Page 1 of 8
mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Sun Sep 20, 2015 10:44 pm
by Passie voor klassiek
Beste Medeliefhebbers,
Nu mijn 320/6 bijna klaar is ben ik van mening dat deze zakken moet.
Voorlopig komen er aangepaste rc090's op. (adapters in de velg gemaakt)
Het idee is om de e21 zon 10-12cm te laten zakken.
Hebben jullie goede ideeën om de e21 zo laag te krijgen?
Ik verwacht geen perfecte wegligging of comfort. Puur voor de look!
Via jappower.nl werd mij een schroefset van BC aangeboden welke tot 12cm zakken kan incl camberplates vooraan.
Is dit goed en degelijk spul of hebben /weten jullie een verstandigere keuze?
Hartelijk dank!
Mark
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Mon Sep 21, 2015 9:43 am
by Aldo
Hallo,
Ik heb een GAZ schroefset. Comfortabel en laag. Hardheid en hoogte instelbaar. Ben er wel tevreden over.
Op de volgende foto's heb ik nog behoorlijk draad over. Kan nog wel een paar centimeter lager.
Heb je de velgen trouwens omgeboord of ga je werken met adapters? Indien je met adapters werkt, lijkt het me lastig uitkomen met de ET-waarde.
Groeten,
Aldo
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Mon Sep 21, 2015 2:42 pm
by Passie voor klassiek
Dankjewel,
Ik las dag Gaz wel de oude poten wil hebben? Zitten er daar ook al camberplaten op?
Graag ontvang ik nog n aantal verschillende reacties meer voordat k bestel.
De rc090 is omgeboord en het gat achter het deksel voorzien van een diepere kamer waarin een flens verschuilt ligt. Er blijft dus gelijk. Het past net
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Mon Sep 21, 2015 7:09 pm
by Aldo
Veerpoten moet je inderdaad opsturen. Camberplaten zitten los bovenop de Veerpoten. Kijk maar even op de site van hardeman motorsport.
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Mon Sep 21, 2015 8:27 pm
by Passie voor klassiek
Dankjewel,
Helder.
Wat zijn de eventuele alternatieven? BC, intrax, h&r?
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Mon Sep 21, 2015 10:32 pm
by BertjeConti
Airride !
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Tue Sep 22, 2015 9:38 am
by Aldo
Intrax kan het inderdaad ook leveren, destijds een offerte aangevraagd. Maar lag op dat moment buiten mijn budget.
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Tue Sep 22, 2015 7:57 pm
by muis
Hallo
Ik heb ook een schroefzet van GAZ via hardeman gekocht en ben zeer tevreden over de set de auto kan erg laag en de hardheid is goed en makkelijk in te stellen.
De voor poten zijn ongeveer 2weken weg.
Groeten jeremy
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 12:20 am
by Passie voor klassiek
Dankjewel,
Ik zag dat intraxx in volkel gevestigd is. Dat is op een steenworp afstand. Wellicht interessant.
Ik begreep dat het duur is. Kun je je nog herinneren wat deze set kost?
Ten tweede, hoe laag kan een set van Gaz?
Hartelijk dank,
Mark
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 8:09 am
by muis
Hoe laag de auto kan weet ik niet precies maar as. weekend zal ik eens kijken.
Ik was ongeveer €1050,- met camber platen. Ik heb wel zelf de poten weg gebracht en opgehaald in zeeland.
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 9:08 am
by Passie voor klassiek
Toch niet heel toevallig het dorpje Zeeland?
Groeten,
Mark
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 11:20 am
by uwbuurman
Nee, Hardeman zit in de province Zeeland, het dorpje 's-Heer Arendskerke.
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 11:44 am
by Passie voor klassiek
Zojuist de firma Intraxx aan de telefoon gehad. Zeer goed verhaal! Complimenten richting deze firma!
Inderdaad, zei hebben een hoger doel voor ogen dan ik met deze e21. Het gaat mij vooral om de looks niet om de best haalbare wegligging. (daarvoor ben ik een andere auto aan het bouwen).
Wellicht toch bc of gaz of?
Hmmzz.. Wie Kent bc? Deze hebben mijn bestaande poten niet nodig.
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 12:04 pm
by Jeroen
Henk Thuis is één van de beste specialisten als het gaat om maatwerk onderstellen, en de afstelling & afstemming daarvan. Dat maakt dat spullen doen wat ze moeten doen en -bijv in de racerij- het verschil in balans. Maar daar hangt idd wel een prijskaartje aan.
Re: mijn e21 zo laag mogelijk
Posted: Wed Sep 23, 2015 12:43 pm
by Passie voor klassiek
Inderdaad, en terecht!
Maargoed dat is in dit geval niet het doel. Wel zou dit interessant kunnen worden bij een andere auto van me. Een kadett C met c20Let motor. Hiervoor lijkt het Me zeer rendabel.
Met vriendelijke groet,
Mark
Ps: Wie weet hoe veel lager een set van Gaz kan?