Getrag versnellingsbak onder 315??
Getrag versnellingsbak onder 315??
Beste forumleden ,
Ik zit nog niet zo lang op het forum dus ik hoop dat ik m'n vraag op je juiste plaats stel.
Ik kan een Getrag versnellingsbak kopen met de navolgende codes (2400037090) en (04.1606 BOX). Nu vraag ik mij af of deze,mits de aandrijfas ingekort wordt, onder mijn 315 gaat passen. Is dit een goede 5 bak met overdrive?
Ik kan er op google niet veel over vinden.
Graag jullie reacties,
Groeten Patrick
Ik zit nog niet zo lang op het forum dus ik hoop dat ik m'n vraag op je juiste plaats stel.
Ik kan een Getrag versnellingsbak kopen met de navolgende codes (2400037090) en (04.1606 BOX). Nu vraag ik mij af of deze,mits de aandrijfas ingekort wordt, onder mijn 315 gaat passen. Is dit een goede 5 bak met overdrive?
Ik kan er op google niet veel over vinden.
Graag jullie reacties,
Groeten Patrick
Re: Getrag versnellingsbak onder 315??
Heb je een foto van de bak en het allerbelangrijkste is het er eentje met een mechanische of een elektronische kilometeraansluiting.
Als het elektronisch is kun je hem al laten staan!
groeten loentje
Als het elektronisch is kun je hem al laten staan!
groeten loentje
Beste Leon,
Hieronder een link naar de advertentie op marktplaats:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... nd=14&fs=1
Ik heb ook nog fotos van de nummers maar daar zie je verder niks op. Hoe herken ik de aansluiting voor de (eventueel) electrische kmmeter, is dat een draad vanuit de bak of een soort van plug waar je een steker in steekt?
Gr, Patrick
Hieronder een link naar de advertentie op marktplaats:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... nd=14&fs=1
Ik heb ook nog fotos van de nummers maar daar zie je verder niks op. Hoe herken ik de aansluiting voor de (eventueel) electrische kmmeter, is dat een draad vanuit de bak of een soort van plug waar je een steker in steekt?
Gr, Patrick
- 323baur
- E21 VIP

Ik denk dat deze wel gaat passen.
Probeer ook de cardan er bij te krijgen!
Probeer ook de cardan er bij te krijgen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
De cardan is er helaas niet bij, ik zal dus nog even opzoek moeten gaan naar een cardan. Misschien mijne laten inkorten? Ik ben echter nog in afwachting van het juiste nummer op de bak (volgens mij heeft de verkoper er ook niet superveel verstand van).
- 323baur
- E21 VIP

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar tis iig een M10 belhouse.
Als de verkoper aangeeft dat er een mechanische km teller aansluiting aan zit moet het wel goed komen.
Dat kan je snel genoeg controleren.
Cardan erbij is wel noodzaak, anders kan je je eigen gaan inkorten en balanceren.
Al met al wordt het dan een dure swap.
Ik zou even geduld hebben. Ze zijn schaars maar toch wordt met enige regelmaat eea aangeboden.
Bovendien is de loop er een beetje uit heb ik het idee. Niks loopt eigenlijk qua verkoop.
Als de verkoper aangeeft dat er een mechanische km teller aansluiting aan zit moet het wel goed komen.
Dat kan je snel genoeg controleren.
Cardan erbij is wel noodzaak, anders kan je je eigen gaan inkorten en balanceren.
Al met al wordt het dan een dure swap.
Ik zou even geduld hebben. Ze zijn schaars maar toch wordt met enige regelmaat eea aangeboden.
Bovendien is de loop er een beetje uit heb ik het idee. Niks loopt eigenlijk qua verkoop.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
De bevestiging is van een E30 met die stang bovenop.
Die hadden standaard geen teller aansluiting maar het kan later gemaakt zijn.
Die hadden standaard geen teller aansluiting maar het kan later gemaakt zijn.
So many cars, so little time
@ 323baur: Wat zal het ongv. kosten om mijn cardan uit te laten balanceren? Ik kan de bak namelijk voor de heft van de gebruikelijk prijs krijgen dus ik denk dat dit een buitenkansje is.
@ Wondermike: Er zit nu ook een "korte"bak onder, dus misschien past het e.a. op deze bak. Als er geen telleraansluiting op zit hoe en waar zat die dan op aangesloten (rare vraag misschien).
Gr, Patrick
@ Wondermike: Er zit nu ook een "korte"bak onder, dus misschien past het e.a. op deze bak. Als er geen telleraansluiting op zit hoe en waar zat die dan op aangesloten (rare vraag misschien).
Gr, Patrick
Heb nog eens contact opgenomen met de verkoper. Er zouden geen andere nummers op de bak staan en hij zou van een E30 318i af komen. Volgens hem zou daar een Getrag 240 onder liggen met een 5 speed economy. Nu rest mij de vraag of dit verhaal kan kloppen en of ik tegen problemen aan loop bij montage van deze bak.
Te denken valt aan de montage van de pook en teller aansluiting, is dit het zelfde als op de huidige 4 bak. Aangezien de verkoper 95 km van mij vandaan woont kan ik er niet ff snel naartoe om zelf te kijken.
Te denken valt aan de montage van de pook en teller aansluiting, is dit het zelfde als op de huidige 4 bak. Aangezien de verkoper 95 km van mij vandaan woont kan ik er niet ff snel naartoe om zelf te kijken.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
De E30 had volgens mij een gever bij het diff die electronisch de snelheid aangeeft.
So many cars, so little time
Helaas, zal de koop moeten annuleren dan. Ik heb geen zin in een hoop gerommel. Zal blijven zoeken naar de juiste bak. Een echte liefhebber blijft zoeken. Kom er vast wel weer eens een
tegen.
Gr, Patrick
tegen.
Gr, Patrick
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Inderdaad. Een radarwieltje draait mee in het diff en een pulsnemer geeft een signaal naar de snelheidsmeter.Wondermike wrote:De E30 had volgens mij een gever bij het diff die electronisch de snelheid aangeeft.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Blackadder
- E21 Fanatic
Verschil tussen een 4 bak en een 5 bak is een tussenstuk.
Lijken identiek, maar net iets (10 cm, dacht ik).
Ik kan eventueel de nrs eens opsnorren, want er ligt er bij mij nog eentje in de garage.
Er bestaan ook 2 modellen hierin. Met cardan 3-bouts bevestiging, en 4 boutsbevestiging.
Beter een versnellingsbak met bijhorende cardan aanschaffen.
Inkorten en balanceren van uw eigen cardan kan, maar moet professioneel worden gedaan.
Lijken identiek, maar net iets (10 cm, dacht ik).
Ik kan eventueel de nrs eens opsnorren, want er ligt er bij mij nog eentje in de garage.
Er bestaan ook 2 modellen hierin. Met cardan 3-bouts bevestiging, en 4 boutsbevestiging.
Beter een versnellingsbak met bijhorende cardan aanschaffen.
Inkorten en balanceren van uw eigen cardan kan, maar moet professioneel worden gedaan.
BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)