Welke koers met onze evenementen?!

Directe links: Kalender en verslagen 2024-2025 ; Verslagen eerdere evenementen
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Welke koers met onze evenementen?!

Post by Jeroen »

Verkopen die klassieker?
Maar even in een apart topic mijn reactie op het verslag van Michel over het Toer-weekend Luxemburg. Punt is gewoon dat je in het doorsnee Nederlandse sukkelverkeer weinig plezier kunt beleven aan welke auto dan ook. Dan moet je echt een toertje gaan plannen en rustigere gebieden gaan opzoeken en dan zijn toertjes als Eifel, Luxemburg en natuurlijk ook bijv Alpentrips helemaal top. Als je alle dagen 100% kon genieten in je oudje dan was het ook geen genieten meer, maar dit soort uitjes is waarvoor je een klassieker hebt denk ik, en dan is het ook zonneklaar!

Spagaat
Wat Michel wel duidelijk aangeeft zijn de twee richtingen die je op kunt met dit soort trips. Voor de meesten (??) in de 'harde kern' is het doel vooral rijden dus dat is waar we ons doorgaans met name op richten, lekker rijden met wat korte stops, je hebt tenslotte maar beperkt de tijd (meestal maar 1 of 2 dagen) om je weer eens lekker uit te leven. Daarbinnen is in toenemende mate ruimte om je eigen tempo te rijden, zelfs in groepsverband.

Aan de andere kant kun je je wat meer richten op ontspannen, wat rustiger toeren, afgewisseld met wat langere stops, bezoekjes aan leuke plekken, etc. Als ik het zo lees is dat wat meer de richting van het Luxemburg-weekend met de 02 Touring club. Net zo goed erg leuk, iets wat ik zelf nogal eens doe in 'andere' weekends om de doodsimpele reden dat als je met een hele stoet op pad bent of leuke rijderswegen hebt als in de Eifel, je daar op volop gebruik van wilt maken.

Maar wat meer toeren, sigtseeing, bijzondere plaatsen als kasteeltjes oid bezoeken, ik lees uit Michel z'n verhaal dat ook dat wel in een behoefte voorziet, en wellicht is dat ook de behoefte van meerderen en moeten we daar eens wat mee doen. Een iets andere insteek voor één of twee toerritten komend jaar wellicht? Ik heb zelf wel iets in gedachten, de kastelenrit waar ik recent een begin mee gemaakt heb, waarin we rijden met het bezoeken van wat kasteeltjes gaan combineren. Maar met alle andere activiteiten mijnerzijds verwacht ik niet dat ik die komend jaar al in kan plannen.

Wegwezen!
Bottom line: je moet zeker in de zomermaanden gewoon tijd vrij maken om leuke dingen te gaan doen. Wordt het mooi weer? Pak die auto en ga er een weekendje op uit, who cares als je een keer niet verschijnt op de zoveelste verjaardag? De Eifel, Harz, Ardennen, Champagne, allemaal om de hoek, als je 's avonds na het eten even een paar uur in de auto zit ben je er, en dan ben je er echt helemaal uit. Tips, goede adressen, hebben we hier zat. Ook een combi met een leuk evenement of uitje is natuurlijk zo gemaakt. Een hotelletje een beetje in een buitengebied in bijv Eifel of Ardennen kost je de kop niet, je komt nog eens ergens, lekker eten en relaxen, en 2-3 dagen weg voelt als minimaal een week!

2015
Wat gaan we daaraan doen vanuit BMWE21.net komend jaar? Eind augustus of begin september zeker weer terug naar de Eifel want dat is gewoon een groot festijn van rijden, een mooie omgeving, goed eten en veel gezelligheid. We verwachten medio juni ook weer een langere trip richting Alpen te doen, er zijn ideeën voor een technische dag en zelf ga ik ook zeker weer een bos weekendjes erop uit voor leuke klassieker-evenementen.

Waar we nog geen concrete plannen voor hebben, zijn de voorjaars- en najaarstoerrit. Tips en/of initiatieven zijn van harte welkom. De afgelopen jaren is het vooral een kleine groep van mensen geweest die al veel moeite heeft gestoken in allerhande activiteiten, en daar ook druk mee zal blijven de komende tijd (Eifel, Alpen, website, Sharknose Meeting, etc etc). We zouden het zeer op prijs stellen als anderen een mooi dagje uit willen organiseren, bijvoorbeeld om je eigen regio eens te laten zien!

