Ik heb een nieuw lagertje gekocht voor in krukas aan versnelingsbakkant. De smalle is de oude, de breede de originele nieuwe.
Iemand een Idee welke kant van de nieuwe eerst het gat in moet?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Ik denk dat we hier praten over het buitenste rollager waar de prise-as van de versnellingsbak in past. Als ik in het ETK kijk is dit dan het rollager inclusief de bus?
De bus zou een binnendiameter van 21 mm hebben en een buitenafmeting van 32mm Ik denk dat de lengte van de bus afhankelijk is de plaatsing van het lager. Deze zit namelijk gedrukt tegen het kogellager. Als ik je nieuwe lager bekijk dan lijkt het of het de uitsparing heeft voor een klemring. Wat is het nummer wat je gekocht heb? Ik weet namelijk niet of je zoveel ruimte heb.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Bij mij heeft de krukas een gat met diameter 21mm en deze D21mm is mooi afgewerkt tot op een diepte van 31mm. Terwijl het toplager 19mm lang is en deze moet 5mm diep geplaatst worden.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Als het goed is heb je dus een busje waar dit rollager in zou moeten passen. De afmetingen van het busje zouden 21mm binnen en 32 buiten zijn. Het gaat alleen of de hoogte van het rollager geen probleem oplevert omdat de oude minder hoog is. Ik kan dat niet beoordelen op deze manier.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.