In korte tijd is Schloss Dyck uitgegroeid tot een soort Goodwood met een combinatie van een concours van de meest bijzondere automobielen in en om dit fraaie slot en haar park, én actie op de Rundstrecke! Het evenement vindt plaats in Juchen, net over de grens bij Monchengladbach en Grevenbroich dus de afstand valt reuze mee. Afgelopen jaar ben ik er geweest en heb m'n ogen uitgekeken, erg veel heel bijzonder spul gezien. Het gehalte bijzondere BMW's is doorgaans niet extreem, maar een bosje 328's, een 507 en een M1 vind je er altijd wel, evenals meetings van diverse BMW clubs w.o. de Duitse clubs voor Coupés, 02's en Z1. Ik vond het iig erg bijzonder en ben er dit jaar weer!
Hieronder nog een paar foto's van afgelopen jaar, voor het complete verslag van 2013 klik hier.
Afgesloten? Er zijn heel veel clubmeetings maar als je daar niet bij aangemeld bent kom je gewoon op een bezoekersgrasveld te staan. Men kan geen algemene toegang geven aan classics, daar is het evenement te groot voor.
Online ticket besteld .. je mag als je als bezoeker met de classic komt blijkbaar op een specifiek grasplein staan net buiten het event. De normale bezoekersparking is verder weg.
Zo vandaag een héél leuke dag gehad in Schloss dyck .. moet zeggen dit event is een van de mooiere die ik al heb bezocht in jaren .. op 1 dag kan je eigenlijk niet alles zien en moet je je beperken tot wat je echt graag wil zien. Er is voor ieder wat wils, van vooroorlogs tot jaren 80
Ook wordt heel leuk de oude sfeer opgeroepen (met klederdracht enal) en is de omgeving perfekt voor dit event
Aan foto's geen gebrek maar die van Jeroen gaan beter zijn
In de namiddag nog wat met Jeroen en Tamara opgetrokken .. kortom, leuke auto's, lekker weer en fijn gezelschap
Volgend jaar ga ik terug
Last edited by gerrit323 on Sat Aug 02, 2014 8:55 pm, edited 1 time in total.
Qua actie niet heel adembenemend of het moeten de blondines die de 250 GTO bestuurden zijn haha, maar een groot evenement op een fraaie locatie en met indrukwekkend spul. Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen. Was iig gezellig en leuk om oa Gerrit, Steve en wat vaste Duitse bezoekers van de Sharknose Meeting te zien daar!
OK wat vertraging allemaal, heb een berg foto's klaar maar op verzoek van enkele bladen moet ik het meeste nog even vasthouden. Ik zal wel alvast een beginnetje maken met de foto's die ik toch al op Facebook had gezet
Laat ik beginnen met een aantal van de E21's die we op de mega parkeerterreinen aantroffen. Vorig jaar niet één E21 gezien!
4 ton weg maar een plaat van een auto. Met nette Recaro's, sportbak en airco!
Verder...
DE auto van Back to the Future was ook aanwezig... kies maar een datum en we gaan haah!
De 037 in een situatie zoals we 'm destijds ook zo vaak zagen, alleen lag toen het tempo wat hoger haha
Mega indrukwekkende 250 Testa Rossa
Veel ouder BMW spul lukt niet
Wat actie op de Rundstrecke
Pffff een van de duurste auto's ooit en de dochters mochten wel even een paar rondjes. De ideale schoonpapa?!