Ik ben Maarten 29 jaar en ik woon in Rijswijk. Ik heb een BMW e21, 316, 1982, 5 handgeschakeld, dolfijn grijs, land van afkomst is Italië, kilometerstand 50.679
BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
-
Maarten Ardewijn
- E21 starter
- Posts: 21
- Joined: Sat Feb 22, 2014 4:58 pm
- My E21(s): BMW e21, 316, 1982, 5 manual.
BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Hallo,
Ik ben Maarten 29 jaar en ik woon in Rijswijk. Ik heb een BMW e21, 316, 1982, 5 handgeschakeld, dolfijn grijs, land van afkomst is Italië, kilometerstand 50.679
, 2013 Dinitrol behandeling gehad en haar conditie is top. Ze is sinds 2010 in mijn bezit. Ik was bij aankoop al van plan om mij hier aan te melden maar tot nu was dat er niet van gekomen.
Ik ben Maarten 29 jaar en ik woon in Rijswijk. Ik heb een BMW e21, 316, 1982, 5 handgeschakeld, dolfijn grijs, land van afkomst is Italië, kilometerstand 50.679
Last edited by Maarten Ardewijn on Sat Jan 09, 2016 11:29 am, edited 8 times in total.
-
Roelof
- E21 VIP

- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
welkom, een leuke en nette wagen!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Welkom. Mooie en nette E21 hoor. Leuke introductie ook. 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Is dat niet de ex van ArjenV?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Nee, die was groen en een 315 dacht ik.
Er staat nog wat leuks in dat artikel. Specialisten .... en Brove
Er staat nog wat leuks in dat artikel. Specialisten .... en Brove
So many cars, so little time
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
zo die is echt mooi! Ben er zuinig op!
groeten loentje
groeten loentje
-
Maarten Ardewijn
- E21 starter
- Posts: 21
- Joined: Sat Feb 22, 2014 4:58 pm
- My E21(s): BMW e21, 316, 1982, 5 manual.
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Bedankt voor jullie reacties...
Ik zit de laatste tijd in een dubio! Of ik mijn geliefde e21 zal houden. Wellicht dat jullie me kunnen helpen een beslissing te nemen. De feiten:
- Ik heb geen stalling meer. Staat nu buiten.
- Vanaf volgende week word het betaalt parkeren voor mijn huis (de e21 is mijn Tweede auto).
- Ik rij weinig met haar. Ik kan tegenwoordig naar mijn werk fietsen. Maar zo nu en dan wel plezier ritjes. Maar wel al paar accu leeg door weinig gebruik.
- Weinig tijd voor de e21 Ivm gezin. En er komt tzt gezins uitbreiding. Nog minder tijd voor.
- Aan de andere kant leuk om in bezit te hebben. En zo nu en dan ritjes mee te maken en er van te genieten.
- Kosten wegenbelasting, onderhoud, parkeerkaart, verzekering.
Hebben jullie een idee wat de waarde van mijn e21 (getaxeerd op 8000 euro) zou zijn in de huidige markt?
Groeten.
Ik zit de laatste tijd in een dubio! Of ik mijn geliefde e21 zal houden. Wellicht dat jullie me kunnen helpen een beslissing te nemen. De feiten:
- Ik heb geen stalling meer. Staat nu buiten.
- Vanaf volgende week word het betaalt parkeren voor mijn huis (de e21 is mijn Tweede auto).
- Ik rij weinig met haar. Ik kan tegenwoordig naar mijn werk fietsen. Maar zo nu en dan wel plezier ritjes. Maar wel al paar accu leeg door weinig gebruik.
- Weinig tijd voor de e21 Ivm gezin. En er komt tzt gezins uitbreiding. Nog minder tijd voor.
- Aan de andere kant leuk om in bezit te hebben. En zo nu en dan ritjes mee te maken en er van te genieten.
- Kosten wegenbelasting, onderhoud, parkeerkaart, verzekering.
Hebben jullie een idee wat de waarde van mijn e21 (getaxeerd op 8000 euro) zou zijn in de huidige markt?
Groeten.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Hoi,
Als eerste is de keuze aan jou natuurlijk maar het is te begrijpen. Mede door Weekers heb je straks nog een groter probleem want, je betaald 120 euro per jaar maar en je zal een stallingsplek moeten hebben voor de drie wintermaanden omdat de auto dan niet op de openbare weg mag staan.
Het is absoluut (volgens de foto's en taxatie) een hele nette E21. Je heb alleen de pech dat de markt slecht is.
Een taxatiewaarde van 8000 euro is niet de verkoopwaarde maar dat wist je al.
Enkele zaken die als positief zijn is dat ze goed gedocumenteerd is, een 5-bak heeft en de lage kmstand wat absoluut te zien is.
Jammer is dat het een 316 is, ik zou hetzelfde hebben met de 320/6. Persoonlijk zou ik jouw auto absoluut niet wegdoen onder de 6500 euro maar ik heb geen aandrang om te moeten verkopen.
Probeer ze in ieder geval tijdens de sharknosemeeting op het verkoopplein te zetten. Je heb dan in ieder geval de echte liefhebbers die aanwezig zijn. Tweede is dat je vooral geduld moet hebben en voor jezelf een minimaal bedrag moet afspreken.
Eventueel zou een stalling opzoeken ook geen slecht iets zijn. Je kan de auto dan schorsen zodat je die 100 euro belasting in de stalling kan steken.
Verder moet je ook een hobby houden (mijn mening), gebruik de auto waar je ze voor heb gekocht. Rijd regelmatig eens een toertochtje met dit forum mee en je zal zeker genieten van je auto.
Als eerste is de keuze aan jou natuurlijk maar het is te begrijpen. Mede door Weekers heb je straks nog een groter probleem want, je betaald 120 euro per jaar maar en je zal een stallingsplek moeten hebben voor de drie wintermaanden omdat de auto dan niet op de openbare weg mag staan.
Het is absoluut (volgens de foto's en taxatie) een hele nette E21. Je heb alleen de pech dat de markt slecht is.
Een taxatiewaarde van 8000 euro is niet de verkoopwaarde maar dat wist je al.
Enkele zaken die als positief zijn is dat ze goed gedocumenteerd is, een 5-bak heeft en de lage kmstand wat absoluut te zien is.
Jammer is dat het een 316 is, ik zou hetzelfde hebben met de 320/6. Persoonlijk zou ik jouw auto absoluut niet wegdoen onder de 6500 euro maar ik heb geen aandrang om te moeten verkopen.
Probeer ze in ieder geval tijdens de sharknosemeeting op het verkoopplein te zetten. Je heb dan in ieder geval de echte liefhebbers die aanwezig zijn. Tweede is dat je vooral geduld moet hebben en voor jezelf een minimaal bedrag moet afspreken.
Eventueel zou een stalling opzoeken ook geen slecht iets zijn. Je kan de auto dan schorsen zodat je die 100 euro belasting in de stalling kan steken.
Verder moet je ook een hobby houden (mijn mening), gebruik de auto waar je ze voor heb gekocht. Rijd regelmatig eens een toertochtje met dit forum mee en je zal zeker genieten van je auto.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
Maarten Ardewijn
- E21 starter
- Posts: 21
- Joined: Sat Feb 22, 2014 4:58 pm
- My E21(s): BMW e21, 316, 1982, 5 manual.
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Bedankt voor je reactie, informatie en tips. Dat stel ik op prijs. Ik zal een wel overwogen beslissing nemen. Gelukkig moet ik haar niet verkopen en heb ik er ook geen haast mee.
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Kan me geheel aansluiten bij Peter,
bedenk wel dat als je hem houdt een goede winterplek zoekt. Winters in Nederland zijn echt funest, als ik het nu mocht overdoen had ik mijn 2000 touring nooit in de winter gereden. Maar dat is achteraf.
En anders inderdaad geduld hebben met de verkoop!
groeten loentje
bedenk wel dat als je hem houdt een goede winterplek zoekt. Winters in Nederland zijn echt funest, als ik het nu mocht overdoen had ik mijn 2000 touring nooit in de winter gereden. Maar dat is achteraf.
En anders inderdaad geduld hebben met de verkoop!
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Heb jij trouwens nog meer foto's van die E21 club in Italië? Mijn E21 uit Italië was misschien ook wel lid hiervan.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
Maarten Ardewijn
- E21 starter
- Posts: 21
- Joined: Sat Feb 22, 2014 4:58 pm
- My E21(s): BMW e21, 316, 1982, 5 manual.
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Ik heb nog wel een aantal foto's. Je kan ook kijken op http://www.bmwe21fansclub.it/ en dan beetje rond klikken!
-
Maarten Ardewijn
- E21 starter
- Posts: 21
- Joined: Sat Feb 22, 2014 4:58 pm
- My E21(s): BMW e21, 316, 1982, 5 manual.
Re: BMW 316, e21, 1982, 5 handgeschakeld.
Update: Twee foto's van de onderkant geplaatst van na de Dinitrol behandeling van een half jaar terug.