Hoe haal ik die ruiten eruit? Ik krijg er nauwelijks beweging in namelijk....
Zijruiten achter verwijderen
-
MellyVille
- Upcoming E21 fanatic
Zijruiten achter verwijderen
De zijruiten zou ik er graag even uitnemen om het bekende e21-roest-probleempje grondig aan te pakken (ik ben er nog op tijd bij gelukkig).
- pattam2009
- E21 VIP

- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Re: Zijruiten achter verwijderen
Met het raam rubber in een hoek aan de binnenkant beginnen,bijv. hoek van de deurstijl aan de onderkant.
Met druk op het raam het rubber omduwen en zo zal het geheel eruit komen.
Succes.
Met druk op het raam het rubber omduwen en zo zal het geheel eruit komen.
Succes.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
En zeker niet de chromenstrips verwijderen. Is altijd een leuk klusje die weer terug te plaatsen.
Terugplaatsen ook altijd met strips er al in en een touwtje.
Suc6!
Terugplaatsen ook altijd met strips er al in en een touwtje.
Suc6!
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Gesteld dat je die ramen terug wilt plaatsen dan zou ik bovenstaande tips gebruiken. Zo niet, dan neme men een flinke straatklinker en rammen maar...
-
MellyVille
- Upcoming E21 fanatic
Ze zijn er al uit
En daar is geen straatklinker aan te pas gekomen natuurlijk.
De auto is eronder nog helemaal hard, op een paar plekjes zijn er wat roestpuntjes doorgekomen maar valt me alles mee! Ik ga het kaalmaken, behandelen, epoxy, en in de lak zetten. Maar, nog steeds speelt in mijn achterhoofd het idee om er enkele gaatjes in te boren waar het water weg kan. Het grote probleem is nu een enorm breed rubber met 3/4 flappen waar het water gegarandeerd in blijft steken.
Een ander idee is om iedere 10cm een stukje van alle flappen weg te snijden, zodat er openingen zijn waar het water eruit kan, wat leidt naar een gaatje. Strak plan? Of ontzettend dom
?
De auto is eronder nog helemaal hard, op een paar plekjes zijn er wat roestpuntjes doorgekomen maar valt me alles mee! Ik ga het kaalmaken, behandelen, epoxy, en in de lak zetten. Maar, nog steeds speelt in mijn achterhoofd het idee om er enkele gaatjes in te boren waar het water weg kan. Het grote probleem is nu een enorm breed rubber met 3/4 flappen waar het water gegarandeerd in blijft steken.
Een ander idee is om iedere 10cm een stukje van alle flappen weg te snijden, zodat er openingen zijn waar het water eruit kan, wat leidt naar een gaatje. Strak plan? Of ontzettend dom
-
MellyVille
- Upcoming E21 fanatic
Niemand? Het hele idee van 3 lagen rubber klopt gewoon niet bij de achterramen, water blijft daar vastzitten en kan nergens heen. Daarom roest het ook niet of niet zo snel bij het achter- of voorraam, daar is geen loze ruimte onder de rubbers...
Ik heb echt het idee dat er een waterafloop moet komen, in de vorm van 2/3 gaten in de auto, doorstroom naar binnen toe dus. Of de rubbers moeten niet geheel afsluiten zodat het water ook nog weg kan lopen. Wat zou de beste oplossing zijn?
Ik heb echt het idee dat er een waterafloop moet komen, in de vorm van 2/3 gaten in de auto, doorstroom naar binnen toe dus. Of de rubbers moeten niet geheel afsluiten zodat het water ook nog weg kan lopen. Wat zou de beste oplossing zijn?
Tja, ik zie het nut nog niet helemaal, waarom zou er water inkomen?
groeten loentje
groeten loentje
-
MellyVille
- Upcoming E21 fanatic
Omdat het dat doet. Dat is het grote probleem van de E21 nou juist 
Overal komt water, vocht, condens, noem maar op. Ook kan het zo zijn dat er ergens water aan de bovenzijde in het rubber loopt en toch onder terechtkomt. En daar blijft het jaren gevangen en liggen = niet goed
Overal komt water, vocht, condens, noem maar op. Ook kan het zo zijn dat er ergens water aan de bovenzijde in het rubber loopt en toch onder terechtkomt. En daar blijft het jaren gevangen en liggen = niet goed
Ik denk eerlijk gezegd dat er toch wel vocht blijft zitten, kun je beter de rubbers dichtkitten.
Of een polyester carrosserie mal maken, ben je van al de ellende af
groeten loentje
Of een polyester carrosserie mal maken, ben je van al de ellende af
groeten loentje
-
MellyVille
- Upcoming E21 fanatic
MEt dichtkitten bereik je ook niks, dan gaat er toch nog vocht onder zitten.
Ik zit sterk te overwegen aan de onderzijde 3 inkepingen te maken, zodat eventueel vocht eruit kan en er ook lucht in kan tijdens het rijden etc om het vocht weg te 'blazen'...
Ik zit sterk te overwegen aan de onderzijde 3 inkepingen te maken, zodat eventueel vocht eruit kan en er ook lucht in kan tijdens het rijden etc om het vocht weg te 'blazen'...
Als je in de rubbers gaat snijden, ben ik bang dat de rubbers naar binnen toe gaan lekken. Ik heb alle sponningen alvorens de ruiten te plaatsen, dik in de Dinitrol gezet.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
-
MellyVille
- Upcoming E21 fanatic
Naar binnen toe lekken, tja, door een inkeping zal er zeker vocht komen, maar ook zeker wegkunnen... doe ik niks komt er ook zeker vocht maar komt het niet meer weg. Ik blijf twijfelen 
Komende week gaan de ramen er terug in, dan moet ik wel besloten hebben
Nu staat het in de epoxy, straks 2-componenten lak erover en idd dinitrol of ml erover nog als extra bescherming...
Komende week gaan de ramen er terug in, dan moet ik wel besloten hebben
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Zorg er wel voor dat er geen rest roest meer in het rubber zit. Anders start daar de ellende als eerste.
Meestal valt de roest onder het raamrubber wel mee, vaak bij de b-stijl en achter bij de c-stijl en dit heeft volgens mij met torsie werking te maken.
Gewoon goed behandelen en zonder insnijden terug plaatsen (zou ik doen)
Meestal valt de roest onder het raamrubber wel mee, vaak bij de b-stijl en achter bij de c-stijl en dit heeft volgens mij met torsie werking te maken.
Gewoon goed behandelen en zonder insnijden terug plaatsen (zou ik doen)
So many cars, so little time