Verdi's s50b30
Verdi's s50b30
Heb al een projecttopic op het internationale gedeelte, hier nog enkele foto's:
Last edited by VerDi on Mon May 19, 2014 4:23 pm, edited 1 time in total.
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
-
- Newbee
- Posts: 12
- Joined: Sun May 24, 2009 9:34 pm
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Verdi's 320/6 M20B27
staat niet meer te koop, ben enkele aanpassingen aan de motor aan het doen. In de loop van volgende week rijd ik er weer mee rond na een jaartje stil staan...
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12007
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Verdi's 320/6 M20B27
Gelukkig dan maar.
Bllijft gewoon een unieke E21
Bllijft gewoon een unieke E21
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Verdi's 320/6 M20B27
rijdt als een trein op rails, heb enkel soms nog een beetje moeite om het vermogen op de baan te krijgen...
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
Re: Verdi's 320/6 M20B27
Ga mijn projecttopic op het nederlandstalige gedeelte voortzetten, bij deze:
Hoog tijd om de laatste 2 jaren even te updaten, ben er niet meer toe gekomen...
Sinds de zomer van 2009 ben ik beginnen kampen met koelingsproblemen met mijn Kempower blok. Na een tijdje verder gesukkeld te hebben is in de winter van 2009/2010 mijn blok dan toch gesneuveld (heet gelopen). Dus, blok openmaken en kijken hoe erg het is...
Blok weggedaan om af te persen, en ja hoor, slecht nieuws! Cylinderkop gebarsten
Hoog tijd om de laatste 2 jaren even te updaten, ben er niet meer toe gekomen...
Sinds de zomer van 2009 ben ik beginnen kampen met koelingsproblemen met mijn Kempower blok. Na een tijdje verder gesukkeld te hebben is in de winter van 2009/2010 mijn blok dan toch gesneuveld (heet gelopen). Dus, blok openmaken en kijken hoe erg het is...
Blok weggedaan om af te persen, en ja hoor, slecht nieuws! Cylinderkop gebarsten
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
Re: Verdi's 320/6 M20B27
Cylinderkop terug gekregen volledig gedemonteerd:
Tweedehands cylinderkop op de kop kunnen tikken:
Weggedaan naar een tuner om bij te werken (mijn vorige kop was ook bijgewerkt) Maar daar bleek na verdere inspectie dat die 2de hands kop ver versleten was.
Dan maar de grote middelen!
Nieuwe cylinderkop!
oud vs nieuw:
Tweedehands cylinderkop op de kop kunnen tikken:
Weggedaan naar een tuner om bij te werken (mijn vorige kop was ook bijgewerkt) Maar daar bleek na verdere inspectie dat die 2de hands kop ver versleten was.
Dan maar de grote middelen!
Nieuwe cylinderkop!
oud vs nieuw:
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
Re: Verdi's 320/6 M20B27
Nieuwe cylinderkop weggedaan om te bewerken met de oude als voorbeeld (duur grapje!) Maar de tuner heeft nog enkele aanpassingen kunnen doen die nog niet op de vorige cylinderkop gebeurd waren, dus ik toch nog een beetje blij.
Ondertussen niet stilgezeten, paar onderdelen in de lak gezet:
klaar:
Alternator, voor:
na:
Cylinderkop terug gekregen, moeilijk vast te leggen op foto:
Dan een hoop nieuwe nest gekocht om de ouwe nest terug fatsoenlijk aant bollen te krijgen:
Ook wat flashy kleurtjes:
Ondertussen niet stilgezeten, paar onderdelen in de lak gezet:
klaar:
Alternator, voor:
na:
Cylinderkop terug gekregen, moeilijk vast te leggen op foto:
Dan een hoop nieuwe nest gekocht om de ouwe nest terug fatsoenlijk aant bollen te krijgen:
Ook wat flashy kleurtjes:
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
Re: Verdi's 320/6 M20B27
radiatorke gespoeld en wat aangepast naar mijn smaak:
extra elektrische fan geplaatst:
En dan terug samenbouwen met alle nieuwe spullen! Ook even de motorkabelboom fatsoenlijk gesoldeerd was er de eerste keer niet helemaal van gekomen:
Dan mis ik enkele foto's, maar kom. Alles in elkaar en rustig inrijden (het was intussen bijna zomer 2010) En dan na een 2tal weken rijden, in een keer op de autosnelweg (ok ik geef het toe ik was wat aan't doorrijden) boef meter int rood, allemaal witte damp... Weer prijs!!! Kben nog naar huis gesukkeld, was nog 1 km. De auto neergezet en nietmeer bekeken tot februari 2011! (ik was ondertussen aan't scheiden en had nog de zin nog het geld om er opnieuw aan te beginnen!)
Maar je kent dat, dat begint stilletjes aan toch weer te kriebelen. En dus toch het blokje nog eens opengehaald met de vrees er weer een kapotte cylinderkop te vinden, maar ik had deze keer geluk. Ik had mijn cylinderkoppakking erdoor geblazen.. Vreemd... Maar na wat informeren hier en daar bleek ik een fout gemaakt te hebben. Ik had alles nieuw gezet behalve 1 ding... De cylinderkopbouten!!! Volgens verschillende mensen was dat niet nodig bij deze blokken.. blijkbaar wel!
Alles terug samengebouwd en nu is hij gelukkig weer helemaal de oude...
Nu ja, ge kent dat wel, er zijn altijd nog wel dingen aan zo een oude auto die zo nu en dan uw aandacht nodig hebben..
THe END (for now )
extra elektrische fan geplaatst:
En dan terug samenbouwen met alle nieuwe spullen! Ook even de motorkabelboom fatsoenlijk gesoldeerd was er de eerste keer niet helemaal van gekomen:
Dan mis ik enkele foto's, maar kom. Alles in elkaar en rustig inrijden (het was intussen bijna zomer 2010) En dan na een 2tal weken rijden, in een keer op de autosnelweg (ok ik geef het toe ik was wat aan't doorrijden) boef meter int rood, allemaal witte damp... Weer prijs!!! Kben nog naar huis gesukkeld, was nog 1 km. De auto neergezet en nietmeer bekeken tot februari 2011! (ik was ondertussen aan't scheiden en had nog de zin nog het geld om er opnieuw aan te beginnen!)
Maar je kent dat, dat begint stilletjes aan toch weer te kriebelen. En dus toch het blokje nog eens opengehaald met de vrees er weer een kapotte cylinderkop te vinden, maar ik had deze keer geluk. Ik had mijn cylinderkoppakking erdoor geblazen.. Vreemd... Maar na wat informeren hier en daar bleek ik een fout gemaakt te hebben. Ik had alles nieuw gezet behalve 1 ding... De cylinderkopbouten!!! Volgens verschillende mensen was dat niet nodig bij deze blokken.. blijkbaar wel!
Alles terug samengebouwd en nu is hij gelukkig weer helemaal de oude...
Nu ja, ge kent dat wel, er zijn altijd nog wel dingen aan zo een oude auto die zo nu en dan uw aandacht nodig hebben..
THe END (for now )
There's no such thing as overpowered...
http://shop.kapaza.be/VerDi/
http://shop.kapaza.be/VerDi/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29356
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verdi's 320/6 M20B27
Dank voor de update! Het heeft ook niet allemaal meegezeten, maar met een beetje mazzel mag de kop er nu een paar jaar op blijven!
Regards/groeten, Jeroen