Dringend hulp gevraagd!
- jamesV
- E21 Pro
Dringend hulp gevraagd!
Zopas aangekomen in slagharen in ponypyparkcity. Wil ik de auto stilleggen blijkt mijn contactslot muurvast te zitten (e36). Toevallig niemand van jullie die in de buurt woont om mij aan wat gereedschap te helpen om het slot eens uit te halen? Uiteraard niet gratis. Kan dus de auto niet stilleggen... Sleutel komt er wel uit zonder draaien. Handleiding kan ik niet zoeken omdat er geen internet is (enkel via 3G op mijn gsm maar is traag). Alvast dank!
Re: Dringend hulp gevraagd!
Ai, das lullig!
Maar positief blijven, je auto zal vanzelf afslaan
Ik kan je helaas niet helpen, kinderen liggen op bed.
Wil je het hele slot eruit halen? Ik weet dat dit bij de e21 een redelijk klusjes is, kan me voorstellen dat het bij nieuwere modellen alleen maar nog moeilijker zal zijn.
Je zou evt. de ANWB kunnen bellen 088 2692 888, maar denk dat dit je wel gaat kosten.
Succes!
Maar positief blijven, je auto zal vanzelf afslaan
Ik kan je helaas niet helpen, kinderen liggen op bed.
Wil je het hele slot eruit halen? Ik weet dat dit bij de e21 een redelijk klusjes is, kan me voorstellen dat het bij nieuwere modellen alleen maar nog moeilijker zal zijn.
Je zou evt. de ANWB kunnen bellen 088 2692 888, maar denk dat dit je wel gaat kosten.
Succes!
Hoi,
Heb je net mn 06 nr ge PB-ed.
Kan technsich niets voor je betekenen, maar mss kan ik je helpen met het opzoeken van een garage oid in de buurt.
grt
Dennis
Heb je net mn 06 nr ge PB-ed.
Kan technsich niets voor je betekenen, maar mss kan ik je helpen met het opzoeken van een garage oid in de buurt.
grt
Dennis
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Koppeling op laten komen met je andere voet op de rem dan is het motortje in elk geval uit. Dan gaan pielen, sleutel erin en eruit (kan op 2 manieren natuurlijk). Mogelijk dat er één stift blijft hangen dus een spuitje Imal of WD40 in het slot zou weleens de oplossing kunnen zijn.
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
Dank alvast voor de vlugge reacties. Motor had ik inderdaad al zo uitgezet. Pingelen werkt niet. Geen wd40 hier 
Als er tips tips zijn zijn die welkom (anders kunnen we niet meer weg met de auto). Heb ondertussen al 2 schroevendraaiers ook. Heb nu de batterij afgelegd omdat deze anders leeg getrokken wordt. Net voor we vertrokken kon ik mijn sleutel zo'n 3 toeren draaien voor hij pakte. Daarna weer normaal dus zag er geen erg in
Als er tips tips zijn zijn die welkom (anders kunnen we niet meer weg met de auto). Heb ondertussen al 2 schroevendraaiers ook. Heb nu de batterij afgelegd omdat deze anders leeg getrokken wordt. Net voor we vertrokken kon ik mijn sleutel zo'n 3 toeren draaien voor hij pakte. Daarna weer normaal dus zag er geen erg in
- jamesV
- E21 Pro
Dacht ooit iets gelijkaardig te hebben gezien (met de oplossing) op YouTube maar 3G is te zwak voor filmpjes. Misschien heeft iemand een geschreven versie?
- jamesV
- E21 Pro
Een ander vraagje, kan ik op een of andere manier de auto laten demarreren / starten zonder de sleutel rond te draaien? Bv ergens aan de startmotor? Als dit zou kunnen kan ik hier vrijdag tenminste weg geraken. Dus batterij er terug op (ligt mijn contact dus weer aan) en dan demarreren?
Thx
Thx
Als je de auto niet meer uit kon zetten staat het contact waarschijnlijk nog aan als je de accu (batterij) weer aansluit. Als je de lampjes op het dashboard ziet branden dan moet je hem zo aan kunnen duwen.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
Aanduwen inderdaad. Of het kleine stekkertje op de startmotor losnemen en met een draad op dat stekkertje op de startmotor rechtstreeks naar de accu starten.
- jamesV
- E21 Pro
Idd. Zopas getest en als ik de batterij opzet ligt alles weer aan zoals we aan het rijden waren. Het kleine stekkertje dus gewoon even tikken tegen de + van de batterij? Als dit lukt, zolang de sleutel in het contact zit kan het stuurslot niet vergrendelen neem ik aan?
- 323baur
- E21 VIP

Waarschijnlijk heb je wel een startonderbreker. Meestal zit die in een plastic rond ding rondom je contactslot. Zolang je sleutel maar in het contact zit heb je daar geen last van.
Voor de rest zou het denk ik zo wel moeten lukken..
Voor de rest zou het denk ik zo wel moeten lukken..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- jamesV
- E21 Pro
Is inderdaad met onderbreking maar sleutel kan in het contact dus geen probleem dit. Nu dus op zoek naar een stuk draad om het stekkertje uit te lengen naar de + van de batterij. Van zodra ik contact maak met de plus gaat de startmotor wellicht demarreren zoals met de sleutel en van zodra hij aanslaat terug lossen neem ik aan? Je hebt wellicht maar 1 kleine stekker daar? Kwestie dat ik geen domme dingen doe
Probeer eerst maar even aan te duwen... Koppeling in, tweede versnelling, vaartje maken en dan de koppeling op laten komen.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Gewoon stroom naar de startmotor, betwijfel of dat gaat werken, vergis je sowieso niet in de hoeveelheid stroom die daarvoor benodigd is. Zou ik absoluut niet doen want je zou weleens een mooie klap kunnen krijgen. Dan kun je beter kijken welk relais daarvoor gebruikt wordt en die doorverbinden. Maar dan nog weet ik niet of alles dan mee gaat, er zit nogal wat elektriek in een E36 en het nodige spul heeft nu doorgekregen dat de motor niet draait, er kunnen bijv meer relais 'uit' staan nu.
Ik zou toch in eerste instantie proberen of met een smeermiddel oid het contactslot weer aan de gang wil en anders eens even de kappen van het stuurhuis verwijderen om te kijken of je daar alles handmatig kunt bedienen. Voorkomen dat je een zootje schade maakt om een relatief klein euvel.
Ik zou toch in eerste instantie proberen of met een smeermiddel oid het contactslot weer aan de gang wil en anders eens even de kappen van het stuurhuis verwijderen om te kijken of je daar alles handmatig kunt bedienen. Voorkomen dat je een zootje schade maakt om een relatief klein euvel.
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
Heb het anders kunnen oplossen. Ik heb heb het contactslot laten zitten maar heb de achterkant verwijderd. Een soort ronde bruine stekker met gesoldeerde draden. Nu kan ik de auto starten en stoppen met een schroevendraaier. Zelfs contact uitzetten lukt dus moet de batterij er niet meer af. Ik moet wel de sleutel insteken om te kunnen starten. Voorlopig kunnen we dus onze plan trekken. Volgende week dan een nieuw contactslot bestellen bij BMW. Ontzettend bedankt iedereen om mee te denken. 400km van huis zonder gereedschap.... Gelukkig is dit forum er. Bedankt!!!!