323i Polaris DH41FL

E21 gezien in het wild? Post het hier zodat al die E21's in beeld blijven.
Post Reply
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

323i Polaris DH41FL

Post by uwbuurman »

De Polariszilvergrijze DH-41-FL staat te koop. Een origineel Nederlands geleverde 323i en het broertje van de mijne. Het kenteken is opvolgend op het mijne, waar de mijne 40 heeft is dit de 41. Daarnaast het chassisnummer is ook bijna gelijk, scheelt 13. Kortom, bijna gelijk aan de mijne, zelfs dezelfde kleur.

Image

De DH-41-FL heeft de voorbije jaren wel eens vaker te koop gestaan. Een maandje geleden was dat nog voor 35k€, nu is de vraagprijs gedaald naar 28k€. De verkoper verkoopt de auto in opdracht. Ik heb hem een kleine 3 kwartier gesproken, en dit is mijn gespreksverslag.

Image

De verkoper geeft aan dat: de auto vorig jaar is verkocht aan een vriend van de familie, die de auto vanaf nieuw in bezit had. De auto is nieuw geleverd aan de dealer in het oosten van het land, daar is deze privé gebruikt door de vrouw van de baas. Na verkoop van het dealerschap is de 323i meegegaan op privénaam en in de familie gebleven. De man of vrouw (wist de verkoper niet) is overleden, waarna de huidige eigenaar m heeft overgenomen.

Image

De auto schijnt gedocumenteerd 60k km gelopen te hebben en in originele lak te staan. De verkoper heeft mij toegezegd mijn gegevens aan de nieuwe eigenaar te geven. Ik zou heel graag deze auto in de collectie opnemen, maar dan is voor dit geld nu geen geschikte optie. Daarom hoop ik van harte dat de auto in Nederland blijft, maar dat ik in ieder geval in contact kan komen en blijven met de nieuwe eigenaar. Daarnaast zou ik alle foto’s in hoge resolutie ontvangen.

Een 10 dagen later had ik niets en heb ik maar weer contact gezocht. De beste man was mijn gegevens kwijt, was blij dat ik mailde en ging aan de slag met mijn foto’s. We zijn weer een dag of wat verder en het moet nog…

Anyway, het verhaal van de verkoper sluit niet aan bij mijn eigen bevindingen en ook niet bij die van anderen, waarbij ik begrepen heb dat deze auto al een mooi stuk achteruit gereden heeft, omdat er een 15 jaar geleden serieus meer kilometers op het toenmalige tellertje stond. Daarnaast was er in die tijd slecht laswerk verricht aan deze nu volledig ongerestaureerde koets met originele lak.

Wie kent deze auto en heeft et liefste ook plaatjes uit het verleden?

It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: 323i Polaris DH41FL

Post by uwbuurman »

dh41fl
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: 323i Polaris DH41FL

Post by Jeroen »

:P

tsja heb de auto al de nodige tijd in het vizier maar nooit veel van gedocumenteerd. Ik meen dat ik de auto ruim 10 jaar geleden eens bekeken heb bij een autobedrijf in Almelo of nabije omgeving. Voor zover ik mij kan herinneren had deze toen een km stand van ca 100.000 en lelijk herstelde achterschermen. Een aantal jaren daarna heb ik de auto volgens mij ook nog een keer te koop gezien. Juist omdat het zo'n bekend kenteken is viel deze auto altijd meteen op, ik heb de vorige eigenaar van de '40' toen ook wel gewezen op het feit dat z'n broertje te koop stond meen ik. Leuk allemaal, maar harde feiten en bewijzen heb ik niet voor je.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply