Hier een kleine voorstel ronde. Ik ben Yann van Vliet, 31 jaar en woonachtig in het dorpje Sommelsdijk. Na verschillende VW's te hebben gereden kwam ik een aantal jaar geleden bij een Bmw 123d coupe uit. Helaas voor de coupe werd mijn vrouwtje zwanger en werd de coupe ingeruild voor een f30 320d. Als 2de auto had ik een Porsche Boxster S. Als kleine jonge altijd gedroomd om een Porsche te bezitten. Nu is de kleine man 1,5 en zag dat de Boxster meer en meer in de garage stond stof te happen. Ik wilde iets waar wij als gezin van kunnen genieten. Het moest achterwiel aangedreven zijn, 6 cilinder, handbak en het liefst een oldtimer ivm het weinige rijden. En ik wilde er zelf ook wat aan kunnen doen. Ben geen monteur maar heb durf dingen wel aan te pakken.
Het is een 82er e21 geworden. Met een kleine 200k op de klok die in 2014 gerestaureerd is. Het is naar mijn idee geen 10/10 maar een 7,5 a 8/10. Netjes gedaan toe der tijd. Al waren en zijn er wat kleine dingen die aangepakt dienen te worden.
Mijn plannen:
- draagarmen vervangen ivm met trillen tijdens remmen(spelling op de fusee's)+ uitlijnen
- carburateur afstellen. Rijdt redelijk maar meer dan half gas houd die in. (hoop hier wat info te vinden)
- misschien nog wat verlagen maar daar ben ik nog niet helemaal over uit
- heb een recaro interieur gekocht die opgeknapt dient te worden
Wat ik gedaan heb in de 2 weken als eigenaar. Origineel alpina stuur gemonteerd, alarmlichtschakelaar vervangen en de pookknop vervangen.
Verder hoop ik hier een hoop informatie te kunnen vinden en mij te verdiepen in de klassieke Bmw's

Foto's volgen

Groetjes,
Yann