Wat een mooie wereld toch als je eerst je klanten kunt voorliegen over het al dan niet gekoppeld zijn van de energieprijzen aan de brandstofprijzen (maar net wat beter uitkomt), de centen met tientallen miljoenen tegelijk over de balk mag smijten met steeds weer een nieuwe huisstijl etc, als er dan nog geld over blijft eigen je dat gewoon zelf toe en verhoog je de tarieven nog eens. En natuurlijk, ik ga mijn huidige werkgever ook eens vragen om een extraatje vanwege misgelopen inkomsten bij mijn vorige werkgever.De Telegraaf wrote:
AMSTERDAM - Energiebedrijf Nuon heeft het vaste salaris van Huib Morelisse met 70 procent verhoogd naar 750 duizend euro. Voor 'misgelopen inkomsten' bij zijn vorige werkgever Essent krijgt hij nog eens 724 duizend euro als compensatie.
Dat schrijft De Volkskrant vandaag. Grootaandeelhouder Gelderland gaat bezwaar maken. De loonsverhoging is niet voorgelegd tijdens de aandeelhoudersvergadering.
Nuon is voor 49 procent in handen van het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall. Daarom mag het bedrijf volgens de Zweedse wet geen bonussen meer uitkeren. Om dat te omzeilen is het vaste salaris verhoogd.
Volgens het beloningsbeleid van de provinciale aandeelhouders moet het salaris van de topman vergelijkbaar zijn met bedrijven als Schiphol en Connexxion. Met met zijn nieuwe salaris zit Morelisse daar ver boven.
Begin april liet de elektriciteitsproducent nog weten dat de energierekening vanaf juli flink omhoog gaat, vanwege oplopende prijzen van gas, steenkool en olie. Een gemiddeld huishouden zou hierdoor per jaar 110 euro duurder uit zijn.
Hoeveel meer moet je nou van staat en volk stelen voordat je op z'n minst hetzelfde behandeld wordt als iemand die 6km te hard rijdt?