FF lekker zeuren over telecom aanbieders
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
FF lekker zeuren over telecom aanbieders
Haha we hebben er weer een!
Hi (KPN dus) biedt een 'internet op je laptop' abo aan voor 12,45 per maand met dongel. Mooie prijs voor incidenteel gebruik (max 500 MB) en werkt ook in het buitenland, handig met wat tripjes die eraan zitten te komen. Afgesloten dan maar.
Krijg netjes een orderbevestiging en een opgave van de bezorgtijd. Donderdag tussen 17.15 en 19.15 of zoiets, dat was afgelopen week. Om 16.00 belt de bezorger dat hij over 5 minuten voor m'n deur staat. Leuk, zeg ik, maar ik ben pas omstreeks 17.00 thuis, netjes op tijd voor de door jullie opgegeven tijd. Daar kan de beste man niet op wachten, dit is het laatste adres in deze omgeving die dag. Of IK wil bellen om een nieuwe afspraak te maken. Grrrr maar okee. Nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende dag en dan is de bezorger ook weer iets eerder maar wacht netjes.
Pakket in ontvangst genomen, beschrijving zit erin, sim kaart, maar geen dongel. Bellen maar weer. Oh die zijn we vergeten, maar die kunnen we niet nasturen, die moet u ophalen in een van onze winkels. WAT?! Ik begin al warme gevoelens te krijgen bij verboden wapenbezit. Maar okee, ik hou me in, moet van de week toch in de buurt van zo'n winkel zijn.
Vandaag krijg ik een faktuur die neerkomt op... 20 euro per maand. Bellen maar weer, correctie volgt. Het blijft verbazend dat dit soort grote clubs hun processen dusdanig slecht onder controle hebben dat ze in de eerste de beste order al een hele berg fouten en klant-onvriendelijke beslissingen hebben zitten. Wat overigens wel verbeterd is, is de telefonische bereikbaarheid. In alle gevallen heb ik binnen 2 minuten een medewerker aan de lijn. Maar als ze de boel gewoon goed voor elkaar zouden hebben zou dat niet nodig moeten zijn natuurlijk. Kun je flink strepen in het callcenterpersoneel, dat is pas besparen. De wonderlijke wereld van telecom...
Hi (KPN dus) biedt een 'internet op je laptop' abo aan voor 12,45 per maand met dongel. Mooie prijs voor incidenteel gebruik (max 500 MB) en werkt ook in het buitenland, handig met wat tripjes die eraan zitten te komen. Afgesloten dan maar.
Krijg netjes een orderbevestiging en een opgave van de bezorgtijd. Donderdag tussen 17.15 en 19.15 of zoiets, dat was afgelopen week. Om 16.00 belt de bezorger dat hij over 5 minuten voor m'n deur staat. Leuk, zeg ik, maar ik ben pas omstreeks 17.00 thuis, netjes op tijd voor de door jullie opgegeven tijd. Daar kan de beste man niet op wachten, dit is het laatste adres in deze omgeving die dag. Of IK wil bellen om een nieuwe afspraak te maken. Grrrr maar okee. Nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende dag en dan is de bezorger ook weer iets eerder maar wacht netjes.
Pakket in ontvangst genomen, beschrijving zit erin, sim kaart, maar geen dongel. Bellen maar weer. Oh die zijn we vergeten, maar die kunnen we niet nasturen, die moet u ophalen in een van onze winkels. WAT?! Ik begin al warme gevoelens te krijgen bij verboden wapenbezit. Maar okee, ik hou me in, moet van de week toch in de buurt van zo'n winkel zijn.
Vandaag krijg ik een faktuur die neerkomt op... 20 euro per maand. Bellen maar weer, correctie volgt. Het blijft verbazend dat dit soort grote clubs hun processen dusdanig slecht onder controle hebben dat ze in de eerste de beste order al een hele berg fouten en klant-onvriendelijke beslissingen hebben zitten. Wat overigens wel verbeterd is, is de telefonische bereikbaarheid. In alle gevallen heb ik binnen 2 minuten een medewerker aan de lijn. Maar als ze de boel gewoon goed voor elkaar zouden hebben zou dat niet nodig moeten zijn natuurlijk. Kun je flink strepen in het callcenterpersoneel, dat is pas besparen. De wonderlijke wereld van telecom...
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: FF lekker zeuren over telecom aanbieders
Waarvan akte. telecomaanbieders, wat zijn ze???
Vervelende is dat je er gelijk klaar mee bent en eigenlijk direct weer van die bende af wilt. Maar dàt kan niet, nee, je zit er weer een jaar aan vast...
Vervelende is dat je er gelijk klaar mee bent en eigenlijk direct weer van die bende af wilt. Maar dàt kan niet, nee, je zit er weer een jaar aan vast...
- Jeroen
- Site Admin
Een nieuwe episode in telecomland. Heb momenteel een sim only abonnement van Telfort van iets van 9,95 per maand, 300 min en 25 sms, meer dan zat.
Als ik dat nu verleng en naar iets minder minuten ga, ben ik ook weer wat goedkoper uit, 6,90 voor 200 min en 25 sms. Niks mis daar en voor mij zat.
Echter, als ik kies voor verlengen met gratis een nieuw toestel, dan kosten diezelfde 200 min en 25 sms 21,90. Aaaah op die manier gratis, bijna 200 euro voor een antiek toestel.
Ik denk dat ik 't maar even houd bij m'n bestaande antieke toestel en klaar voor nog geen 7 euro. De aaifoons en dergelijke laten we wel even voor de echt belangrijke mensen, m'n eigen telefoon heeft tenslotte al de sms app dus wat meer heb je nodig?
Als ik dat nu verleng en naar iets minder minuten ga, ben ik ook weer wat goedkoper uit, 6,90 voor 200 min en 25 sms. Niks mis daar en voor mij zat.
Echter, als ik kies voor verlengen met gratis een nieuw toestel, dan kosten diezelfde 200 min en 25 sms 21,90. Aaaah op die manier gratis, bijna 200 euro voor een antiek toestel.
Ik denk dat ik 't maar even houd bij m'n bestaande antieke toestel en klaar voor nog geen 7 euro. De aaifoons en dergelijke laten we wel even voor de echt belangrijke mensen, m'n eigen telefoon heeft tenslotte al de sms app dus wat meer heb je nodig?
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
wederom helemaal eens. Zo bel ik nu al jaren met een nagenoeg total loss mobieltje van Nokia, de 6310i. doet t prima, en ik heb de carkit ervoor (ok snap in adapter) in mijn auto.
- Jeroen
- Site Admin
Heb net de Grand Prix van Canada bekeken via het Duitse RTL. De reclames tonen maar weer eens aan hoe we in NL genaaid worden. In Duitsland heb je voor 19-20 euro per maand onbeperkt mobiel bellen, sms-en en internetten, inclusief een toestel. Dat wordt zo aangeboden door diverse aanbieders inclusief bijv Vodafone. Als vakantie-aanbod kun je ook nog eens zonder extra kosten gebruik maken van je telefoon in 30 landen, zeg maar groot-Europa. Geeft maar weer eens aan dat onze telecom waakhond Opta ook alleen maar bestaat uit een bosje blinde cq incompetente ambtenaren.
Regards/groeten, Jeroen
Probeer dat dan maar eens in belgië..een abonnement met onbeperkt bellen,sms`en en 500MB kost je al snel een €80 per maand. Iedereen overstappen naar een duitse provider zou ik zeggen!!
- Jeroen
- Site Admin
Het is verbazend dat die verschillen er nog steeds zijn, terwijl een aantal landen waaronder Duitsland en Spanje gewoon aanzienlijk lagere tarieven hanteert (als in minder dan een derde van wat een vergelijkbaar abonnement in NL zou kosten). Zo lang ik nog het idee heb dat ik veel te veel betaal houd ik het bij een abonnement van 5,95 en daar red ik het doorgaans prima mee. De Duitse markt is uiteraard groter, maar voor dit soort providers met een wereldwijd netwerk en in elk land miljoenen klanten lijkt de schaalgrootte me niet meer heel erg belangrijk, of je moet het over de Europese mini-staatjes hebben als Liechtenstein, Andorra en Luxemburg.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik wil opzeggen bij mijn huidige mobiele aanbieder Telfort. In de Telfort winkel weet men mij te vertellen dat de opzegtermijn 1 maand is en dat ik via de klantenservice kan opzeggen. Doen we, maar die opzegtermijn blijkt niet te kloppen (??). Ik wil evengoed nog steeds opzeggen, en de resterende looptijd afkopen (een hele 46 euro). Ik moet worden doorverbonden maar dat gaat fout, verbinding wordt verbroken (??).
Dus ik kan na 15 min opnieuw inbellen, weer eerst in de wacht, dan een meneer die mijn opzegging verwerkt. Dan moet ik volgens deze meneer opnieuw bellen zodat een andere afdeling de afkoop kan regelen (??). Dus voor de derde keer uitgebreid in de wacht, een dame aan de lijn die de afkoop gaat verwerken.
Ben ik dan klaar? Nee, men gaat mij nu binnen 10 werkdagen een voorstel toesturen per post (??). Onbegrijpelijk, maar pas als men dat terug heeft ontvangen gaat men de opzegging verwerken (??). Een dergelijke omslachtige werkwijze schept niet het vertrouwen dat er op korte termijn opgezegd kan worden en dat het nummerbehoud ook daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.
Al met al zeer onprofessioneel, omslachtig en klantonvriendelijk, net als elk ander KPN onderdeel. Ik zal blij zijn als ik van dit clubje verlost ben om dan ongetwijfeld gepiepeld te worden door het volgende clubje prutsers.
Dus ik kan na 15 min opnieuw inbellen, weer eerst in de wacht, dan een meneer die mijn opzegging verwerkt. Dan moet ik volgens deze meneer opnieuw bellen zodat een andere afdeling de afkoop kan regelen (??). Dus voor de derde keer uitgebreid in de wacht, een dame aan de lijn die de afkoop gaat verwerken.
Ben ik dan klaar? Nee, men gaat mij nu binnen 10 werkdagen een voorstel toesturen per post (??). Onbegrijpelijk, maar pas als men dat terug heeft ontvangen gaat men de opzegging verwerken (??). Een dergelijke omslachtige werkwijze schept niet het vertrouwen dat er op korte termijn opgezegd kan worden en dat het nummerbehoud ook daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.
Al met al zeer onprofessioneel, omslachtig en klantonvriendelijk, net als elk ander KPN onderdeel. Ik zal blij zijn als ik van dit clubje verlost ben om dan ongetwijfeld gepiepeld te worden door het volgende clubje prutsers.
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Is toch gewoon een kwestie van je melden bij een nieuwe aanbieder? Deze regelen de overstap, nummerbehoud en opzegging oude abonnement? Tenminste, zo werkt hij bij T-Mobile nochtans...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
Zo hoort het te gaan idd, maar de 'oude' aanbieder Telfort heeft besloten de vertrekkende klant zoveel mogelijk te treiteren. Typisch KPN dus...
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Herinnert u zich deze nog? We waren er al even achter dat de Opta zit te slapen en dat we in NL volop genaaid worden...
Vandaag verschijnt ook een OESO rapport met dezelfde bevindingen...Jeroen wrote:Heb net de Grand Prix van Canada bekeken via het Duitse RTL. De reclames tonen maar weer eens aan hoe we in NL genaaid worden. In Duitsland heb je voor 19-20 euro per maand onbeperkt mobiel bellen, sms-en en internetten, inclusief een toestel. Dat wordt zo aangeboden door diverse aanbieders inclusief bijv Vodafone. Als vakantie-aanbod kun je ook nog eens zonder extra kosten gebruik maken van je telefoon in 30 landen, zeg maar groot-Europa. Geeft maar weer eens aan dat onze telecom waakhond Opta ook alleen maar bestaat uit een bosje blinde cq incompetente ambtenaren.
Wat gaat er nu gebeuren? De nietsnutten en hersenlozen van de Opta gaan, al dan niet gesouffleerd vanuit de politiek, een onderzoek doen en ons vertellen dat het allemaal wel meevalt zodat onze kostbare waakhond rustig verder kan snurken. Wij betalen wel weer...
Nederlandse beller krijgt weinig waar voor zijn geld
AMSTERDAM -
Nederlandse consumenten betalen zich blauw aan veel te dure belbundels. Dat zegt OESO-onderzoeker Rudolf van der Berg. De organisatie publiceert vandaag een rapport waarin de telecomsectoren van 33 ontwikkelde landen worden vergeleken. „We leggen elke maand tientallen euro's neer voor een abonnement, maar krijgen er minder voor terug dan in het buitenland.”
Van der Berg, die in Parijs woont en werkt, vergelijkt de Nederlandse belbundels met zijn eigen abonnement. „Ik betaal twee tientjes per maand. Daarvoor mag ik ongelimiteerd bellen naar Europa en naar vaste lijnen in de VS, en krijg ik ook nog eens een onbeperkt aantal sms’jes en 3 gigabyte aan data.” Een vergelijkbaar abonnement, zonder telefoon, kost in Nederland al gauw het dubbele.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Nieuws en toch niks nieuws
Minuut mobiel bellen in Nederland duurste
BRUSSEL - In Nederland kost een minuut mobiel bellen gemiddeld 14,7 eurocent. Daarmee is mobiel bellen in Nederland het duurste in Europa, zo blijkt uit cijfers die de Europese Commissie dinsdag presenteerde. (...)
