laat ik mijzelf ook eens voorstellen, wel zo netjes, en wil graag mijn plezier delen!
ik ben Rutger, nu bijna 23 jaar, opleiding voor Motorfiets technicus gedaan en hier 4 jaar werkzaam in geweest, tegenwoordig ben ik HBO student in een hele andere richting
altijd al fan geweest van de e21's.
hiervoor heb ik een e28,e30 en een e34 gehad.
maar ik was aan het klussen in het nieuwe huisje vn mijn zus, die woont +- 10 km van mij vandaan. en elke avond als ik in het donker naar huis ging zag ik in een voortuin onder een boom een neusje die ik elke keer weer mooi vond
op een avond ging ik weer naar mijn zus en was wat aan de vroege kant, en dacht bij mezelf, even spieken kan geen kwaad. voor ik het wist zat ik erin:D en werd stiekem al een beetje verliefd. de man vertelde me dat hij daar al een tijdje stond en niet meer wou starten maar wel rijdend weg gezet is. Met een paar startkabels wou hij nog niet aanslaan. Toch uit nieuwsgierigheid vroeg ik aan de man of hij ook starterspray, ether of iets dergelijks had, om hem even wakker te maken. dat had hij niet. ik vroeg daarna om haarlak of deo
na een grondige inspectie zat er wel veel roest aan en kortom moest er wel wat aan gebeuren.

er is al heel wat aan gebeurd maar moet nog wel wat gebeuren.
wat er al is gedaan:
nieuwe krikpunten voor ingelast, nieuw vloer gedeelte onder de pendalen, bodemplaat achter bij het reserve wiel en nog wel wat meer klein laswerk.

toen de auto toch op de brug stond gelijk alle remmerij vervangen, schijven, blokken, trommels, remleidingen.
tevens alle schokdempers en veren, en gelijk een verlagingsset gemonteerd. deze vind ik alleen net een tikkeltje te laag dus ben nog opzoek naar een set die iets hoger uitvalt.( of schroefset, maar die zijn niet kant en klaar te krijgen naar mijn weten ).
het interieur is nog super netjes en het schuif/kantel dakje ( orrigineel ) is nog keurig in orde.
alleen is er 1 recaro stoel gemonteerd, dus ben nog opzoek naar een 2e, vind er maar eens 1
kortom het is weer een nette auto, maar het werk is nog niet klaar.
er zit nog wel wat roest wat nog mijn aandacht nodig heeft.
zo zit er nog wat roest achter boven het linker achterwiel, en is de B-stijl aan het roesten in het hoekje. dit moet dus nog gedaan worden. dit heb ik nog gelaten omdat ik misschien de auto wel opnieuw in de lak wil gaan zetten, aangezien de lak op het dak aardig verkleurd en faal is. alleen weet ik nog niet of ik de orriginele kleur wil of een andere.
tevens loopt het blokje wel goed, alleen starten gaat moeizaam, eenmaal warm loopt hij als een zonnetje.
net wat nieuwe spulletjes gehaalt wat dus nog gemonteerd moet worden:
distributie riem incl spanrol waterpomp en thermostaat.
verdelerkap, bougiekabels, bougiedoppen en de bougies zelf natuurlijk
kleppendekselpakking.
keering en O-ring achter de nokkenas-poulie
TN-starter
en bij het vervangen en verversen van alle vloeistoffen zal ik natuurlijk ook even het fijne werkje van het kleppen stellen doen
het is zo wel een aardig verhaaltje geworden en denk dat jullie wel een indruk hebben gekregen over mijn nieuwe auto.

Groeten
Rutger