Hoi , vraagje. Ik heb nog een sperdiff met de code 33 11-1204898 , 3.1 . 225 liggen . Deze heeft ooit onder mijn 2e e21 gelegen. Heb hier 4 jaar mee gereden. Toen ik hem kocht lag er een 4 cil in van een 2002 met kuchelfischer injectie met snelle nokkenas. Compleet met 5 bak en spagettie uitlaat .Bloedsnel!!! Deze heb ik jammer genoeg eruit gehaald omdat hij soms wit rookte (heb hem nog wel steeds ergens staan). Ik had toen nog niet zoveel sleutel ervaring , dus een ander blok was het eenvoudigst. Het zou kunnen dat dit diff. onder een 2002 of zo hoort? jammer genoeg zijn er 2 steliet tandwieltjes gebroken.
Weet iemand iets over deze soort differentieels en of deze tandwielen nog ergens te krijgen zijn?
Groeten menno
sperdiff 3.1 ??
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: sperdiff 3.1 ??
Hoe is dat breken van die tandwieltjes gekomen?
je moet toch aardige krachten hebben of zonder olie hebben gestaan.
ik heb geen idee of e.e.a. nog te krijgen is. Anders toch maar goedkoop wegdoen aan een liefhebber dan
Het klinkt in combinatie met die motor wel heel erg leuk
je moet toch aardige krachten hebben of zonder olie hebben gestaan.
ik heb geen idee of e.e.a. nog te krijgen is. Anders toch maar goedkoop wegdoen aan een liefhebber dan

Het klinkt in combinatie met die motor wel heel erg leuk

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: sperdiff 3.1 ??
Kijk eens goed of er niet toevallig 38 / 11 op staat.
Dikke kans hoor. 3.1 heb ik nog nooit van gehoord, noch van 3.0 wat het eigenlijk is.
Dikke kans hoor. 3.1 heb ik nog nooit van gehoord, noch van 3.0 wat het eigenlijk is.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- menno
- Newbee
- Posts: 17
- Joined: Fri Sep 26, 2008 10:00 pm
- My E21(s): 320i/4, 320/6, 320/6 aut., 323i baur
- Location: The netherlands
Re: sperdiff 3.1 ??
Tja , hoe kwam dat? je bent jong en de wagen is snel...........
Liep als een trein dat ding. ruim 230 km p/u . Maar de wegkwaliteit in ons zuiderland heeeft er ook geen goed aan gedaan denk ik. Zal nog eens goed kijken , maar dit waren de nummers op het deksel. Dat was schoon , vandaar.
Liep als een trein dat ding. ruim 230 km p/u . Maar de wegkwaliteit in ons zuiderland heeeft er ook geen goed aan gedaan denk ik. Zal nog eens goed kijken , maar dit waren de nummers op het deksel. Dat was schoon , vandaar.
320/6 .82 , 320/6 aut .79 , 323I baur,.82 .
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: sperdiff 3.1 ??
Het deksel is uitwisselbaar dus niet specifiek gebonden aan het diff. Die bewuste nummers staan op het diff zelf.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.