Re: Voorstellen 320/6
Posted: Tue Mar 09, 2021 9:50 pm
Is nu door de zure appel heen bijten. Blijft rommelen anders. Net over de 2 ton. Vrij vroeg naar mijn idee maar het is niet anders
Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum!
https://www.bmwe21.net/forum/
uwbuurman wrote: ↑Sun Mar 14, 2021 11:26 am Ik zou altijd meten om te kijken of je binnen de maat kunt honen en dan dat altijd doen als het kan. Nieuwe veren op de zuigers en nieuwe lagers op de krukas en drijfstangen. Dat is met elkaar een minimale extra investering, nu je alles zover uitelkaar hebt.
Mooie vorderingen verder, hoor! Dat wordt fijn rijden straks!!
Plus 1, is nu niet veel meerwerk en de kosten zijn te overzien.uwbuurman wrote: ↑Sun Mar 14, 2021 11:26 am Ik zou altijd meten om te kijken of je binnen de maat kunt honen en dan dat altijd doen als het kan. Nieuwe veren op de zuigers en nieuwe lagers op de krukas en drijfstangen. Dat is met elkaar een minimale extra investering, nu je alles zover uitelkaar hebt.
Mooie vorderingen verder, hoor! Dat wordt fijn rijden straks!!
Nee. Helpt nergens voor. Ik heb dat wel, maar dat is omdat mijn blok 1,5mm is afgefreesd, dus is de hoogte van nokkenas tot krukas verkleind. Dat vang je op met een verstelbaar nokkenastandwiel, je zet alles op tijd, dan draai je dat tandwiel zo dat de riem op spanning staat. Maar omdat jouw kop en blok gelijk blijven, licht vlakken heeft geen (zeer minimaal) hoogte effect, heb je niks aan een verstelbaar nokkenastandwiel.g-loudertje wrote: ↑Sun Mar 14, 2021 1:15 pmZijn er hier met ervaringen met een verstelbare nokkenas tandwiel? Kennis van me heeft er liggen voor een m20 die ik mag gebruiken. Is dit zinvol op een standaard motor?
Dat dacht ik al. Thnx voor je input.uwbuurman wrote: ↑Sun Mar 14, 2021 2:36 pmNee. Helpt nergens voor. Ik heb dat wel, maar dat is omdat mijn blok 1,5mm is afgefreesd, dus is de hoogte van nokkenas tot krukas verkleind. Dat vang je op met een verstelbaar nokkenastandwiel, je zet alles op tijd, dan draai je dat tandwiel zo dat de riem op spanning staat. Maar omdat jouw kop en blok gelijk blijven, licht vlakken heeft geen (zeer minimaal) hoogte effect, heb je niks aan een verstelbaar nokkenastandwiel.g-loudertje wrote: ↑Sun Mar 14, 2021 1:15 pmZijn er hier met ervaringen met een verstelbare nokkenas tandwiel? Kennis van me heeft er liggen voor een m20 die ik mag gebruiken. Is dit zinvol op een standaard motor?
Half werk is het voor mij niet. Ben gisteren bij de werkzaamheden wezen kijken. Ik heb met de monteur besproken, wat is er nodig en wat niet. Honen heeft hij in de auto gedaan. Hij heeft het op kunnen spannen in de auto. Kende ik persoonlijk niet maar heb de wanden gezien hoe ze er aan toe zijn nu.BertjeConti wrote: ↑Tue Mar 16, 2021 7:41 am En als het blok in de auto blijft:
- kunnen de hoofdlagers niet vervangen worden.
- kun je de staat van koppeling en toplager niet controleren, cq vervangen.
- kan de krukaskering niet vervangen worden.
- kan er niet gehoond en gevlakt worden.
Voelt voor mij als half werk in dit stadium.