Dan zullen we samen zorgen dat we ook in 2015 weer volop plezier gaan beleven aan het oude spul!

Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: Welke koers met onze evenementen?!

Post by uwbuurman »

waarheen? Boeit niet!
Wanneer? Boeit niet!
Gaan we? JAZEKER!!!

Ik baal nu alvan het einde van het seizoen... De ellende is dat tijd een belangrijk aspect is, daaraan heb ik chronisch gebrek en anderen met mij. Maar ik vind het zo lekker om even weg te zijn met het oude blik. Ik heb zo genoten, dat Eifel weekend...

laat 2015 weer een mooi jaar worden!!!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Mooi stukje Jeroen.

Ik denk idd dat er meerdere behoeftes zijn. In principe wil ik alle ritten meemaken, dus zowel de tourist alswel een meer hardcore.

Wie heeft er nog een mooie rit in het vooruitzicht?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz

Post by pattam2009 »

Ik kan zeggen dat dankzij de evenementen en toerritten en dit forum met alle informatie, reacties, mooie foto's, positieve sfeer, en geweldige verslagen van mooie ervaringen het voor mij een onmisbare schakel is voor mijn hobby met de E21.
Ondanks dat ik nog maar een paar ritjes heb mogen meemaken en helaas niet bij alle evenementen aanwezig kan zijn, wil ik zeker mijn bijdrage leveren om dit geheel in stand te houden.

Zoals Jeroen aanhaalde voor bijvoorbeeld het organiseren van een kastelenrit is natuurlijk alleen maar leuk. Een verschil in interesse zal er uiteindelijk altijd zijn, maar om een rit te combineren met een bezoek aan, heeft voor mij zeker de voorkeur. Wellicht het punt van tempo verschil in de groep is toch alleen maar goed, zo kan ieder doen wat die wil zolang het maar op een verantwoordelijke manier verloopt en samen uit en thuis het geval is.

Kortom, ik hoop dat er voor 2015 weer mooie evenementen op de agenda bij komen. Nu ik de najaarsrit heb georganiseerd en mijn bijdrage graag blijf leveren wil ik best voorstellen, mocht er geen alternatief zijn voor de volgende najaarsrit ik deze traditie wil voortzetten, mits het natuurlijk allemaal goed zal verlopen a.s. Zaterdag :wink:
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Mooie bijdrage Patrick, maar eens zien of we jou nog willen kennen na zaterdag! Gekkigheid, alle hulp is welkom!

Wat Michel al even aangaf, en wat ik ook te horen kreeg toen ik laatst bij Jan was voor de Lumma, is dat een aantal rijders en/of hun aanhang het wel prettig vinden als het wat rustiger aan kan. Dat is vooralsnog de minderheid van de mensen naar mijn inschatting, maar evengoed niet iets om te negeren. Zoals Jan en Debby aangaven: leuke start samen en poeffff was iedereen weg en rij je in je ééntje. Dat is natuurlijk ook jammer.

In de Eifel werkte de opsplitsing in 3 groepen prima, misschien maar even kijken of we komende zaterdag ook niet in bijv 2 groepen moeten rijden. Uiteindelijk is het verschil in tijd niet groot, maar in de beleving wel. Het is wel het leukst als iedereen gewoon vindt dat 'ie een topdag SAMEN heeft gehad. En als dan een ploegie ietsjes later arriveert na een stukje rijden, maakt niks uit, ik geloof dat we nooit om gespreksstof verlegen zullen zitten.

En verder misschien iets meer aandacht voor een combinatie van activiteiten. De kastelenrit kan leuk worden, maar een ander idee is een bezoek aan het stoomemplacement (en een ritje) met de Museumstoomtrein op de Veluwe. Iets anders maar wel een basis in klassiek en techniek, dat ligt de meesten toch wel. Eens kijken of iemand dat miss wat verder kan uitwerken samen met een stukje karren in die regio. Maar zo zijn er vast nog zat andere dingen denkbaar!
Regards/groeten, Jeroen
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

Goed punt om eens bij stil te staan.

