gisteren had ik een probleem met mijn 323i ... , ik wou deze naar huis toe rijden , maar de koppeling deed het niet meer ...
Het was niet mogelijk om te ontkoppelen, als ik de pedaal intrapte gebeurde er niets ...
De pedaal lag niet op de grond , deze kwam gewoon terug omhoog als ik hem losliet.
heeft er iemand een idee , hoe dit op te lossen is ?
mvg Robbie
Ik kan niet meer ontkoppelen ?
Re: Ik kan niet meer ontkoppelen ?
heb je nog wel normale druk?
de koppelingscilindertjes willen nog wel eens lekken waardoor je druk verliest en je koppeling niet meer kunt bedienen
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=15651
de koppelingscilindertjes willen nog wel eens lekken waardoor je druk verliest en je koppeling niet meer kunt bedienen
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=15651
if u can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
nee , normale druk zit niet meer op het pedaal .
Wagen staat al langere tijd stil , maar is geen plasje remvloeistof te zien ?
Wagen staat al langere tijd stil , maar is geen plasje remvloeistof te zien ?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Geen druk meer:
- niveau in het reservoir van de remvloeistof nog voldoende (boven de vertakking die ongeveer halverwege zit en naar de koppeling gaat)
- kap onder het dashboard verwijderen en kijken of de hoofdkoppelingscilinder lekt, als deze lekt zie je niet gauw iets want het verdwijnt in je vloermat
- werkcylinder verwijderen van de bak en kijken voor lekkage (lekkage zie je hier pas laat omdat de remvloeistof in het belhuis van je bak loopt)
Hier weer updaten
- niveau in het reservoir van de remvloeistof nog voldoende (boven de vertakking die ongeveer halverwege zit en naar de koppeling gaat)
- kap onder het dashboard verwijderen en kijken of de hoofdkoppelingscilinder lekt, als deze lekt zie je niet gauw iets want het verdwijnt in je vloermat
- werkcylinder verwijderen van de bak en kijken voor lekkage (lekkage zie je hier pas laat omdat de remvloeistof in het belhuis van je bak loopt)
Hier weer updaten
Regards/groeten, Jeroen