Het is vaak verstandig. Omdat zulke bouten moeilijk toegankelijk zijn en ze al eens op een aanhaalmoment zijn vastgezet wordt vaak geadviseerd ze te vernieuwen. De treksterkte van de bout heeft zich al eens moeten bewijzen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Belangrijk is dat je de schroefdraad goed ontvet en de juiste loctite gebruiken.
Achter 2 van de 8 bouten staat namelijk de olie op bedrijfsdruk. En dit is wel de laatste plek waar je olielekage wilt.
Het zijn volgens mij geen rek bouten. Ik heb ze probleemloos hergebruikt.
Het zijn geen rekbouten inderdaad maar door ze op aanhaalmoment te zetten zet je toch een bepaalde spanning op de bouten en die komt telkens op hetzelfde deel van de schroefdraad. Persoonlijk vind ik het dan verkeerde zuinigheid om ze te hergebruiken, vooral gezien het relatief lage bedrag t.o.v. het complete financiële plaatje.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.