Het stevig doorrijden is natuurlijk leuk, wel mis ik dan veel van de omgeving en dat vind ik soms toch zonde. Zouden er meer rust/kijk punten zijn maakt dat voor mij juist de beleving groter.

Misschien belangrijk om van de passagiersstoel mee te delen mijn vriendin vind het leuk om mee te gaan maar wel liever als het niet de hele dag alleen 'dom' rijden is.
Op deze manier samen mijn hobby delen is nog leuker
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik ben het helemaal eens met de wat Jeroen zegt om zoveel mogelijk weekendjes erop uit te trekken met de auto als financieel haalbaar is. Na de rit van komend weekend is het seizoen eigenlijk weer voorbij en moeten we weer tot april wachten voor er weer wat gaat gebeuren.

Mijn gedachten:
Een weekend knallen in de Eifel is leuk maar draait puur om het rijden en is het meeste fun voor de bestuurder. Afgezien van de gezellige avonden natuurlijk. Dat geldt zeker bij ons want Ans houdt niet van knallen (met de auto). Zo met de trage groep is het prima te doen maar ben je nog veel tijd kwijt met alleen rijden. Ik hoor nu al van forummers dat hun vrouw niet meer mee gaat door de rijstijl en dat is eigenlijk wel jammer. Hierdoor zijn er ook relatief weinig vrouwen mee met de Eifel ritjes en gaat de petrol talk voornamelijk over....auto's.
Ook denk ik dat je een aantal mensen afschrikt die zich niet kunnen vinden in het snelle rijden en het misschien wel zonde vinden van hun wagentje en eerder afhaken.

Ik merk gewoon dat ik nog meer geniet van mijn weekendjes doordat ze mee is en doordat ik op een andere manier aan het rijden ben. Als ik de foto's terugkijk van de laatste Eifelrit en de laatste Touring Club rit moet ik eerlijk bekennen bij de laatste veel meer foto’s te hebben gemaakt en er daardoor met nog meer plezier op terugkijk. Juist de relaxe sfeer over de gehele dag met de uitstapjes onderweg gaven ons het gevoel ook veel langer weg te zijn geweest. Dat gevoel is voor mij erg belangrijk! En dat terwijl de dag afstanden voor het rijden met de Touring Club (zo rond de 175km) maar zo'n 60 km minder waren dan de zaterdag in de Eifel. En toch hadden we plenty tijd om te lunchen in leuke plaatsen, te wandelen in de natuur of een kasteel te bezoeken. Of gewoon spontaan de kabelbaan pakken en te gaan zitten genieten en gezellig te kletsen.
Dat gemoedelijke was zo leuk! Onbetaalbaar!

Voor de organisatie zit hier wel meer werk aan vast want de leuke dingen om onderweg te bezoeken moeten wel worden opgezocht en gecontroleerd op open zijn e.d.

Bovenstaande is ook 1 van de redenen waarom ik nog terughoudend ben voor een eventuele Alpen Toer. Niet dat de Alpen mij niet trekken, integendeel! Ik wil heel graag weer naar de Alpen maar wel met Angela naast me en op een manier waarbij we ons beide goed voelen. Genieten van elke minuut, dan is het me ook al het geld dubbel en dwars waard!
Vergis je niet, de Alpen Tour 2011 is voor mij een hele warme herinnering met een fantastische groep die ik nooit had willen missen!

Nou kijken of ik gebanned wordt.... :wink:
So many cars, so little time
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik denk niet dat je gebanned wordt. Het is precies hiervoor dat dit topic is geopend.

Mensen moeten kunnen aangeven hoe ze van hun oldtimer en het samenzijn met elkaar maximaal kunnen genieten.
Het mooist is als er gedurende een jaar evenementen georganiseerd kunnen worden waar iedereen aan zijn trekken komt.
Ikzelf geniet maximaal in de alpen maar zal dit nooit gaan doen met mijn 320/6 zoals de afgelopen jaren met de groep.
Puur vanwege het feit dat ik mijn E21 niet heb om constant te boenderen maar ook zeer zeker om met het gezin/Paulien te toeren.

