Morning All,
Ik ben momenteel bezig met het e.e.a strak te maken aan mijn E21.
Waar ik nu bezig mee ben zijn wat kleine roestplekken, vooral onder mijn achterbumper.
Wat ik nu gedaan hebt is het volgende.
Metaal blank gemaakt met schuurschijf, en roest verwijderd (staat momenteel dus blank).
Volgende stap is plamuren, en schuren, schuren en nog eens schuren. Totdat deze helemaal glad is.
Ontvetten, 2k primer, waterproof opschuren.
Ontvetten, in kleur en daarna blanke lak.
Is mijn werkwijze ok zo??
En dan nog 1 vraag op mij E21 zat eerst op de onderste gedeelte een soort van ruwe laag, voor de steenslag.
Hoe heet dit en kan ik dit zelf weer aanbrengen.
Alle advies is most welcome..
Advies gevraagd
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Advies gevraagd
Klinkt al heel goed. Met uitschuren wel zorgen dat elke vorm van roest weg is, elk zwart puntje oid, want als je daar wat oxide laat zitten gaat het heel snel weer verder tenslotte. Let verder ook op evt kitnaden, beter eruit trekken dan dat daarachter weer wat verborgen zit. En nu je in die hoek bezig bent kan het, voor zover je dat nog niet gedaan had, goed zijn om even de achterlichten en zwarte afdekking ertussen te verwijderen anders pak je dat gelijk mee, net als evt kofferbakrand (rubber voorzichtig verwijderen!).
Na de 2K primer zou ik op de originele plaatsen (zijkanten en net de hoek om zeg maar) 3M Bodyschutz aanbrengen, het liefst artnr 08868 maar die moet je met hun eigen spuitpistool aanbrengen. Daarmee heb je een zeer goede, degelijke en flexibele coating zonder scherpe of ruw oppervlak in een zo origineel mogelijke look (even experimenteren met druk en afstand) die vervolgens goed overspuitbaar is, dan kun je in 1x alle lak aanbrengen.
Na de 2K primer zou ik op de originele plaatsen (zijkanten en net de hoek om zeg maar) 3M Bodyschutz aanbrengen, het liefst artnr 08868 maar die moet je met hun eigen spuitpistool aanbrengen. Daarmee heb je een zeer goede, degelijke en flexibele coating zonder scherpe of ruw oppervlak in een zo origineel mogelijke look (even experimenteren met druk en afstand) die vervolgens goed overspuitbaar is, dan kun je in 1x alle lak aanbrengen.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen bedankt voor je advies.
Ik ga ermee aan de slag zodra het weer het een beetje toelaat.
Ik ga ermee aan de slag zodra het weer het een beetje toelaat.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Graag gedaan, succes, en aangezien je al de juiste aanpak en spullen had gekozen zien we graag een verslagje met foto's hoor 

Regards/groeten, Jeroen
Ik zou het blanke metaal wat je nu hebt eerst ook nog behandelen met een primer. Dit om het af te sluiten. Daarna plamuren!
Hé grappig, ik heb laatst precies hetzelfde gedaan.
Is goed te doen... als je van schuren houdt
Je moet inderdaad wel primer gebruiken, maar pas na het plamuren. De 2k plamuur moet dus op het blanke metaal, anders hecht deze niet.
Bij het gladschuren kun je het beste een schuurblokje gebruiken, dit zorgt voor een egaal resultaat en gaat ook nog een sneller.
Succes!
Is goed te doen... als je van schuren houdt

Je moet inderdaad wel primer gebruiken, maar pas na het plamuren. De 2k plamuur moet dus op het blanke metaal, anders hecht deze niet.
Bij het gladschuren kun je het beste een schuurblokje gebruiken, dit zorgt voor een egaal resultaat en gaat ook nog een sneller.
Succes!
Allen bedankt voor jullie advies, ik ben inmiddels klaar.
En het resultaat mag er wezen, ik ben een leek in het plaatsen van foto's.
Maar ik zal een kennis van me vragen wat foto's te posten voor me.
Jimmy
En het resultaat mag er wezen, ik ben een leek in het plaatsen van foto's.
Maar ik zal een kennis van me vragen wat foto's te posten voor me.
Jimmy