op rekening 555 :lol:
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by 323baur »

Das een goeie WM!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
robin318i
E21 starter
Posts: 23
Joined: Sat Apr 14, 2012 6:08 pm
Location: arnhem HOLLAND

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by robin318i »

ik heb het zelefde probleem met alarmlichtschakelaar maar kan niks vinden over reparatie, heeft er iemand een link?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by Wondermike »

So many cars, so little time
robin318i
E21 starter
Posts: 23
Joined: Sat Apr 14, 2012 6:08 pm
Location: arnhem HOLLAND

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by robin318i »

Grazie! mmm maar snap er niet veel van..
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by Wondermike »

Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch :)
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.

Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
So many cars, so little time
robin318i
E21 starter
Posts: 23
Joined: Sat Apr 14, 2012 6:08 pm
Location: arnhem HOLLAND

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by robin318i »

[quote="Wondermike"]Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch :)
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.

Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
Omdat ik het link niet kan openen, ik zie geen tekenig of zo.. Dus is wel jammer, maar dat pinnetje verplaatst zig naar l. en rechts. moet hem dus wat ombuigen naar het andere deel waar in die schruift?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 4 pinkers blijven gaan

Post by Wondermike »

E21meister wrote:This is a copy of an article I have on my hard drive That I saved from Bimmerforums (thanks to Jester323):

Here are a few pics to go along with this... I've been meaning to recreate this ever since Fred's site went out of commission... Sorry for the crappy pics, my goo camera just died...
Pop the center grill in the dash out, a smaller flat head screw driver seems to help, then push the hazard switch out from the back side.

Use a pocket knife and a screwdriver to gently seperate the two halves.


Image


seperate slowly & the inner spring will stay near by.

Image


You can see here where the pin on the little metal arm slides in the groove on the opposite half.

Image


This is the pin/arm closer up:

Image


Use a pair of needle nose pliars and bend the arm in a tiny bit so that the pin/arm stay engaged with the corresponding groove.

Image

Then reassemble the pieces and test. No more Bic pen caps stuck in there to keep it turned off...
So many cars, so little time
Post Reply