Wat is er aangepast wat invloed kan hebben:
- nieuwe accumulator
- nieuwe pomp
- nieuw filter
- nieuwe leidingen en slangen
- nieuwe bougies/filter/olie
Ontsteking is verder niet losgeweest.
Starten gaat koud moeizaam en lijkt alsof hij eerst op een paar cylinders aanslaat. Hierna komen alle cylinders erbij en gaat hij keurig op 1500 toeren draaien. Dit toerental zakt dan langszaam naar ongeveer 900.
Extra luchtschuif lijkt dan in orde.
Maar hij loopt wat onregelmatiger dan voorheen.
Trekt verder prima door de toeren heen en met rijden merk je niets.
Alleen bij stationair draaien merk ik dat er iets anders dan anders is.
Als je het contact aanzet hoor je de pomp niet en omdat ik het koude startventiel vanmorgen uitgebouwd en getest heb voor dat hij gelopen heeft weet ik dat er genoeg druk op het systeem staat. (voltreffer in mijn linkeroog
Koudestartventiel spuit een mooie nevel en sluit goed af.
De luchtweger is goed gangbaar en de plunjer is vrij.
Warm starten gaat wel goed.
Ik ga zo de WUR vervangen en de oude bougies terugplaatsen om te zien of dit verandering brengt. De auto is nu nog niet gestart vandaan dus is dat nog wel een eenvoudige test.
Waar ik bang voor ben is dat ondanks mijn zorgvuldigheid bij het monteren van de nieuwe leidingen er toch iets van vuil in de leiding heeft gezeten wat nu bij de injectoren zit. Weet niet waarom ik hier op kom maar andere zaken kan ik denk uitsluiten.
Het testen van de injectoren is natuurlijk wel een lastige klus......
Meedenken wordt weer zeer op prijs gesteld.
