Interieur verlichting

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
GerritBuggenhout
Upcoming E21 fanatic
Posts: 181
Joined: Sat Jul 09, 2011 5:32 pm
My E21(s): '82 320/6 manual
Location: Kortrijk

Interieur verlichting

Post by GerritBuggenhout »

Hallo,

Ik zit met volgen probleem:

Wanneer ik mijn deur open doe dan brand het lichtje in het midden van mijn dak.
Maar wanneer de deur dicht is kan ik dit niet laten branden ( het interieur lichtje heeft 3 aansluitingen)
Maar er is maar 1 draadje verbonden.

Iemand die weet wat ik moet doen?

Mvg Gerrit B.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Interieur verlichting

Post by Jeroen »

Lijkt me dat je een draadje mist, miss ligt die vlakbij wel los? Je moet een permanente draad hebben, en een die geschakeld wordt door de schakelaar in de portierstijl.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
GerritBuggenhout
Upcoming E21 fanatic
Posts: 181
Joined: Sat Jul 09, 2011 5:32 pm
My E21(s): '82 320/6 manual
Location: Kortrijk

Re: Interieur verlichting

Post by GerritBuggenhout »

Bedankt voor uw reactie Jeroen
Nee ik zie nergens een draadje zitten
Is het mogelijk om een nieuw te trekken Ö ?
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Interieur verlichting

Post by Peter V. »

Bedrading van de binnenverlichting komt vanaf de kabelboom die langs de bestuurderskant over de binnendorpel naar achter gaat en dan via de B-stijl naar boven gaat. Bovenin loopt deze via een dakspant naar de binnenverlichting (uitvoering zonder schuifdak).
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
GerritBuggenhout
Upcoming E21 fanatic
Posts: 181
Joined: Sat Jul 09, 2011 5:32 pm
My E21(s): '82 320/6 manual
Location: Kortrijk

Re: Interieur verlichting

Post by GerritBuggenhout »

dus het is mogelijk om dit draadje er te steken, maar dan moet mijn tapijt er wel uit? :/ heb daar geen zin in enkel voor dit lichtje maar het zou wel handig zijn indien het zou werken
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Interieur verlichting

Post by Peter V. »

De draad hoort er gewoon te zitten lijkt mij.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
GerritBuggenhout
Upcoming E21 fanatic
Posts: 181
Joined: Sat Jul 09, 2011 5:32 pm
My E21(s): '82 320/6 manual
Location: Kortrijk

Re: Interieur verlichting

Post by GerritBuggenhout »

Ik zal nog eens goed rondom voelen dan .. mss zit die gwn wat dieper
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Interieur verlichting

Post by Jeroen »

Sja volgens mij lopen die twee draadjes door een hoes samengehouden idd door de b-stijl naar boven dus je zou 'm daar toch echt moeten kunnen vinden. Anders even de instaplijst losmaken aan de linkerkant, dan zie je daaronder in de dorpel alle bedrading naar achter lopen, incl deze draadjes die dan zo ter hoogte van de bodembevestiging van de gordel de stijl in zullen lopen. Draad toevoegen mocht deze echt zoek of halverwege afgebroken zijn kan, denk dat ik dan een nieuw tweelingdraad door het gat van de verlichting zou steken, vastsolderen aan de ene draad die er nu zit, en dan die richting de dorpel terugtrekken, dan komt de nieuwe dubbele draad zo mee.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Interieur verlichting

Post by Wondermike »

Volgens mij is er standaard een konstante plus, een massa in de buurt van het lampje en een geschakelde massa via de deurcontacten.
Er lopen dan ook maar 2 draadjes naar toe. Vaak breekt een deel van het schakelaartje inwendig af waardoor ze uitvallen.
So many cars, so little time
Post Reply