Alle e21's die ik sloop zijn meestal auto's waar echt veel aan moet gebeuren en zeker niet meer de moeite van een restauratie waard.
Daarnaast komen de goede onderdelen vaak op andere e21's welke wel weer een langere levensduur daardoor krijgen.
En een goede e21 hou ik ook echt heel, ik kan mijn 320i ook wel uit elkaar trekken, verdien ik er nog meer op ook waarschijnlijk. Maar ik laat hem lekker heel omdat die auto dat verdient! Ook is er iemand geweest die hem wilde ombouwen tot zes cilinder. Dan houdt het voor mij ook op, 320i is en blijft 320i.
Steunbetuiging aan Leon... we weten allemaal dat de waarde-ontwikkeling van met name de E21 vierpitters en in iets mindere mate van de 320/6 nou niet je-van-het is, dus een zootje roest en overspuiten wordt toch best gauw een onbezonnen klus omdat je al gauw het dubbele kwijt bent van wat een hele nette vergelijkbare auto kost.
Gaat trouwens ook wel een beetje op voor 323i's hoor.Er staan best nette auto's te koop voor 7-8K, maar wat laswerk, wat achterstallig onderhoud, eea aan spuitwerk (een verrot voorscherm betekent nu eenmaal niet alleen een voorschermpje spuiten), tel het maar bij elkaar op, ook bij een redelijk nette auto kun je er zo 3K bij tellen aan werk en dat ga je in de waardestijging zeker niet volledig terug zien.
Uiteraard is het altijd jammer als er weer één het loodje legt maar denk maar zo, dan stijgt de jouwe weer in waarde...
leon heeft voor vele al veel kunnen betekenen met z'n onderdelen...
ook voor mij... en dat is tog alleen maar goed... het is zoals hij zelf zegt... een rot exemplaar heeft heus onderdelen die voor een ander de auto weer net iets beter maken....
@jeroen, kraak mijn 320/6 niet af he... voor mij is de waarde wel je-van-het
wat ik daarmee bedoelde te zeggen is niet alleen dat de waarde-ontwikkeling achter blijft bij onze eigen wensen, maar ook bij wat in mijn ogen gebruikelijk is voor een kwaliteitsproduct met een dergelijke leeftijd. Ofwel, wat mij betreft mag de waarde van al onze oudjes worden verdubbeld!
helemaal mee eens... maar weet je... mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit wat er zaterdag uit komt rolle... ik weet wat hij mij gekost heeft... en ik weet hoeveel ik hem zelf waard vind... dat is zoveel meer als wat ie gekost heeft... ik heb er zoveel plezier mee... voor de rest euro-card, master-card....