Nu was ik al bij hun eerste rit van 2016 gaan kijken bij het vertrek (was immers in Breda) maar afgelopen zondag was dan toch de vuurdoop om mee te gaan rijden. Het spreekt vanzelf dat het even afwachten was wat wij ervan zouden vinden. De ritten met ons eigen groepje hebben toch zeker een andere insteek en vooral tempo.
Op zondag 29-5-2016 was het verzamelen bij het drielandenpunt in Vaals bij restaurant "de bokkenrijders". Rekening houdend met de slechte weersvoorspellingen had ik eigenlijk verwacht dat de opkomst niet zo groot zou zijn maar dat viel mee. 32 auto's waren aanwezig en de diversiteit was groot. Het begin was uiteraard met Koffie/Thee inclusief een stuk Limburgse vlaai. Uiteraard zoals bij elke klassiekermeeting gaan ook hier wat motorkappen open en er is er wat handel vanuit de kofferbak. We werden netjes begroet als "nieuwkomers".
Even een greep van de aanwezige BMW's. Enkele BMW E21-jes, een 02 serie, E28, E24, E34, E32, E3, E9, Z1, E36, E30, Glass, Barockengel (inclusief een cabrio) etc.

Na een kleine uitleg over de dag was het tijd om te gaan rijden. Er werd gelijk al aangegeven dat er tevens een stukje onverhard bij zat maar dat men die kon omzeilen door enkele kilometers om te rijden (netjes beschreven in de routebeschrijving). Met een kleine tussenpauze tussen de auto's werden we losgelaten. De routebeschrijving was middels bolletje/pijltje en een kaart met route was toegevoegd. Wat als eerste opviel was het tempo, voor Paulien heerlijk vanwege de wagenziekte maar zelfs zij gaf soms wel aan dat er wel wat doorgereden kon worden.

Een groep van Jaguarrijders waren tevens een toerrit aan het doen. Als je elkaar dan tegenkomt op een smalle landweg heb je een uitdaging.

De route door België, Duitsland en Nederland was zeer mooi en zoveel mogelijk over de kleinere landwegen met soms een schitterend uitzicht. Met een kleine pauze na de 14% helling was het tijd om te gaan lunchen. Deze was geregeld bij een camping boven op de Gulperberg. Broodjes, soep, koffie/thee of wat fris inclusief een bittergarnituur was allemaal aanwezig. Hierna kon de route vervolgd worden waarbij wij iets eerder dan gepland een stukje onverhard namen en sommige met ons.

Als afwisseling was er een wijnproeverij bij een lokale wijnboer. Buiten onder een afdakje tussen de druivenranken was de mogelijkheid om vier wijnen te proeven.

Hierna via een 18% afdaling het laatste stukje toeren om weer bij ons beginpunt te eindigen. Na een laatste drankje zijn wij weer terug naar Breda gegaan. Conclusie van de dag. Absoluut een leuke toer, een groep waar we wel even aan moeten wennen maar waar we wel redelijk snel aanspraak hadden met sommige. Een tempo van rijden die net even anders is en een E21 die toch lager bleek te zijn als dat ik dacht.

Dus ik houd me aanbevolen voor een schadevije carterpan voor een M20B20 zodat deze aankomende winter vervangen kan worden.