M10 startmotor / ontsteking aansluiten? met foto`s

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
A.P.V.
Upcoming E21 fanatic

M10 startmotor / ontsteking aansluiten? met foto`s

Post by A.P.V. »

ik weet even niet meer hoe alles zat en moet bij de M10 startmotor.
Wat ik nog wel denk te weten is een rechtstreekse + van accu naar bovenste aansluitingsbout van het startrelais(daarbij ook de rode draad uit draadboom)

Maar de zwart/gele draad moet die op de bovenste of onderste (schuifcontact) aangesloten worden?

Dan nog een vraag voor de elektra kenner(daarin ben ik niet thuis), we hebben de originele 315 (elektrische)ontsteking+verdeler) verwijderd en op het 2002 blok wat erin zit een Tii ontsteking geplaatst. Nu heeft de 2002Tii een condensator aan de zijkant, waar moet deze op aangesloten worden? Kan dit gewoon aan die dikke groene(denk het eigelijk niet) welke bij de elektrische onsteking hoorde?
(we hebben de unit ook weg gehaald en de bedrading afgesloten.)
Deze wissel is nodig omdat de Schrick nokkenas de ontsteking de andere kant op laat draaien ,dus moeten we wel de 2002Tii onsteking gebruiken.

Wie o wie kan ons helpen.

Image

Image

Image

A.P.V.
Upcoming E21 fanatic

Re: M10 startmotor / ontsteking aansluiten? met foto`s

Post by A.P.V. »

niemand die me kan vertellen hoe ik het startrelais moet aansluiten of voor mij een foto heeft in aangesloten toestand?
jeffreydorst
Upcoming E21 fanatic

Post by jeffreydorst »

Ik denk dat je het startrelais(bovenste of onderste schuifje even uit kan proberen, gewoon even erop zetten en proberen te starten als hij hem niet rond gooit moet ie waarschijnlijk op het andere schuifje.
1981 BMW 525 E12 - Graphite grey
A.P.V.
Upcoming E21 fanatic

Post by A.P.V. »

als eerste bedankt voor je reactie.
ja dat zou kunnen maar misschien gaat na proberen op de verkeerde direct stuk? zin in een nieuwe kopen hebben we ook niet.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Iemand die even een plaatje kan schieten van de situatie bij zijn of haar M10?

Verder ziet 't er supernetjes uit zeg!
Regards/groeten, Jeroen
A.P.V.
Upcoming E21 fanatic

Post by A.P.V. »

Jeroen wrote:Iemand die even een plaatje kan schieten van de situatie bij zijn of haar M10?

Verder ziet 't er supernetjes uit zeg!
het is gelukt met de startmotor, op de bovenste geprobeerd op goed geluk :logospin en hij draait rond.

Nu nog de ontsteking condensator? Moet die op + of - van de bobine?
Ik heb bij de bobine een groene en zwarte draad, normaal is zwart - en zou groen dan dus + moeten zijn.
We weten dus niet of we de originele groen ontsteking aansluit kabel (was elektronisch van de 315) gewoon op de condensator kunnen aansluiten?

Nog bedankt voor het compliment, we zijn onder de klep alles zo mooi en nieuw mogelijk aan het maken.
De 45ers zijn ook gestraalt en alles weer als nieuw. Ga nog meer foto`s maken en hier een project ervan maken.
Kan toch ergens hier?
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik zou een mooi draadje aanmaken in het Register onder 4 cil of onder Modified...
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply