Op aanraden van mijn vennot die al aktief was de eerste keer gaan kijken naar deze speelgoedauto's met een gevoel van .. "jaja tzal wel" .. ik was niet echt overtuigd dat dit leuk kon zijn ..
Daar aangekomen direct door een kennis een auto in mijn handen geduwd en het enige wat hij zij was "proberen"
Mij die avond tegen alle verwachtingen in echt geamuseerd .. we spreken hier over een 26m baan die je met de snelste wagens op 5.9 sec rondmaakt

iedere vrijdagavond van +/- 20u tot ... soms 2 uur s'nachts ben ik in het clublokaal te vinden .. na 3 maand kan ik zeggen dat dit echt niet makkelijk is .. helemaal niet te vergelijken met de alomgekende baantjes van carrera die sommigen mss thuis hebben om met de kids te spelen .. dit gaat echt snel en het is net die uitdaging van clean rijden en snelle tijden neerzetten die mij aanspreekt
Om de 2 weken hebben we dus een race .. de week ertussen is vrij trainen .. de races verlopen in 6 keer 3 min waarbij je om de 3 min verwisseld van baan .. scherpe bochten in baan 1 zijn onscherp in baan 6 vandaar ..
De avond van de race begint met een qualify waarbij elke deelnemer 5 rondjes rijd op baan 5 .. zo worden de finale reeksen van A tot D vastgelegd .. de eindwinnaar is diegene die over alle finales heen van A tot D de meeste ronden aflegd .. er kan dus evengoed iemand van de B finale eindwinnaar zijn
Er zijn 5 verschillende klassen van traag (laat ons zeggen in sommige is het van moeten) elk rondje dat sneller wordt afgelegd dan 8.25 telt niet mee als afgelgde ronde ...
de TIN TOP klasse is eigenlijk de oldtimer klasse en meteen ook de traagste zoals hierboven beschreven tijden zijn max 8.25 voor de 26m baan
Voor deze klasse heb ik 2 wagentjes .. je moet toch een reserve hebben niet
Porsche 911

en Camaro Z28

met de camaro rijd ik de wedstrijden .. iedereen is aan de porsche en ik wil steeds iets anders .. heb de camaro dan ook aangepast van een niet zo fijn rijdende auto tot een top 5 auto ..
Tijdens mijn eerste TIN TOP race met de camaro direkt laten zien dat ze niet met mij moeten lachen
verder is er nog de NAWC .. deze is iets sneller 7.5 voor de meeste .. in deze klasse mogen alle wagens aantreden met een diagonale overbrenging
ook hier weer 2 wagens
Renault Megane

en Mosler

HIer rijd ik met de Megane omdat ... juist iedereen een mosler heeft
3de klasse is de group C racers .. 7.2 tot 6.8 als snelste tijden
ook hier .. juist 2 wagens
Mazda LC2

en nog eens dezelfde in Martini kleur .. met deze rijd ik de wedstrijd .. omdat niemand anders deze heeft

dan heb je de gekende Gr 5 tijden 7.2 tot 6.3 voor de snelste
in afwachting van de bmw e21 Gr5 rij ik hier voorlopig met een ford capri

als laatste en ook meteen de snelste categorie .. de open GT tijden tussen 6.3 en 5.9 voor de snelste .. ikzelf haal op dit ogenblik 6.6
hier moet je echt voor kunnen rijden en snelle en fijne motoriek hebben .. (komt zo stilaan ook bij mij goed) wie had dat ooit gedacht
mijn wagen voor deze categorie is een corvette C6r

Kwa tuning is dit allemaal te gek voor woorden .. motoren, banden, overbrening, rijhoogte ed .. alles kan je hier aanpassen en subtiele aanpassingen maken soms het grootste verschil
zie hieronder voor een kleine inpressie
Dit alles is leuk om de herfst en wintermaanden te overbruggen .. verder zeer zeker blij dat binnenkort het echte rijden terug kan beginnen
Gerrit