HT81YL 1982 320/6 in Epe
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 323i Polaris
HT81YL 1982 320/6 in Epe
Gespot tijdens een motorritje, zondag 5 juli jl.:
Bij tankstation in Epe een Polaris 320/6 met kenteken HT-81-YL.
Leek in goede staat, zo even snel beoordeeld.
De eigenaar had een bijzondere rijstijl: met vol spinnend achterwiel verliet hij het tankstation.
Tot 2 bochten verder was hij nog te horen, althans, zijn gummende achterbandjes.
Half uur later: op smal polderweggetje in de Flevopolder:
Een smetteloze 323i eveneens in de kleur Polaris maar dan in Bauer uitvoering.
Kenteken beginnend met 07-xx-xx.
Maar nu komt het: de bestuurder leek toch wel verdacht veel op onze eigen Jeroen!
Geen gummende banden, maar wel een vlotte rijstijl!
Ondanks dat ik een dagje op de brommert weg was, mocht ik toch genieten van de schoonheid van de E21!
Bij tankstation in Epe een Polaris 320/6 met kenteken HT-81-YL.
Leek in goede staat, zo even snel beoordeeld.
De eigenaar had een bijzondere rijstijl: met vol spinnend achterwiel verliet hij het tankstation.
Tot 2 bochten verder was hij nog te horen, althans, zijn gummende achterbandjes.
Half uur later: op smal polderweggetje in de Flevopolder:
Een smetteloze 323i eveneens in de kleur Polaris maar dan in Bauer uitvoering.
Maar nu komt het: de bestuurder leek toch wel verdacht veel op onze eigen Jeroen!
Geen gummende banden, maar wel een vlotte rijstijl!
Ondanks dat ik een dagje op de brommert weg was, mocht ik toch genieten van de schoonheid van de E21!
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
Inderdaad op dat hele smalle weggetje met hier en daar een modderkluitje. Een maatje reed achter mij.
Ik zag pas in de laatste meters dat jij achter het stuurwiel zat.
Snijden was toen al geen optie meer.
Om nou op het laatste moment dwars op de weg te gaan staan....
Bovendien heb ik wat meer respect voor auto's als ik op een motorrijwiel zit
Het was ongeveer zo'n weggetje en ongeveer zo'n brommer.
Met een ongeveer zo'n berijder, met ongeveer zo'n jas.
http://www.youtube.com/watch?v=jMmcP5-X ... re=related
Ik zag pas in de laatste meters dat jij achter het stuurwiel zat.
Snijden was toen al geen optie meer.
Om nou op het laatste moment dwars op de weg te gaan staan....
Bovendien heb ik wat meer respect voor auto's als ik op een motorrijwiel zit
Het was ongeveer zo'n weggetje en ongeveer zo'n brommer.
Met een ongeveer zo'n berijder, met ongeveer zo'n jas.
http://www.youtube.com/watch?v=jMmcP5-X ... re=related
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
Het gevaar is dan wel dat je zin krijgt om met de eigen E21 een rondje te bléren.Volgens mij word het hoog tijd dat we met dit forum eens een weekend naar de nurburgring gaan, daar is ongeveer 25% van de autos een gt3
Als ik mijn kindje in de prak rijd, onverzekerd, kan ik het mezelf noooit meer vergeven.
ik heb die van mij pas 1 keer stukgereden op de weg naar huis. als je beetje rustig rijd crash je er niet zo snel hoor!Guido wrote:Het gevaar is dan wel dat je zin krijgt om met de eigen E21 een rondje te bléren.Volgens mij word het hoog tijd dat we met dit forum eens een weekend naar de nurburgring gaan, daar is ongeveer 25% van de autos een gt3![]()
Als ik mijn kindje in de prak rijd, onverzekerd, kan ik het mezelf noooit meer vergeven.
is zeker de moeite waard om een keer te doen
wat bedoel je met beperkte speelruimte?Jeroen wrote:Toch ook wel een beetje mijn punt hoor, de 'speelruimte' is er beperkt en meestal ben je er in het weekend en dan is het druk en vol met idioten.
Was dinsdag dus op Assen, dat soort baantjes liggen me dan toch beter
En die idioten noemen ze bij de ring engelsen, dat zijn de enigen die op de ring ongelukken veroorzaken.
door de week zit iedereen natuurlijk met werk, dat is wel jammer
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Met speelruimte bedoel ik de grasstroken aan de zijkant, uitloopstukken asfalt/gras, etc. Als je lekker aan het experimenteren bent, of je komt onverwacht weer es een stukje nat tegen (op de Ring redelijk normaal) is het toch wel lekker om iets ruimte te houden om een foutje te maken.
Ik heb geen ragbakje meer en ik vind het zonde om een redelijke kans te lopen de 320iS met z'n kont in de vangrail te parkeren. Daarom liever een trackday bij een goede organisatie, op een circuit met ruimte, en niet te druk.
Ik ben er tot nu toe altijd in geslaagd de auto op het asfalt te houden als het mis ging, maar die ene keer met je nette auto, daar zit je niet op te wachten...
Ik heb geen ragbakje meer en ik vind het zonde om een redelijke kans te lopen de 320iS met z'n kont in de vangrail te parkeren. Daarom liever een trackday bij een goede organisatie, op een circuit met ruimte, en niet te druk.
Ik ben er tot nu toe altijd in geslaagd de auto op het asfalt te houden als het mis ging, maar die ene keer met je nette auto, daar zit je niet op te wachten...
Regards/groeten, Jeroen
daar heb je op zich wel een punt, ik heb al een auto die niet zo heel netjes meer is.. maar denk als ik heb weer in topstaat heb dat ik nog wel vaker op de ring te vinden ben, het is te verslavend om het niet te doenJeroen wrote:Met speelruimte bedoel ik de grasstroken aan de zijkant, uitloopstukken asfalt/gras, etc. Als je lekker aan het experimenteren bent, of je komt onverwacht weer es een stukje nat tegen (op de Ring redelijk normaal) is het toch wel lekker om iets ruimte te houden om een foutje te maken.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: 2 E21's gespot op 1 dag (1 bestuurder zeer verdacht!)
Sorry de onzin sloeg even toe, maar direct daarna paniek!Guido wrote:Een smetteloze 323i eveneens in de kleur Polaris maar dan in Bauer uitvoering.
07XXXX is een Kia Carens op LPG!

Regards/groeten, Jeroen