Hoi Mensen!
Poosje weggeweest uit pure frustratie over de e21, maar inmiddels heb ik alles gefikst, heb ik een verse APK en ga ik deze zomer op vakantie met de Bimmer!
De bestemming is bikepark Malmedy, en dat betekent dat er twee downhill-fietsen mee moeten.
Omdat 2 fietsen en bepakking niet in de auto passen wil ik graag een fietsendrager monteren, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een bepaald model?
Ik ben namelijk bang dat ik met zowel universele dakdragers als zo'n fietsendrager voor aan je kofferdeksel de lak van de auto beschadig.
Op het dak meenemen lijkt mij nog de beste optie, maar ik weet niet zeker hoe stevig dat is aangezien er geen dakgoten op de auto zitten...
Heeft er iemand goede tips of misschien zelfs een goede drager te koop? En weet iemand hoe makkelijk is om een trekhaak op een E21 te monteren? Zitten die bevestigingspunten er al?
Groeten,
Daan
Fietsendrager op een E21?
- 323baur
- E21 VIP
Re: Fietsendrager op een E21?
Gaten voor de trekhaak zal je moeten boren!
Of, heel vaak het geval.., ze zitten er nog van de eerdere eigenaar.
Of, heel vaak het geval.., ze zitten er nog van de eerdere eigenaar.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
We hadden vroeger de fietsen gewoon op de kofferklep van de auto, met zo'n rekje dat met twee pootjes op de klep en twee pootjes op de bumper staat. Daar achter de vouwwagen en dan maar karren. Maar ja, dat was in de tijd toen de E21 nog een gebruiksvoorwerp was. (lees eind jaren '70, begin '80.)
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Maar zo'n DH fiets weegt tegen de 20 kilo, en 2 stuks dus bijna 40... En om dat nou aan de kofferback te hangen met wat spanbandjes...
Dan heb ik zometeen zo'n verbogen kofferklep dat hij fungeert als spoiler.
Ik heb besloten toch maar voor dakdragers te gaan, maar ik moet me even orienteren op he type.
Zo te zien passen de meeste modellen die gemaakt zijn voor auto's met regengoot niet? Als ik die dingen bekijk snap ik niet hoe ik ze op m'n e21 zou moeten zetten.
Iemand tips?
Dan heb ik zometeen zo'n verbogen kofferklep dat hij fungeert als spoiler.
Ik heb besloten toch maar voor dakdragers te gaan, maar ik moet me even orienteren op he type.
Zo te zien passen de meeste modellen die gemaakt zijn voor auto's met regengoot niet? Als ik die dingen bekijk snap ik niet hoe ik ze op m'n e21 zou moeten zetten.
Iemand tips?