Ondanks het naderende
carnaval-spektakel, vandaag bezig geweest met de achterste dempers (uitlijning vóór moet ik nog doen).
Is trouwens een eitje vergeleken met vóór
Slimme jongens trouwens bij BMW. Ze hebben aan beide zijden, in het paneel achter de leuning van de achterbank, een 2tal gaten gemaakt (zit een soort van bitumen matje overheen) om de 2 achterste moertjes van de toplagers los te kunnen maken. Ik heb zo'n vermoeden dat dit nog de 1e dempers waren, want de gaten zaten nog niet in het matje...
Daarnaast had ik niet langer moeten wachten om de achterste dempers te vervangen...
Beide schoteltjes -waar de veren op rusten- waren dusdanig verroest dat ik er gaten in kon prikken
Het koste me overigens ook de nodige moeite om de veren uit die schoteltjes te krijgen... de roest leek wel bruine loctite
Overigens heb ik bij de nieuwe schokdempers een laag blanke tectyl in de schotel gespoten, eens kijken of dat een beetje roestwerend wil werken.
Maar nu vroeg ik me het volgende af: zit er verschil tussen de boven- en onderkant van de veren? Volgens mij niet, want ik kan in ieder geval op het blote oog geen verschil in ontdekken. Wel zag ik dat er op elke veer een tweetal merktekens geverfd waren (
gele streep en
rode streep, zie foto links).
Iemand een idee wat dat kan betekenen?
groeten, Roel