Blauwe 323i Baur (16-08-09)

E21 gezien in het wild? Post het hier zodat al die E21's in beeld blijven.
Post Reply
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Blauwe 323i Baur (16-08-09)

Post by Wondermike »

Vandaag gespot een fantastisch mooie 323i Baur met de kap open en een chauffeur die een grijns had van oor tot oor achter de dijk van Edam naar Oosthuizen.

Had flink de gang er in langs dit kronkeldijkje en de motor brulde met zo'n 4500 a 5000 toeren er lustig op los.

Kenteken begon met 30-LR-..

Wat zijn er toch bofkonten in deze wereld :mrgreen:

So many cars, so little time
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Hey die ken ik!

Heb ik ook wel eens gezien - aardig rot aan de wielkasten hoor, laat je niet misleiden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

:mrgreen:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP

Post by ac/dennis »

Hey Ite,

Hoe gaat het nou met je 5-serie? Al progressie gemaakt?

Sorry, ffies offtopic
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

eeeh.. nee.

Veel erger:
Gisterenavond ontdekten ik (waar Jeroen bij was) dat mijn auto tijdens het starten op 5 cilinders loopt, pas na 10 seconden loopt alles weer netjes. hmm - dat wil ik eerst goed hebben.
't zal wel een mindere bougie zijn oid, maar helemaal lekker vind ik het niet. Overigens is na die 10 seconden geen misslag meer te ontdekken en is het nog steeds dikke pret. Gisteren avond open terug gereden. met 170km/u op de snelweg wordt je vanzelf kaal...

Inmiddels heb ik in mijn kerkgemeenschap een balletje opgegooid bij een jonge monteur die net getrouwd en zonder poen zit: Kom maar bij me langs en help mij eens een dag.
Wordt vervolgd.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Sja en anders, zorg dat die kop opgefrist klaar ligt en in een mini-meet stampen we 'm weer even in elkaar! Je hoeft toch niet te poetsen voor 5 september dus hup aan het sleutelen jij! 8)
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Veel erger:
Gisterenavond ontdekten ik (waar Jeroen bij was) dat mijn auto tijdens het starten op 5 cilinders loopt, pas na 10 seconden loopt alles weer netjes. hmm - dat wil ik eerst goed hebben.
Wel nu, dat is weer opgelost.
gelukkig geen drama's, alleen een kapotte ontstekingskabel naar cilinder 6. 't Was gelijk de eerste die ik er uit draaide: ik hield een koperen busje in mijn hand die normaal diep, vast in de kabel hoort te zitten waar de bougie kontakt maakt.

Image

Ik heb nog nooit zo snel een diagnose kunnen stellen en oplossen - alles zat nu eens mee.
En aangezien de kabelset ook nog maar 10 maanden oud is zal er nog wel garantie op zitten.
In een uurtje de oude kabels er op en starten met 6 cilinders tegelijk.

Wat kan sleutelen toch leuk zijn.

Overigens:
Zo zien mijn bougies eruit, hoe beoordelen de heren technici de kleur:
Image
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

hmm, beetje moeilijk te zien met zo'n telefoon foto.
Maar de kleur is caramel bruin te noemen.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Hee vriend! :mrgreen:

Gelukkig valt het probleem mee.

Tsja het gaat juist om de kleur van de electrode. Niet helemaal lekker te zien maar als 'ie wat ik denk te zien gewoon zwart is zonder al te veel aangekoekt te zijn staat 'ie gewoon iets rijk, geen problemen.

Lichtbruin is psies goed, wit is dan wel arm, dan wel koelvloeistof verbranden, blauwig met aangekoekte narigheid is olie verbranden.
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Zo wordt je toch nog een techneut Ite! Kleurtje ziet er niet erg verkeerd uit.

Gr Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply