Page 1 of 1

contact blijft hangen

Posted: Thu Apr 14, 2011 7:03 pm
by chiel
Zo, alweer een paar weken verder en al flink opgeschoten. Nieuwe koppeling, koppelingscilinder, distributie met spanrol, waterpomp, thermostaat, viscokoppeling, grote beurt, 2 nieuwe banden, draagarmen voor, remmen gangbaar gemaakt. Net nog een gebroken tandwiel in de tellerbak vervangen dus al met al lekker bezig!

Nu heb ik dus sinds een paar dagen een probleem met het contactslot. Bij contact uit en dus ook sleutel eruit blijft hij in de contact aan stand staan, stand 2 geloof ik. Uitzetten is koppeling laten schieten of min pool eraf. Zodra je de pool er weer opzet hoor je een aantal relais klikken. O.a. entlastungrelais en eentje onder het luchtfilterhuis, zal we brandstofafsluiter zijn. Zelf als ik de stekker onder het dashboard van het contactslot afkoppel is er geen verandering. Die zal dus wel goed zijn neem ik aan.

Zie ik een relais over het hoofd? Heeft wel wat last van water in dashboardkastje dus kan het zijn er ergens sluiting is veroorzaakt?

Ik kan natuurlijk de hele boel doormeten maar misschien kent iemand de symptomen en de stap in de goede richting.

Alvast bedankt mensen.

Re: contact blijft hangen

Posted: Thu Apr 14, 2011 7:41 pm
by uwbuurman
Goed bezig in ieder geval!!! Zal vast iets van sluiting zijn, maar weet het ook niet.

Re: contact blijft hangen

Posted: Thu Apr 14, 2011 8:45 pm
by Peter V.
Het feit is dus dat je de motor niet kunt afzetten met je contactsleutel?

Wat je allemaal hoort klikken als je de accu weer aansluit klopt wel.
Bij de carburateur zijn dat o.a. de elektronische afslagsproeiers.

Wat je bedoeld met het verwijderen van de stekker van het slot begrijp ik niet goed. Ik ga ervan uit dat als je de verbinding verbreekt oftewel de spanning van nummer 30 van je contactslot afhaalt dat de motor stopt (dit is hetzelfde als de accu losgooien).

Het lijkt bijna of jouw contact dus altijd ingeschakeld staat Wellicht is er iets in het elektrische deel wat blijft "plakken".

Water in je dashboardkasje is niet leuk maar geeft niet dit probleem. Je heb daar nagenoeg geen bedrading zitten wat dit kan veroorzaken denk ik.

Re: contact blijft hangen

Posted: Thu Apr 14, 2011 11:52 pm
by uwbuurman
met je eens Peter, maar als er rechts water lekt, dan kan dat links ook... Duidelijk dat er geen sluiting ontstaat in het dashbordkastje.

Re: contact blijft hangen

Posted: Thu Apr 14, 2011 11:58 pm
by Jeroen
Tsja sluiting is nou niet echt een BMW kwaal, bij geen enkel model al leg je ze onder water. Als de motor blijft lopen met zelfs het hele contactslot (schakelaar) afgekoppeld is er of heel veel gerommeld met de bedrading of wellicht een relais wat blijft hangen?

Re: contact blijft hangen

Posted: Fri Apr 15, 2011 8:50 pm
by chiel
Nou... Ik ben eruit gekomen hoor. Er heeft ooit een startonderbreker opgezet. Na het inbouwen van de nodige nieuwe delen onder de motorkap kwamen we een losse draad tegen en een kabeloogje zonder draadje erin op de pluspool.... Blijkt dus via een aantal omwegen rechtstreeks op de plus van de bobine uit te komen!
Lekker suf van me om daar niet eerder aan te denken zeg. Ook een beetje jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om alle draden te verwijderen na het uitbouwen van het kreng! Gewoon de draad uit het kabeloogje trekken en lekker ernaast laten bengelen, fijn!

Bedankt voor het meedenken allemaal

groet,

Chiel