vooraleer ik begin met mn probleem,zal ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Jesse Libbrecht,23 jaar en afkomstig uit west-vlaanderen (belgië
Ik heb sinds enkele maanden een e21 gekocht van een 88-jaar oude man,met origineel 148 000km's.
De wagen sliep zn hele leven binnen,maar werd helaas de laatste 20 jaar niet meer bereden,wél gepoetst!
Alle documenten waren erbij,zoals laatste (blanco) keuringsbewijs,onderhousboekje van de bmw garage,tot zelfs het
origineel aankoopbewijs mét de aangevinkte opties!
Het gaat dus over een e21 316 van het eerste type (ik heb me zelfs laten vertellen door die man dat hij na bestelling ongeveer een jaar op de wagen heeft moeten wachten!) Hij nam echt afscheid met pijn in het hart,maar toen ik later nog eens terug ging om hem terug rijdend te tonen,was hij enorm gelukkig dat hij naar een 'liefhebber' gegaan is
Natuurlijk heeft 20 jaar stilstaan zo zn gevolgen voor zo'n auto.Dus wat heb ik na aankoop gedaan:
- remmen zaten enorm vast,maar deze zijn losgekregen door de motorkracht (tijdelijk)
Eens thuisgekomen,nieuwe klauwen opgezet,nieuwe rempompjes achteraan,remvloeistof doorgespoeld en hier en daar een
toegeslibte remleiding vernieuwd.
- Motor voorzien van nieuwe benzine (tank leeggelaten,gespoeld),verse motorolie,filters,nieuwe bougies,
koelvloeistofsysteem doorgespoeld,enz.
Daarna starte het beestje als een schatje,maar draaide nogal stuntelig stationair.dan maar een revisiesetje besteld voor de
solex 32/32,daarna was hij gelijk nieuw.uiterlijk hoefde er niks te gebeuren,kas is (voor zn leeftijd) in showroomstaat.mét
originele lak natuurlijk.interieur is perfect onderhouden,geen scheuren,gaten,NIKS.Mijn bedoelingen met de wagen zijn om hem zo perfect mogelijk origineel te houden en er zoveel mogelijk rondritjes mee te doen.
enkele foto's:
20 jaar in deze garage gestald:

aangekomen thuis en na de motorische opfriswerken (natuurlijk ook de sticker verwijderd)

de motor (kleppendeksel had ik op reserve dus heb ik ééntje ervan mat-zwart gelakt)

en het opbouw toerentellertje.(kan gemakkelijk terug verwijderd worden,want ik wou geen inbouw exemplaar,aangezien het niet origineel op deze wagen aanwezig was)

Ziezo,dat was m'n voorstelling zo een beetje.Nu het probleem
sinds kort houdt mn wagen eventjes 'in' tijdens het optrekken,waarna alles terug perfect verloopt.met optrekken bedoel ik echt wel de pedaal indrukken.indien ik rustig rij gebeurt dit namelijk niet,maar om iemand in te halen is dit nogal storend.Nu is mijn vraag,
-kan dit aan de ontsteking liggen?(contactpuntjes zijn schoongemaakt,maar nooit vervangen,alsook de bougiekabels)
-is dit meer een carb-probleem?(lijkt me niet,aangezien hij gereviseerd is geweest enkele weken terug)
-of eerder een carb-afstelling?
Alvast bedankt voor de hulp/ideeën.
Jesse