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Wat een verrassing. 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
En dan krijg je voor die prijzen ook nog een een service van likmevestje.
Ik heb een abbonement bij vodafone met ene htc one x erbij. Ik werd een jaar geleden gebeld of me dit niet wat leek.
Oke, abbonement uiteindelijk afgesloten met toestelverzekering tegen valschade en waterschade. een voicelog ingesproken met alle afspraken en overeenkomsten over prijzen en diensten. Ik heb al contracten binnen gekregen en getekend terug gestuurd.
Alles was geregeld. Het nummer was behouden ik had mn nieuwe telefoon met sim en kon bellen smsen en internetten voor het leven.
Tot na een poosje mijn scherm kapot valt. Ik met de telefoon naar een vodafone winkel met reparatiepunt in zwolle.
Deze telefoon is niet verzekerd meneer. GRRR
Ik naar huis, alles natrekken. nou bleek het dat ik ook nooit betaalt had.
Toen heb ik vodafone opgebeld om de voicelog op te vragen. Nou dat kwam goed, ik werd binnen 2 dagen terug gebeld zeiden ze. Maar toen ik op het rode telefoontje drukte waren ze me waarschijnlijk alweer vergeten dus na een week terug gebeld. Dan krijg je te horen, ow, daar staat niks van in het systeem meneer. excuses voor het ongemak, ik zal de voicelog alsnog opvragen. en dan wordt u over 2 dagen terug gebeld. weer een week later bel ik ze weer terug.
Dit heeft zon 15 keer aangehouden, en de gesprekken met de vodafone medewerkers werden er niet vriendelijker op van mijn kant zul je begrijpen.
Tot ik na een half jaar een of andere manager aan de lijn krijg die een dagje op het callcenter zat. RAAK.
Deze man heeft alles geregeld en mijn telefoon ligt nu bij vodafone voor reparatie of vervanging,, na een half jaar bellen omdat iedereen daar gewoon te laks bleek om wat voor een betalende klant te doen. nee reclame maken moeten we, meer klanten werven laat de bestaande klanten maar stikken..
Dit wekt in ieder geval het gevoel dat je als klant gewaardeerd wordt..

Ik heb een abbonement bij vodafone met ene htc one x erbij. Ik werd een jaar geleden gebeld of me dit niet wat leek.
Oke, abbonement uiteindelijk afgesloten met toestelverzekering tegen valschade en waterschade. een voicelog ingesproken met alle afspraken en overeenkomsten over prijzen en diensten. Ik heb al contracten binnen gekregen en getekend terug gestuurd.
Alles was geregeld. Het nummer was behouden ik had mn nieuwe telefoon met sim en kon bellen smsen en internetten voor het leven.
Tot na een poosje mijn scherm kapot valt. Ik met de telefoon naar een vodafone winkel met reparatiepunt in zwolle.
Deze telefoon is niet verzekerd meneer. GRRR
Ik naar huis, alles natrekken. nou bleek het dat ik ook nooit betaalt had.
Toen heb ik vodafone opgebeld om de voicelog op te vragen. Nou dat kwam goed, ik werd binnen 2 dagen terug gebeld zeiden ze. Maar toen ik op het rode telefoontje drukte waren ze me waarschijnlijk alweer vergeten dus na een week terug gebeld. Dan krijg je te horen, ow, daar staat niks van in het systeem meneer. excuses voor het ongemak, ik zal de voicelog alsnog opvragen. en dan wordt u over 2 dagen terug gebeld. weer een week later bel ik ze weer terug.
Dit heeft zon 15 keer aangehouden, en de gesprekken met de vodafone medewerkers werden er niet vriendelijker op van mijn kant zul je begrijpen.
Tot ik na een half jaar een of andere manager aan de lijn krijg die een dagje op het callcenter zat. RAAK.
Deze man heeft alles geregeld en mijn telefoon ligt nu bij vodafone voor reparatie of vervanging,, na een half jaar bellen omdat iedereen daar gewoon te laks bleek om wat voor een betalende klant te doen. nee reclame maken moeten we, meer klanten werven laat de bestaande klanten maar stikken..
Dit wekt in ieder geval het gevoel dat je als klant gewaardeerd wordt..
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Even klagen op facebook en twitter wil tegenwoordig ook goed helpen
Daar houden ze niet van.
Daar houden ze niet van.
So many cars, so little time