Het is daarom dat afgelopen eifeltoer met de splitsing in tempo ons goed is bevallen.
Begrijp me goed, de voorgaande edities waren zeer zeker gezellig maar dit jaar heeft Paulien ook echt kunnen genieten tijdens het rijden (op een enkele keer na dan).

De rondritten (dagritten) in Nederland vind ik zeer zeker geweldig en al zou dat regelmatig uitdraaien op achter elkaar aan tuffen dan nog genieten wij ervan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Gave input hier, zeker geen reden om iemand hier voor te bannen. Daar kunnen we genoeg andere redenen voor vinden.
Ik kan me meer en meer inleven in de verhalen dat het best wat minder snel mag. Eigenlijk heb ik er nooit bij stil gestaan dat dit voor anderen wellicht een drempel is.

Ik ben in het gelukkige bezit van een vrouw die het erg grappig vindt om stevig te boenderen, en niet alleen in de auto.
Voor deze equipe geldt dus: gas op die lolly, maar ik pas me (nu en dan) graag aan bij een wat langzamere tourrit.
Ik vermoed wel dat vooral de dagritten in NL een stuk rustiger zijn gezien onze hermandad.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Het bewijst het nut maar van het aanzwengelen van deze discussie!

Dagtrips
Als je slechts één benadering volgt dan sluit je al gauw een flinke groep mensen uit, je hebt tenslotte allemaal een andere rijstijl, een andere auto en andere wensen. Om die reden zien we ook steeds vaker een bewuste opsplitsing van de groep en worden met name bij de dagtours leuke andere dingen ingebouwd, want uiteindelijk is het hoofddoel om juist met een flinke groep te genieten van die oude barrels en alles er omheen.

Evengoed is dat best lastig hoor, je kunt het nu eenmaal niet iedereen 100% naar de zin maken. En als je een stel autogekken een paar keer per jaar bij elkaar zet dan weet je ook van te voren dat het over auto's gaat als leuke afwisseling op de dagelijkse verhalen over kindertjes :wink: . Dat moeten we ook niet anders willen denk ik.

En waar bijv Ite of ik een toerrit al gauw als langzaam ervaren, voelt dat voor een ander aan als te snel. Daar is met een opsplitsing wel wat aan te doen, en ben je slechts een paar minuten later bij een stop of de lunch ook zomaar weer bij elkaar. En ja, met het inbouwen van wat extra stops maakt dat het wellicht wat toegankelijker en de hele tijd gas geven in NL is óf onmogelijk óf risicovol, dus in mijn ogen (correct me if I'm wrong) zijn we met de dagtrips al een eind op de goede weg als het gaat om toegankelijkheid. Maar zeker met dat soort uitjes zijn we ook heel sterk afhankelijk van inputs, maar niet te vergeten ook de inzet, van mensen. Dus -en dat is aan allen- kom maar op, organiseer een rit en laat maar zien hoe 't ook kan, ik ben gek op variatie!

Eifel
Als we het over de Eifel hebben is het enerzijds lastiger, omdat je max twee daagjes hebt om te genieten van fraaie stuurmanswegen waarvoor je speciaal die kant op gaat en wat mij persoonlijk iig veel plezier brengt, maar ook daar kun je variatie aanbrengen, door bijv elke dag in elk geval één leuke en wat langere stop in te lassen. Misschien moeten we volgend jaar een kasteel en een wijnhuis aandoen bijvoorbeeld. Maar vergeet niet dat ook dat veel voorbereiding vergt, hoe simpel het ook klinkt. Peter is werkelijk dagen bezig geweest om op afstand lunchadressen te regelen en uiteindelijk was er maar één partij die wel wat zag in een ploeg BMW's en niet per sé een warme lunch van 50 euro pp wilde serveren. Dat kan anders, maar dan moet je al een lang weekend die kant op, proefrijden, routebeschrijvingen completeren, stops en restaurants opzoeken, als je er live bent gaat dat vele malen makkelijker hebben we eerder al ervaren. Maar als we dan zeggen dat deelname per équipe 150 euro gaat kosten kan ik het gemopper nu al horen en weet ik nu al zeker dat de groep kleiner wordt, terwijl die hele bende daar in den verre juist zo gezellig is!

