FF lekker zeuren over energieleveranciers

Voor alles niet E21 gerelateerd
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

FF lekker zeuren over energieleveranciers

Post by Jeroen »

Nou ja, lekker...
De Telegraaf wrote:
AMSTERDAM - Energiebedrijf Nuon heeft het vaste salaris van Huib Morelisse met 70 procent verhoogd naar 750 duizend euro. Voor 'misgelopen inkomsten' bij zijn vorige werkgever Essent krijgt hij nog eens 724 duizend euro als compensatie.

Dat schrijft De Volkskrant vandaag. Grootaandeelhouder Gelderland gaat bezwaar maken. De loonsverhoging is niet voorgelegd tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Nuon is voor 49 procent in handen van het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall. Daarom mag het bedrijf volgens de Zweedse wet geen bonussen meer uitkeren. Om dat te omzeilen is het vaste salaris verhoogd.

Volgens het beloningsbeleid van de provinciale aandeelhouders moet het salaris van de topman vergelijkbaar zijn met bedrijven als Schiphol en Connexxion. Met met zijn nieuwe salaris zit Morelisse daar ver boven.

Begin april liet de elektriciteitsproducent nog weten dat de energierekening vanaf juli flink omhoog gaat, vanwege oplopende prijzen van gas, steenkool en olie. Een gemiddeld huishouden zou hierdoor per jaar 110 euro duurder uit zijn.
Wat een mooie wereld toch als je eerst je klanten kunt voorliegen over het al dan niet gekoppeld zijn van de energieprijzen aan de brandstofprijzen (maar net wat beter uitkomt), de centen met tientallen miljoenen tegelijk over de balk mag smijten met steeds weer een nieuwe huisstijl etc, als er dan nog geld over blijft eigen je dat gewoon zelf toe en verhoog je de tarieven nog eens. En natuurlijk, ik ga mijn huidige werkgever ook eens vragen om een extraatje vanwege misgelopen inkomsten bij mijn vorige werkgever.

Hoeveel meer moet je nou van staat en volk stelen voordat je op z'n minst hetzelfde behandeld wordt als iemand die 6km te hard rijdt?

Regards/groeten, Jeroen
wicked
Upcoming E21 fanatic

Re: FF lekker zeuren over energieleveranciers

Post by wicked »

Neeeeeeeee Jeroen,

Dat werkt andersom. Vanaf een X-bedrag ben je zo te zeggen bevrijd van enige sancties.
Dus hoe wilder je het maakt, des te minder hoef je je om maatregelen zorgen te maken.

Het is idd echt te gek voor woorden dat dit allemaal maar zo kan. En uiteraard is de gewone
burger er weer de dupe van.

Groet
Jeroen
Blinker links und Gas geben !!!

E21 315 '82 (nog wel 1,5L) R.I.P.
E21 320 '82 (de 3,5L staat al in de startblokken)
E21 315 '83
E21 323iA '82
E21 323i '82 (oops.... al in kleine stukjes)
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Deze actie is even blijven liggen maar vanavond wil ik eens kijken wat een overstap kan opleveren. Wel erg leuk al die websites met 'energievergelijkers'. De meesten schuilen achter een hostingprovider, waarschijnlijk in opdracht van een van de aanbieders zelf. Vooralsnog heb ik iig één fraudegeval mogen ontdekken, de website van vergelijkenergie.nl is gewoon eigendom van Electrabel. Deze site viel sowieso al op omdat ze je de hemd van het lijf vragen.

Ik ga eens puzzelen en hoop vanavond terug te komen met een of enkele betrouwbare sites.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Erg grappig, elke vergelijker komt met geheel andere prijzen haha!

Deze sites komen met min of meer vergelijkbare uitkomsten, in elk geval staan bij deze sites dezelfde aanbieders wel steeds bovenaan:
vergelijk.nl / prizewize.nl
energieleveranciers.nl
energieprijzen.nl

De eerste heeft ook gelijk een aantal aanbiedingen waarmee de prijzen lager komen te liggen dan rechtstreeks via de aanbieders, en dus ook lager dan de andere vergelijkingssites. Bij prizewize.nl kwam voor mij Dong er als goedkoopste uit, maar aangezien ik erachter kwam dat die ook zo'n fake vergelijkingssite hebben gaat daar m'n geld niet heen. Op een tweede plek en vlakbij Dong eindigde E.ON, voor mij ook een bekende partij. Daar nu een overeenkomst afgesloten waarbij de totale kosten zo'n 215 euro lager lagen dan nu bij Nuon (globaal zo'n 20%!), en dat is uitgaande van de huidige flex prijzen van Nuon. Ga ik rekenen met de vaste prijs 'aanbieding' van Nuon dan is het verschil alleen nog maar groter. We gaan 't maar eens een jaartje avonturen!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

t zal allemaal wel, volgens mij maakt het weinig uit of je nu door de hond of de kat wordt gebeten...

Het zijn allemaal laaielichters. De hele wereldeconomie flikkert inelkaar, de Amerikanen kunnen hun schulden niet meer dragen, de Anglo saxische landen kraken tot in hun voegen om de olijfvreters boven water te houden met miljarden, de olie is de laatste jaren niet zo goedkoop geweest en de prijzen aan de pomp stijgen. 3 cent bij de diesel. vakantie he? Stelletje vuile dieven.

Zelfde geldt dus voor de energieleveranciers. groen dit, groen dat. maar de ene kolencentrale na de andere. En de prijzen stijgen vanwege hogere olieprijzen? Sinds wanneer worden kolen van olie gemaakt?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Je heb helemaal gelijk. Je doet je best om op energiekosten te besparen met spaarlampen en HR-ketels etc etc. Je meterstanden zien er goed uit en toch wordt de rekening nooit minder. Gaan de verbruikskosten niet omhoog dan is het de energiebelasting, ecotax, milieutaks etc etc wel omhoog.

Je wordt dus aan alle kanten gen*aid.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Eens, bestolen word je toch, alleen nu een paar kwartjes minder.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

En de tarieven gaan weer leuk omhoog dus we gaan maar weer een avondje vergelijken doen op bovengenoemde sites!
Regards/groeten, Jeroen
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz

Post by pattam2009 »

Volledig mee eens, en goedkoper gaat het echt nooit meer worden de volgende verhoging staat alweer voor de deur Btw naar 21%
Ik heb vorig jaar mijn aktie ondernomen, misschien een idee mocht je op het zuiden zitten en de ruimte op het dak hebben.

Image
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ik moet het vooral hebben van de energieprijzen. De lokale ambtenarij, niet door enig milieubewustzijn of grijze massa gehinderd, heeft besloten dat dat soort constructies niet kan, ook al is het aan de achterzijde van de woning :screwy
Regards/groeten, Jeroen
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz

Post by pattam2009 »

Ongelooflijk!!

Zo zie je maar, als ze er zelf niet wijzer van worden is het ineens niet estetisch verantwoord of zo..
Milieu is toch zo belangrijk! alleen als het geld opleverd.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Het leuke van die zonnepanelen vind ik dat je gewoon BTW moet betalen over de energie die jezelf opwekt. Dat is een rare constructie en vergelijkbaar met een BTW heffing op je zelf verbouwde aardappels en aardbeien...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ook dat geld heeft de overheid hard nodig omdat de ambtenarij de centen zo massaal over de balk flikkert, een andere reden is er niet. Net als bij zoveel andere heffingen, van hondenbelasting tot successierechten!
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Wondermike »

Niet de overheid maar mijn energieleverancier.... De Nederlandse Energie Maatschappij.

Stuurt een email met de volgende inhoud:
Beste meneer Graafland,
NLE is volop in beweging. Niet voor niets is één van de kernwaarden van ons merk “iedere dag een beetje beter en soms een grote stap vooruit”. Over zo’n stap vooruit gaat dit bericht, aangezien NLE de betalingscyclus van haar klanten gaat aanpassen.

Dit betekent in eerste instantie dat u, in plaats van ín de maand van levering, vóór de maand van levering gaat betalen. Concreet houdt dit nu in dat u bij de overgang naar deze nieuwe cyclus eenmalig 2 termijnbedragen in dezelfde maand in rekening gebracht krijgt. Let wel: u gaat dus niet méér betalen, alleen eerder. Voor u persoonlijk vindt deze overgang volgende maand, dus op 25 september 2015, plaats. Wij vragen u vriendelijk rekening te houden met deze eenmalige incasso van 2 termijnbedragen.
Huhhhh??? Maar wat is nou de echte reden??
Zoals ieder bedrijf heeft NLE ook te maken met een debiteurenkant. Inmiddels weten wij dat met name klanten, die vanaf het begin van de factuurrelatie niet betalen (maar wel al door ons beleverd worden), het meest wezenlijke aandeel in wanbetalingsproblemen veroorzaken. Dit is een algemeen feit. We doelen hier niet op úw persoonlijke situatie, maar het raakt u wel. De afschrijvingskosten die daarmee zijn gemoeid, worden namelijk uiteindelijk verwerkt in de algemene tarieven die we kunnen bieden. Door de betalingscyclus op deze nieuwe manier in te richten, houden wij deze ‘professionals’ voortaan buiten de deur waardoor we de tarieven in de toekomst voordelig kunnen blijven houden. Bovendien stelt deze betalingscyclus NLE in staat om nog scherper in te kopen en ons als bedrijf onafhankelijker te laten opereren ten opzichte van bijvoorbeeld grote energieproducenten. Ook daarvan plukt u in de toekomst de vruchten.
Dus, ik als goed betalende klant moet nu het probleem van de slecht betalende klant gaan oplossen? Dat denk ik dus niet, denk je nu echt dat als ze bij een wanbetaler niet kunnen incasseren voor 1 maand dat wel gaat lukken voor 2 maanden??

Maar wat is nu de echte echte reden??

Ergens gelezen dat het niet zo heel erg goed gaat met de NLE met een negatief saldo van 18 miljoen ofzo. Ook dat de oprichter van de NLE iets wil gaan doen in de valutamarkt ...... Maar niet van mijn geld!!
Dacht het niet.
We begrijpen dat een en ander wellicht vervelend kan zijn aangezien 2 termijnbedragen worden afgeschreven, maar we geloven oprecht dat we met deze aanpassing een situatie creëren waardoor onze klanten, dus ook u, beter af zijn. Mocht u het echter niet eens zijn met deze aanpassing van de voorwaarden (te vinden via deze link), dan kunt u tot 30 dagen vanaf de verzending van dit bericht uw contract kosteloos opzeggen.
Gelijk gedaan en per 1-9 lid geworden van mijn oude leverancier, de Nuon.
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Hoewel banken, energieleveranciers etc weinig anders zijn dan onze overheid als het gaat om inefficiëntie, klantonvriendelijkheid en logheid, toch maar even verkast naar dit topic. Ik heb deze mail ook gehad van NLE, zal ook eens kijken. Het bevreemdde mij ook al ten zeerste!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply