hoofdremcilinder van NK ???
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
hoofdremcilinder van NK ???
werkend aan mijn vastzittende ontsteking kwam ik tot de ontdekking dat er remolie onder aan de rembekrachtiger hing, ik dacht dat dat kwam door morsen na het verversen van de olie en het reviseren van de klauwen + het monteren van nieuwe remcilinders en voeringen
dus schoongemaakt en de volgende dag vol goede moed weer met die vastzittende ontsteking aan de gang. er hing echter weer remolie aan de rembekrachtiger !
dus die is wel lek.
ik keek wat rond op het forum en zag een adres ( parts2go ) in duitsland waar een compleet nieuwe hoofdremcilinder incl. verzenden 82 euro kost.
het merk ken ik echter niet .
iemand hier ervaring met het merk NK ? of is dat Chinese bagger ?
of: waar kan ik de afdichtrubbers in de hoofdremcilinder kopen ? zonder direct een hele revisie set te hoeven kopen.
dus schoongemaakt en de volgende dag vol goede moed weer met die vastzittende ontsteking aan de gang. er hing echter weer remolie aan de rembekrachtiger !
dus die is wel lek.
ik keek wat rond op het forum en zag een adres ( parts2go ) in duitsland waar een compleet nieuwe hoofdremcilinder incl. verzenden 82 euro kost.
het merk ken ik echter niet .
iemand hier ervaring met het merk NK ? of is dat Chinese bagger ?
of: waar kan ik de afdichtrubbers in de hoofdremcilinder kopen ? zonder direct een hele revisie set te hoeven kopen.
BMW 320/6 automatic 1982
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: hoofdremcilinder van NK ???
Hij zou dan alleen kunnen lekken uit de twee rubbers waar het reservoir in staat. Meestal wordt dit veroorzaakt door roest wat zich rond het rubber vormt.
Met een beetje geluk is goed schoonmaken en nieuwe rubbers afdoende maar het kan ook zo zijn dat er veel roestschade is en dan helpt daar geen rubber meer aan.
Met een beetje geluk is goed schoonmaken en nieuwe rubbers afdoende maar het kan ook zo zijn dat er veel roestschade is en dan helpt daar geen rubber meer aan.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Wat je ook even moet controleren is of er geen remvloeistof in je bekrachtiger is gekomen, dit was bij mij het geval.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
NK is volgens mij een goed Duits merk. Ik kende het ook niet, maar ik heb vorig jaar bij onderdelenholland.nl remtrommels incl. binnenwerk van NK voor mijn E30 gekocht.
Ziet er prima uit en het werkt voorals nog goed.
Ziet er prima uit en het werkt voorals nog goed.
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Alle waar naar z'n geld. We zijn er inmiddels achter dat koopjes niet bestaan. Als een bewezen goede en duurzame Até of Bosch ca 160 euro kost dan koop je voor 80 euro iets wat waarschijnlijk echt wel werkt, maar minder duurzaam zal zijn. Wat er nu in zit is naar alle waarschijnlijkheid Até en dat zou zomaar de originele kunnen zijn. Dat is dan best duurzaam! Heb met goedkoop spul al vaker meegemaakt dat het maar een paar jaar meegaat, dat zou voor mij dan geen optie zijn, zeker niet als het om iets cruciaals gaat als een HRC.
Regards/groeten, Jeroen
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
ik heb inmiddels een nieuwe h.r.c. besteld van NK in duitsland voor maar 54 euro inclusief verzenden. ben benieuwd wat voor kwaliteit het is.
toch ook maar direct een revisieset ( rubbers) besteld voor m,n ate h.r.c., heb ik in ieder geval een op reserve mocht die NK niks zijn.
Peter, bedankt voor de tip, er zit geen olie in m,n bekrachtiger.
toch ook maar direct een revisieset ( rubbers) besteld voor m,n ate h.r.c., heb ik in ieder geval een op reserve mocht die NK niks zijn.
Peter, bedankt voor de tip, er zit geen olie in m,n bekrachtiger.
BMW 320/6 automatic 1982
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
ik ben blij gemaakt met een dooie mus !
de NK hrc. is niet meer leverbaar maar wel de ate hrc. ( verschil in prijs is maar 100 euro )
revisie set dan maar ? maar waar ? plaatselijke rem boer is te duur.
dan bedoel ik alleen de rubbers, de rest is nog goed. weet iemand waar ik die kan bestellen ?
de NK hrc. is niet meer leverbaar maar wel de ate hrc. ( verschil in prijs is maar 100 euro )
revisie set dan maar ? maar waar ? plaatselijke rem boer is te duur.
dan bedoel ik alleen de rubbers, de rest is nog goed. weet iemand waar ik die kan bestellen ?
BMW 320/6 automatic 1982
- 323baur
- E21 VIP

Ik heb nog wel een paar recent gedemonteerde liggen. He mag de mooiste uitzoeken 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
erg vriendelijk aangeboden maar ik wil nieuw of gereviseerd.
bij 2e hands weet je nooit hoe lang die weer mee gaat.
maar toch bedankt.
bij 2e hands weet je nooit hoe lang die weer mee gaat.
maar toch bedankt.
BMW 320/6 automatic 1982
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Vroeger kon je idd alleen de losse cupjes krijgen, maar dat was ook vaak gedonder omdat deze eenvoudig beschadigden. Wil je de kosten binnen de perken houden, revisiesetje van Até kopen, cylinder eerst even lichtjes honen en de set er voorzichtig met wat remmenvet inschuiven... en ontluchten maar.
Regards/groeten, Jeroen
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
heb m,n eigen hrc nog maar eens bekeken en onder de bovenste rubbers waar het reservoir in komt zit ook allemaal roest, dat krijg je volgens mij nooit helemaal weg met als gevolg dat hij snel weer gaat lekken
een revisieset kost ook al gauw 70 euro minimaal.
heb daarom maar nieuwe ate besteld voor 132 euro bij mister auto. duurt wel minimaal een week voordat ik hem heb en weer kan rijden maar ja met dit "mooie" voorjaarsweer hoeft dat ook niet.
een revisieset kost ook al gauw 70 euro minimaal.
heb daarom maar nieuwe ate besteld voor 132 euro bij mister auto. duurt wel minimaal een week voordat ik hem heb en weer kan rijden maar ja met dit "mooie" voorjaarsweer hoeft dat ook niet.
BMW 320/6 automatic 1982