We zullen dus wel ergens een compromis moeten sluiten, maar samen met de opsplitsing die we dit jaar hebben gehanteerd denk ik wel dat we al een heel eind op weg zijn naar een nog fraaiere Eifelrit in 2015. Tips en suggesties blijven welkom!

Alpen (oid)
Ik had het al eerder laten doorschemeren, we willen in 2015 ook weer 5-7 dagen richting het zonnige zuiden, dat zal dit jaar waarschijnlijk Jura of Franse Alpen worden. Daarin is het duidelijk geworden dat de meerderheid daar echt heen gaat om te rijden, en bij tijd en wijle stevig te rijden. Dat maakt het samen met de beperkte groep wel lastig om de boel te gaan splitsen denk ik. Maar anderzijds kunnen we ook hier een licht gewijzigde insteek volgen, sterker nog, dat maakt het nog onvergetelijker, ik denk dat Michel daar gelijk in heeft. Ook daar elke dag tenminste één bijzondere en wat langere stop inlassen, en er naar streven dat je elke dag om 4 uur 's middags aan het bier kunt (en om dat te bereiken meer marge inbouwen). Want ook het sociale aspect van zo'n trip draagt ertoe bij dat het een gedenkwaardige trip wordt. Als je 5-7 dagen weg gaat is er dan evengoed meer dan zat tijd om te rijden.

Het punt is met een groep dat je gewoon moet plannen. Als je met z'n tweeën in de auto stapt en de Alpen in rijdt, dan kun je vrijwel overal fatsoenlijk parkeren, altijd aanschuiven voor een maaltijd en zelfs een kamer tevoren reserveren is onzin. Dus ga je lekker onbevangen karren, stopt als je wat leuks ziet en als je het zat bent pak je het dichtstbijzijnde hotel. Dat is ultiem maar met een groep gewoon niet realistisch dus je zult tevoren, en op afstand, een plan moeten maken.

Anyway, mijn twee cent en dat zijn weer andere centen dan die van bijvoorbeeld Michel en Peter. Dat is soms een complicerende factor, maar laten we vooral blij zijn dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
Regards/groeten, Jeroen
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Mijn enige terughoudendheid ivm snel rijden is mijn e21 .. ik wil dat daar eigenlijk niet meer mee doen .. de hartge onderdelen zijn gewoon te zeldzaam en pokke duur

Ik heb dit al eerder aangehaald .. ik heb hiervoor mijn 2.7

Verder kan ik absoluut genieten van het snelle rijden ..

Een alpentoer zou ik als ik eerlijk ben liever rijden met de 2.7 .. ik schik mij naar de groep maar rij toch met wat meer terughoudendheid om stukken te vermijden.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan

https://pksolutions.be/
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Aangezien ik deze discussie graag levend wil houden even samenvatten, waarbij ik me even heb beperkt tot dagjes en de Eifel hoor! Geschreven vanuit mijn eigen subjectieve waarneming dus opbouwende kritiek is van harte welkom!

Dagtrips/toerritten NL
Normaal-laag tempo, eventueel opsplitsen bij grote groep, ten minste één uitgebreide stop/bezoek, en een lunch natuurlijk. Kernwoord: gezamenlijk.
Verder volgens het opgestelde plan voor het organiseren van een toerrit.

Eifelrit (oid)
Doorgaan met het bestaande recept, de combinatie van driving fun en gezelligheid, indeling in kleine groepen handhaven. Belangrijke aanpassing: dagelijks ten minste één uitgebreide stop/bezoek naast de lunch, bijv kasteeltje, wijnhuis, etc etc. Te rijden afstand iets korter zodat er meer dan voldoende tijd is voor deze stop, fotostopjes en we bijtijds kunnen borrelen 's middags. Als mensen het dan nog rustiger aan willen doen dan past dat prima en is men evengoed nog ruimschoots op tijd binnen voor het diner :wink:

Zoiets? Vragen, opmerkingen, suggesties?
Regards/groeten, Jeroen
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz

Post by pattam2009 »

Jeroen wrote:Aangezien ik deze discussie graag levend wil houden even samenvatten, waarbij ik me even heb beperkt tot dagjes en de Eifel hoor! Geschreven vanuit mijn eigen subjectieve waarneming dus opbouwende kritiek is van harte welkom!

