En de 320is staat thuis, tijdens de testrit een 3 tal weken geleden was het algemene rijden zeer goed bevallen, geen ratels, piepen, kraken ed .. wagen reed vlot en trillingsvrij maar echt vrij rijden vind ik zo'n testrit nu niet echt
De rit naar huis is me absoluut bevallen, had ik even een verkeerd beeld van een standaard 320is .. iedereen spreekt van zeer loom onderin, NOU .. ik vind dat deze zeer vlot gaat onderin, wegens zeer weinig gereden de afgelopen 5 jaar en maar een 750km dit jaar heb ik het rustig gehouden. Zeer rustig warmgereden en dan max de 4500 toeren aangetikt. De short shift van de z3 en de m3 remmen dragen zeer zeker bij tot het sportieve gevoel en potentieel, ze bijten zeer hard naar e30 normen, een paar leuke bochtencombinaties brachten ook meteen duidelijkheid over de fantastische balans van het chassis, echt top .. niks te klagen dus en uiteraard voelde dit als thuiskomen, heb sinds mijn 18de steeds een e30 gehad dus ik ken ze door en door
Een kleine inrijperiode gaat zowiezo gebeuren, mss is het niet nodig maar het kan zeker geen kwaad.
foto's dan Primeur hier ipv op Facebook

.. na de eerste aanpassingen, die spatlappen moesten er onmiddellijk af

, het ///M embleem op de koffer en de chrome eindtips moesten zwart worden .. zoals hij er nu bijstaat zal het kwa uiterlijk ook blijven
Zo blij dat deze van de m-tech 2 kit is ontdaan
Plannen: Voor de winter staat hij mooi weggeborgen, volgende week zorgen voor de oldtimerplaten en dan sluit ik niet uit dat ik nog eens een kort ritje doe als de wegen droog liggen en er ligt geen zout.
Olie en filter kan ik dan al vervangen, verder tijdens de winterperiode
Inbouwen van de digitale oliedrukmeter die ik bij Peter_P had gekocht voor mijn 2.7 (heb ik gedemonteerd voor de verkoop)
Color lock toepassen op het leer zodat de nerven terug zwart zijn
Ander boordecomputer module (heb ik nog liggen, van deze werken sommige pixels niet meer)
Originele nieuwe bougiekabelset bestellen
Achterdemper recht hangen, die hangt nu licht scheef en dat stoort me nog
Na de winterperiode dan ..
Groot onderhoud (inspectie 2), alle oliën, remvloeistof, kleppen stellen, gasklepsynchronisatie enz ..
Nieuwe banden, want deze zijn 6 jaar en beginnen haarscheurtjes te vertonen
Ik ben er echt blij mee .. heb al wat e30's gehad en gereden maar deze is toch een pareltje .. de juiste upgrades doen natuurlijk ook veel .. thx Jeroen nogmaals

om mij op deze te wijzen want de site waar hij te koop werd aangeboden is niet eentje waar ik veel op ga kijken. Jelle is een super kerel trouwens, heb al een aantal auto's gekocht en verkocht maar een contact dat zo vlot ging heb ik nog niet meegemaakt, je ziet duidelijk dat de wagen van liefhebber naar liefhebber gaat ..
Conclusie, naast de e36 m3 die mijn absoluut favoriete all rounder is (sportiviteit, leuke baanligging mits de juiste upgrades en lange afstanden in alle comfort) is deze 320is voor mij absoluut het beste wat een e30 te bieden heeft.
Beide wagens geven een compleet andere rijbeleving en ik zou niet kunnen zeggen welke me het meest bevalt, DAT vind ik het bewijs dat een 320is voor mij de juiste keuze is geweest naast de e36 m3