Sinds een week heb ik ineens last van een belachelijk hoog benzine verbruik. De auto stink zelfs naar benzine. Met flink gas geven komt er ook een mooie zwarte wolk uit. Hij loopt dus duidelijk veel te rijk.
Van bild 2 heb ik ook de het stekkertje eraf getrokken van de bovenste connector dan loopt de auto wat mooier.
De BMW 315 heeft een automatische choke met bimetaal wat al wat problemen kan geven omtrent een rijk mengsel.
De stekker die je heb losgetrokken is van het koude start verrijkingsventiel. Als deze blijft hangen dan zal ze inderdaad wel wat zuipen en onregelmatig draaien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
De choke van een 315 is automatisch en kan dus niet met een kabel ( handmatig ) eraf gehaald worden. Deze zorgt voor een hoog verbruik vanwege het rijke mengsel. Die verrijkingsklep waar jij de stekker vanaf heb gehaald zorgt voor de koude start door ook een brandstofinspuiting.
Die plaatjes die jij in je eerste post heb gezet komen uit een bestand waar je precies kan zien waar de choke zit. Het is een soort dekseltje waar een elektrische aansluiting op zit. Hierin zit een bimetaal die door opwarming verdraait en dan de chokeklep opent. Tevens heb je ook nog een soort verrijkingsklep (TN-starter) die d.m.v. je koelwater een schuif dichtstuurt.
Hoi ik ben nieuw hier en heb een week of 2 geleden een bmw e21 gekocht...
nu heb ik precies dezelfde symptomen met het benzine gebruik en de geur het lijkt wel of er pure benzine uit de uitlaat komt
wat kan ik hier zelf aan doen en waar moet ik beginnen met kijken?
ruud164 wrote:Hoi ik ben nieuw hier en heb een week of 2 geleden een bmw e21 gekocht...
nu heb ik precies dezelfde symptomen met het benzine gebruik en de geur het lijkt wel of er pure benzine uit de uitlaat komt
wat kan ik hier zelf aan doen en waar moet ik beginnen met kijken?
ps de foto's volgen nog
Hoi Ruud,
Je zult toch wat meer informatie moeten geven. Inderdaad even voorstellen en vooral welk type motor je heb want dat maakt wel wat uit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.