Dagtrips/toerritten NL
Normaal-laag tempo, eventueel opsplitsen bij grote groep, ten minste één uitgebreide stop/bezoek, en een lunch natuurlijk. Kernwoord: gezamenlijk.
Verder volgens het opgestelde plan voor het organiseren van een toerrit.
Gezamenlijk rijden is inderdaad waar deze discussie uiteindelijk over gaat.
ik ben voor, zolang het tempo maar minimaal "normaal" blijft, anders koop ik wel een 315. :launch
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
bremboap
E21 Mad

Post by bremboap »

Een hoop input wat de hersens aan het werk heeft gezet.

Touren of knallen. Kan ik hier stevig rondrijden tussen plaatsen??
Heb is lastig een ieder naar het zin te maken. Alpen, Eifel, Nederland, Belgie. Het verschil. Buitenland ritten zijn duurder en kosten meer tijd.
Budget en tijd is m.i. de crux voor de buitenland ritten. Plannen en sparen vaak noodzakelijk. Is de groep groot zal er altijd een verdeling van groepen ontstaan. Ook bij tourritten in Nederland.
Deelname beslissing 2 dagen vooraf nemen voor Eifel of Alpen is geen optie. Per saldo zal deelname gering(er) zijn.

De Nederlandse tourritten zijn meer onderhevig aan concurrentie andere tour aanbieders (Nee geen Arke). De keuze is reuze. Puur alleen BMW of gezellig algemeen classico rijden, een dag met een vleugje roomkaas en Vino Pino onderweg.
Hoe gaan we hier mee om is dan mijn vraag.

Wellicht aankomend jaar eens 2 "normale" E21 ritjes uitzetten. Gas op de lolly dagje. En 1 of 2 sightseeing tourtjes organiseren met wat leuke elementen erin verwerken.

Zoeken naar een goede balans is en blijft lastig. Om het organiseren van een tour maar even niet te vergeten.

Tot zover.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Kijk! :thumbsup

De dag-toerritten voor 2015 moeten idd een normaal tempo kennen en is de groep wat groter, dan kan er heel simpel in 2-3 groepjes worden gereden zodat je netjes bij elkaar blijft, is er tenslotte ook minder kans dat de groep doorsneden wordt door een verkeerslicht oid. Ik denk dat daarin prima een combi met wat sightseeing mogelijk is, het moet -mijn bescheiden mening!- niet een dagje naar... worden want hoeveel link is er dan naar de BMW hobby?

Tenzij het natuurlijk een klassieker/BMW evenement is. Nationaal Oldtimer Festival bijvoorbeeld, en als ze dat een beetje netjes plannen komend jaar. En daar is gas geven ook mogelijk middels de circuitsessies, dat hebben we eerder al gedaan tenslotte.

Alternatieven voor gas geven:
- Sessie ahw inkopen in een dag van bijv BMW Drivers Days. Connecties zat daar om bijv een sessie van een uur te krijgen die gereserveerd is voor ons, of evt gecombineerd met wat andere straatauto's. Maar dat zal in de meeste gevallen doordeweeks zijn anders kunnen we er een meeting aan knopen. Ik wil dit iig wel op hun agenda in de gaten houden en kijken wat er evt wel in een weekend mogelijk is. Maar een uurtje rijden zal al gauw op za 125 euro per auto komen. Vinden we dat acceptabel?
- Driftdag doen, was in het verleden echter zeer weinig animo voor.
- Dag rijtraining a la ANWB doen, echter dit is doorgaans niet met de eigen auto, ook minder.

Daarnaast lijkt het me dat er in de Eifel (in de indeling in kleine groepen zoals dit jaar) prima mogelijkheden zijn om eens gas te geven, alleen combi met uitgebreidere stops en niet te lang rij-programma komend jaar.

Bij gebrek aan verdere reacties kan de indruk bestaan dat we op deze manier op de goede weg zijn hoor! :roll: :wink:
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply