Page 1 of 1

kleinere rembekrachtiger

Posted: Thu Nov 01, 2012 9:58 am
by A.P.V.
We zijn een M10 2.0L met dubbele 45er webers aan het opbouwen (in een E21) en hebben bij het plaatsen van een carbon airbox net wat weinig ruimte bij de bekrachtiger.
optie 1. heel netjes een deuk in de rand van de bekrachtiger maken, dit op de voorkant rand van ongv. 2cm. Kan dit zonder problemen?
optie 2. Een kleinere(diameter) bekrachtiger als de originele 315 (1983) bekrachtiger, welke is bruikbaar zonder al teveel modificaties ?

wie kan mij helpen aan info over dit?

bij voorbaad dank

Re: kleinere rembekrachtiger

Posted: Fri Nov 02, 2012 9:17 am
by e-einundzwanzig
ik heb geen idee wat er zo direct oppast, ik weet wel dat Jeremy van http://www.superbmw.nl een rembekrachtiger van een VW Polo heeft gebruikt, ook vanwege ruimtegebrek

Re: kleinere rembekrachtiger

Posted: Fri Nov 02, 2012 9:47 am
by A.P.V.
heb daar gekeken en zag wel dat hij hem verder naar achter(inschutbord) heeft geplaatst. Iets teveel werk voor ons.
Weet jij of het kwaad kan om voorzichtig(niet lek maken) een deuk in de bekrachtiger te maken?

Re: kleinere rembekrachtiger

Posted: Fri Nov 02, 2012 10:03 am
by Jeroen
Ik heb bij E30 conversies al meerdere mogelijkheden voorbij horen komen, van Golf 1 tot E38 740. Ik gok dat er ook wel genoeg is dat op de E21 setup past en het meeste spul zal idd al kleiner zijn. Beste lijkt me om de bekrachtiger en hoofdremcilinder mee te nemen om eens op de sloop of bij de automaterialenzaak te gaan kijken.

Re: kleinere rembekrachtiger

Posted: Fri Nov 02, 2012 1:58 pm
by Peter V.
A.P.V. wrote:heb daar gekeken en zag wel dat hij hem verder naar achter(inschutbord) heeft geplaatst. Iets teveel werk voor ons.
Weet jij of het kwaat kan om voorzichtig(niet lek maken) een deuk in de bekrachtiger te maken?
Een deuk maken is niet de meest verstandige oplossing. De binnenruimte in combinatie met de diameter van het membraan levert samen met je motorvacuum je remkracht op. Nu is de afmeting van je membraan het belangrijkste en daar beschadig je met een deuk niets mee. De kleinere van een 315 kan wel. Je zal alleen minder rembekrachtiging hebben om dat de diameter kleiner is. De hoofdremcylinder en de montage op de pedalenplaat is geen probleem.

Re: kleinere rembekrachtiger

Posted: Fri Nov 02, 2012 2:52 pm
by A.P.V.
als eerste even een dankje voor je hulp en delen van je know how. We hebben als basis een 315 en die is in kombo met de 2x 45ers en airbox net iets te groot. Daarom wilde ik een deukje op de voorrand van max 2cm maken. Heel klein dus maar net genoeg op een goede airflow van de 45mm kelken in de airbox te garanderen. Anders zou de laatste kelk op 3cm afstand aan de binnenkant van de airbox komen, die ruimte wil ik op minimaal de doorsnee en lengte van de kelk.(45mm)

Re: kleinere rembekrachtiger

Posted: Fri Nov 02, 2012 11:00 pm
by Peter V.
Toch denk ik dat 3 cm vrije ruimte genoeg is als er tenminste geen totale afdekking is van de kelk.