Mijn 16"alpinavelgen zijn verre van netjes. Er zijn er een paar een beetje krom en er missen wat hapjes uit die zijn afgedraaid. Maar ze staan redelijk in de lak en ze rollen prima, dus ik laat ze voorlopig nog niet opknappen, de E21 vraagt alle centjes.
Wat ik wel wil doen in het bijhelpen van de centrale afdekplaten en de zwarte dopjes in kleur verven. Moet even El Cheapo, maar wel netjes.
Mijn vragen:
- hoe stel ik vast welke kleur ik moet hebben van het knikkerbusje verf?
- welke verf moet ik hebben
- wat gebruik ik om die plastic dopjes te spuiten zodat de verf ook houdt?
velgkapjes spuiten?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: velgkapjes spuiten?
Wat ik zou doen: ff 1 dekseltje opfrissen en langs de automaterialenzaak, meest passende kleur erbij zoeken en die kun je dan eens proefspuiten op 1 dekseltje al is het alleen maar de binnenkant, dan kun je even vergelijken hoe die eenmaal opgedroogd uitvalt. Welke verf je gebruikt zal niet zoveel uitmaken, is wel metallic en die vraagt om goed schudden, gelijkmatig en dun spuiten, en na 30 min blanke lak erover. Ook weer dunnetjes want dat spul zakt uit als de ziekte.
Als de dopjes nog redelijk in de lak zitten houdt 't meestal wel gelijk. Veel blank plastic betekent plastic spuitprimer gebruiken, meer lak met oneffenheden vraagt om een gewone spuitprimer.
Wegens alle milieueisen is het materiaal dat men voor poedercoaten gebruikt tegenwoordig heel anders van kleur en structuur dan de meer lak-achtige oplossingen die we uit het verleden gewend zijn. Ofwel, als de velgen tzt een keer onder handen worden genomen wel weer gelijk de kapjes erbij doen. Let op, niet iedere velgenboer staat te springen om dat soort klein spul erbij maar dat vertellen ze je vanzelf haha!
Als de dopjes nog redelijk in de lak zitten houdt 't meestal wel gelijk. Veel blank plastic betekent plastic spuitprimer gebruiken, meer lak met oneffenheden vraagt om een gewone spuitprimer.
Wegens alle milieueisen is het materiaal dat men voor poedercoaten gebruikt tegenwoordig heel anders van kleur en structuur dan de meer lak-achtige oplossingen die we uit het verleden gewend zijn. Ofwel, als de velgen tzt een keer onder handen worden genomen wel weer gelijk de kapjes erbij doen. Let op, niet iedere velgenboer staat te springen om dat soort klein spul erbij maar dat vertellen ze je vanzelf haha!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dank Jeroen. In de toekomst wil ik alleen richten en laten oplassen/herstellen en dan gewoon laten spuiten. Ik heb 1 setje velgen laten poedercoaten en dat resultaat is na 3 keer nog steeds ruk. Dat doen we dus niet meer. Ik wil gladde velgen, geen multispaakssinaasappels.
- Jeroen
- Site Admin
Bekend idd, de middelen die omwille van het milieu tegenwoordig gebruikt moeten worden geven helaas minder fraaie resultaten dan vroegah.
Regards/groeten, Jeroen
Ik ga mijn andere setje Alpina velgen spuiten, omdat dit toch mooier is en heb het idee, dat na het poedercoaten er meer lood op de velg moet dan voorheen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
Dat is vreemd, hoewel ik m'n velgen altijd bij Piet Dam breng die ze vooraf eerst nog even op de richtbank zet en balanceert, dus bij mij gaat er juist altijd lood vanaf. Ik zal proberen komende week ff foto's te maken van de 6J's die net bij hem vandaan komen. Qua oppervlak zeker niet zo mooi als het vroegere werk lang leve het milieu, met spuiten kun je ze idd waarschijnlijk nog wel wat gladder krijgen.
Regards/groeten, Jeroen