Geachte lezer,
sinds een maand of 2 maakt mijn BMW uit 1983 soms teveel toeren bij het versnellen.
Wat er dan gebeurt is dat hij te traag van z'n plaats komt(vervelend voor achteropkomend verkeer) in verhouding tot het geluid wat de 1.6 produceert. Het is overigens een 4-handbak en de koppeling pakt ook wel laat pas op.
Aangezien ik zelf nieuwkomer ben sins 8 maandjes in de BMW oldtimer sectie kan een van jullie mij misschien raad geven:
Wat is hier mis?
Alvast bedankt.
Groeten,
Kees
Teveel toeren t.o.v. versnelling BMW 315
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Teveel toeren t.o.v. versnelling BMW 315
Omdat jij aangeeft dat het pas recent is en tevens het late koppelingspunt ben ik bang dat je koppeling "slipt" en dus versleten is.
Dit betekent dat e.e.a aan vervanging toe is. Ter controle kun je verschillende testjes doen. De meest bekende is de auto op de handrem zetten en dan proberen weg te rijden. Als de kont van de auto niet de grond wordt ingedrukt en/of de toeren van de motor kllimt dan slipt de koppeling.
Dit betekent dat e.e.a aan vervanging toe is. Ter controle kun je verschillende testjes doen. De meest bekende is de auto op de handrem zetten en dan proberen weg te rijden. Als de kont van de auto niet de grond wordt ingedrukt en/of de toeren van de motor kllimt dan slipt de koppeling.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Klinkt idd als een versleten koppeling. Tip: haal een goede set van de dealer of van een van de gerenommeerde merken.
Regards/groeten, Jeroen
Oke, dank voor de snelle reacties. Ik ga er gelijk mee aan de slag!
Groeten, Kees
Groeten, Kees