Gezien het feit dat ik nu een fatsoenlijke toekomst baan heb, staat er het nodige op de planning omtrent de Banaan.

De Banaan
1978 BMW E23 733i
De eerste dag van dit jaar dat ik weer wat aan de Banaan heb gedaan. Ik heb het motortje van het ventilatiesysteem los gehaald. Deze wil ik controlereen of ie werkt.
Daarna de hemelbekleding losgehaald. Rond het schuif-/ kanteldak was het lichtelijk beschimmeld door de lekkage en ik wil een donker (grijs/zwart) hemeltje plaatsen. De witte bekleding vind ik niet passen bij het zwarte interieur.
Tips voor het hemeltje zijn welkom. Ik heb wel wat adresjes waar ik eventueel kan kijken voor nieuwe hemelbekleding.
Mijn idee is universeel bekleding naar mijn smaak te halen en dat op maat te snijen. Het oude hemeltje heb ik redelijk intact kunnen verwijderen.

Nu ik het hemeltje los heb, kan ik eens goed bekijken hoe het daartussen zit.
Zo ben ik erachter gekomen dat het rode kabeltje van de antenne is. Hoe de leidingen van de schuif-/ kanteldakkabel lopen en dat deze verroest zijn. Dat er biezar veel roestblaadjes van het dak afvallen. En dat ik nu makkelijk de interieur verlichting kan fixxen want af en toe hapert deze bij het openen van de deuren.
Daarnaast kan ik mooi het afwatering herstellen want dat zal ongetwijfeld het probleem zijn waardoor het dak lekt.
Dan nog een foto'tje van de roestblaadjes.

Afwateringslang en roestige leiding schuif-/ kanteldak.

Wat moet er gebeuren.
Op korte termijn:
- Ventilatie systeem herstellen
- Hemelbekleding plaatsen
- Schuif-/kanteldak motor reviseren
- Afwatering vrij maken
- Luchtfilter, brandstoffilter, oliefilter vervangen
- karterpakking vervangen
- Olie verversen
- koelvloeistof verversen
- Airco systeem herstellen
- Andere motorkap monteren