Beste experts,
Sinds enige tijd trotse eigenaar van een prachtige BMW e21 316 van 1979. De auto heb ik ruim een half jaar. Technische is de auto inmiddels perfect. Hiervoor moest het eea gebeuren, omdat de auto 7 jaar stil had gestaan. Nu vraag ik me af is het verstandig om LPG in te laten bouwen. Financieel lijkt het enorm aantrekkelijk. Kan deze auto dit wel hebben? Of ga je dan zoveel meer onderhoud betalen dat het zich haast niet meer loont? Of krijg je de ene na de andere storing? En als het verstandig is om te doen, waar moet ik dan op letten? Zijn er LPG systemen/boeren die je absoluut wel/niet moet doen?
Groet,
Arjen
Wel of niet LPG inbouwen in e21 316 1979
Re: Wel of niet LPG inbouwen in e21 316 1979
Ik vind lpg erg prettig, maar goed ieder heeft een andere mening.
Omtrent lpg, blokken zijn er goed bestand tegen. Alleen klepseals even aanpassen wil je het echt goed doen. En je moet uiteraard rustig rijden.
Maar belangrijk is:
hoeveel km ga je rijden per jaar met de BMW, want je zult eerst moeten berekenen of lpg lucratief is.
Daarnaast zijn er diverse systemen, mijn voorkeur zou gaan voor starten op benzine en daarna overschakelen op lpg.
groeten loentje
Omtrent lpg, blokken zijn er goed bestand tegen. Alleen klepseals even aanpassen wil je het echt goed doen. En je moet uiteraard rustig rijden.
Maar belangrijk is:
hoeveel km ga je rijden per jaar met de BMW, want je zult eerst moeten berekenen of lpg lucratief is.
Daarnaast zijn er diverse systemen, mijn voorkeur zou gaan voor starten op benzine en daarna overschakelen op lpg.
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
welkom hier. Stel je gerust eens uitgebreid voor, met meer info over je auto en uiteraard veel foto's.
@ LPG: inbouw is niet goedkoop, voordat je dat eruit hebt ben je wel even aan het rijden. Persoonlijk zeg ik: gas is om op te koken, maar anderen denken daar weer anders over. Een M10 motor kan het prima hebben, maar dan moet je, zoals leon zegt, niet gaan raggen.
@ LPG: inbouw is niet goedkoop, voordat je dat eruit hebt ben je wel even aan het rijden. Persoonlijk zeg ik: gas is om op te koken, maar anderen denken daar weer anders over. Een M10 motor kan het prima hebben, maar dan moet je, zoals leon zegt, niet gaan raggen.
Hallo en welkom hier.
Ook ik wil misschien LPG inbouwen in mijn 320i met M10 motor. Ik heb al een sloper staan met LPG erin, dus ik ga dit topic in de gaten houden.
Over dat rustig rijden met LPG; als je dan wel lekker wilt trappen, kan dat dan wel door handmatig op benzine over te schakelen ?
Ook ik wil misschien LPG inbouwen in mijn 320i met M10 motor. Ik heb al een sloper staan met LPG erin, dus ik ga dit topic in de gaten houden.
Over dat rustig rijden met LPG; als je dan wel lekker wilt trappen, kan dat dan wel door handmatig op benzine over te schakelen ?
Danny043 wrote:Hallo en welkom hier.
bijvoorbeeld, of als je blok al warm is, maar dan alsnog de temperatuur in de gaten houden
voordat je die sloper kaal gaat trekken en alles in je eigen e21 gooit, lees de regels even goed door..
alle delen die onder druk staan zoals tank, verdamper en afsluiter moeten een 67r01.... keur hebben
en dan nog een berg regels
-
Co
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '76 320i RIP, '78 320/6 RIP
Kan best, tenzij je hem orgineel wil houden of ooit nog voor een goede prijs wil verkopen.
Ik geloof dat de meeste BMW liefhebbers een anti LPG houding hebben. Je vindt ook complete technische verhalen waarom de 6 cilinders niet geschikt zijn voor LPG. Hoewel er ook lui zijn die al jaren op gas rijden met een 6 cyl. Die vervangen wel om de 10d km de kop!
@Danny:
Ik heb een 320i op gas gehad en vond het niet zo'n succes. K-jettronic met LPG werkt volgens mij niet zo goed. Je moet steeds 2 systemen goed afgesteld houden, dat was destijds niet vaak. Dat was 10 jaar geleden en ik startte toen gewoon op gas-stom!
-.
Maar vooral voor de eerst genoemde reden- orginaliteit en de zeldzaamheid van een 320i zou ik het niet doen. (zelfs al zitten er te grote bumpers op
!)
Groeten, Marco
Ik geloof dat de meeste BMW liefhebbers een anti LPG houding hebben. Je vindt ook complete technische verhalen waarom de 6 cilinders niet geschikt zijn voor LPG. Hoewel er ook lui zijn die al jaren op gas rijden met een 6 cyl. Die vervangen wel om de 10d km de kop!
@Danny:
Ik heb een 320i op gas gehad en vond het niet zo'n succes. K-jettronic met LPG werkt volgens mij niet zo goed. Je moet steeds 2 systemen goed afgesteld houden, dat was destijds niet vaak. Dat was 10 jaar geleden en ik startte toen gewoon op gas-stom!
Maar vooral voor de eerst genoemde reden- orginaliteit en de zeldzaamheid van een 320i zou ik het niet doen. (zelfs al zitten er te grote bumpers op
Groeten, Marco
BMW 320i '76 Mintgrun RIP
BMW320/6 '78 Turmalin grun RIP
BMW E30 325e Touring
BMW320/6 '78 Turmalin grun RIP
BMW E30 325e Touring
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dikke +1!!Co wrote:Kan best, tenzij je hem orgineel wil houden of ooit nog voor een goede prijs wil verkopen.
....
Maar vooral voor de eerst genoemde reden- orginaliteit en de zeldzaamheid van een 320i zou ik het niet doen. (zelfs al zitten er te grote bumpers op!)