Page 1 of 1
hoog toerental door overbrugde luchtschuif 323i
Posted: Fri Mar 29, 2013 3:14 pm
by itrvw
een vraagje: mijn extra luchtschuif wordt gewoon overbrugd door een stuk buis tussen inlaat en aanzuigleiding van rubber kap op de luchtweger
xtra luchtschuif werkt prima
dacht eerst dat ik ze verkeerd had aangesloten, maar als mijn originele foto's bekijk is het zo verbonden
zit die buis daar op zijn plaats?
want de motor blijft op hoog toerental draaien bij warme motor, als ik knijp in de luchtleiding naar de luchtweger,
dan zakt het toental naar ziin normale snelheid

Re: hoog toerental door overbrugde luchtschuif 323i
Posted: Fri Mar 29, 2013 7:34 pm
by Wondermike
Volgens mij heb jij een op watertemperatuur gestuurde extra luchtschuif, op foto 1 links onderin.
Daarlangs zouden de slangen horen te lopen. Als ze nu overbrugd zijn is een verhoogd toerental zeker aannemelijk.
En zal koud starten niet makkelijk verlopen. Als je extraluchtschuif niet meer goed dichtgaat kan het hoge toerental ook daardoor worden veroorzaakt.
Verder zie ik twee terugslagkleppen, 1 in je remvacuumslang en nog 1 maar kan niet opmaken waar die voor is gebruikt.
Re: hoog toerental door overbrugde luchtschuif 323i
Posted: Fri Mar 29, 2013 9:42 pm
by itrvw
ik begrijp niet dat het blijkbaar zo heeft gewerkt, want het zijn allemaal originele slangen
ik heb nu enkel de mechanische luchtschuif vervangen door een nieuwe elektrische, omdat ik dacht dat die niet meer werkte.
de 2 waterleidingen van die eerste luchtschuif zijn nu gewoon aan elkaar verbonden
het is een 323i van '82, misschien weet hier iemand meer want aan de luchtslangen is niets verandert
Re: hoog toerental door overbrugde luchtschuif 323i
Posted: Fri Mar 29, 2013 10:42 pm
by itrvw
wat is de werking van '1' ? want ik denk dat de inlaat lucht zuigt via '1' en '8'
alvast bedankt
Re: hoog toerental door overbrugde luchtschuif 323i
Posted: Sun Mar 31, 2013 10:29 pm
by itrvw
ok, de slang met y-stuk ervantussen gehaald
de motor draait nu veel beter en vooral trager,en heb ik nu afgesteld op 900 tr/min
had toch wat tijd en even een klein filmje gemaakt ( zie op mijn project topic)
ik heb wel nog een vermoeden dat de (nieuwe) luchtschuif niet helemaal sluit
die haal ik er de volgende keer uit en met 12v erop kijken als ie dichtgaat..