Jeroen wrote:Dat is 6.5J ET30 en dan zou je naar een ET van ca 13mm moeten. Dus 17mm eraf, gedeeld door twee is ongeveer de dikte van je spacer. Heb het nooit geprobeerd met die velgen, een 5mm spacer zou kantjeboord zijn, een 10mm spacer zou zeker goed moeten zijn. Let er wel op dat je dan ook langere bouten nodig hebt om voldoende in de flens van de naaf te kunnen draaien.
Dit klopt niet helemaal Jeroen... de dikte van spacers hoeft niet door 2en gedeeld te worden.
Ik heb even voor je zitten rekenen aan de hand van mijn eigen velgen, die passen namelijk precies naast de stuurstang. Deze zijn 14x7 et 25 met een 15 mm spacer, dus ET10.
Als jouw velgen echt 6,5J et30 zijn (dit moet je even nakijken, mijn velgen zijn namelijk ook voor een e30 en zijn et25, dit moet ergens op de velg staan.) kom je ongeveer 15mm tekort.
Je kan voor zo krap mogelijk gaan en 15mm monteren, maar je kan ook op zeker spelen en 20mm monteren. Als je dit doet moet je achter ook minimaal zo'n dikke spacer plaatsen. Het past sowieso binnen je wielkasten (nog even los van de banden.) dat is dus geen probleem. Verder zou ik willen adviseren om te kijken naar spacers die je eerst op de flens monteert, waarna je de velg weer op de spacer monteert, zoals hierboven ook al beschreven werd. Dit is naar mijn mening het superieure systeem t.o.v. de "schijven".