Recaro's installeren
Recaro's installeren
Ik ben op het moment bezig met recaros te installeren van een e24 in mijn e21, ik probeer hierbij de standaard rails te gebruiken uit een type 2 e21 ( Met de ankerpunten op ongelijke hoogte). Ik moet van de vergrendeling van de schuifrails nog het een en het ander veranderen voordat ik daar 100% tevreden mee ben.
Mijn vraag is of iemand die recaros in zijn e21 heeft zitten enkele dingen voor mij zou kunnen opmeten, om er zo zeker van te zijn dat de rijhoogte in de stoelen in de buurt komt van wat origineel is. Als iemand zou kunnen opmeten hoe hoog de rugleuning (Vanaf de vloer tot aan het einde rugleuning waarbij kopsteun niet meegerekend) is en hoe hoog de kuitsteun staat ( in de verste stand, oftewel het verst uitgetrokken stand) ten opzichte van de vloer.
Ik heb eerder normale leren e24 voorstoelen in mijn e21 gehad en deze op mijn e21 rails geknutseld zonder problemen, eigenlijk zelfs verrassend makkelijk. Ik kwam hierdoor wat lager in de auto te zitten en heb nu heel erg het gevoel alsof ik met recaros té hoog zit. Waarschijnlijk omdat ik te lang in de e24 stoelen heb gereden en niet meer kan vergelijken met originele stoelen.
Mijn vraag is of iemand die recaros in zijn e21 heeft zitten enkele dingen voor mij zou kunnen opmeten, om er zo zeker van te zijn dat de rijhoogte in de stoelen in de buurt komt van wat origineel is. Als iemand zou kunnen opmeten hoe hoog de rugleuning (Vanaf de vloer tot aan het einde rugleuning waarbij kopsteun niet meegerekend) is en hoe hoog de kuitsteun staat ( in de verste stand, oftewel het verst uitgetrokken stand) ten opzichte van de vloer.
Ik heb eerder normale leren e24 voorstoelen in mijn e21 gehad en deze op mijn e21 rails geknutseld zonder problemen, eigenlijk zelfs verrassend makkelijk. Ik kwam hierdoor wat lager in de auto te zitten en heb nu heel erg het gevoel alsof ik met recaros té hoog zit. Waarschijnlijk omdat ik te lang in de e24 stoelen heb gereden en niet meer kan vergelijken met originele stoelen.
- 323baur
- E21 VIP

Re: Recaro's installeren
Waar woont uw huis?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Over de bergen en door het woud.
- 323baur
- E21 VIP

Eeeh, nou sta ik met mijn mond vol tanden, want ik kan er geen chocola van maken.
Wat ik je wilde voorstellen als je in de buurt van Houten woont...kom maar kijekn.
Wat ik je wilde voorstellen als je in de buurt van Houten woont...kom maar kijekn.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik woon in Nederweert-Limburg, ik ga echter volgende week vrijdag een weekend weg naar Centerparcs de Eemhof. Ik zal eens kijken of ik dan een tussenstop kan maken om eventueel te komen kijken. Kan je alleen in de avonduren of heb je overdag ook tijd? Ik ben zelf dan niet met mijn e21 aanwezig maar dan meet ik thuis wel een paar punten op om te vergelijken.
- 323baur
- E21 VIP

Door de week alleen savonds, in het weekend overdag ook.
Ik vond dat juist wel lachen.m182a1a wrote:Over de bergen en door het woud.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Bedankt voor het aanbod 323baur maar langskomen dit weekend is geen optie.
Er kan een slotje op, ik heb bij Leon alles opgemeten.