Als je MP in de gaten houdt staat er nog weleens wat te koop. Als ik me niet vergis heeft er iemand in N-holland nog een complete verlaging te koop voor de 4 cylinder
Niek. Update p5 '82 316
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Het kan zijn dat je het topic over Bilstein en H&R moet hebben. Dit is echt een mooie hoogte en goede wegligging. Eibach voor de 4-cylinder is nog te koop dacht ik.
Als je MP in de gaten houdt staat er nog weleens wat te koop. Als ik me niet vergis heeft er iemand in N-holland nog een complete verlaging te koop voor de 4 cylinder
Als je MP in de gaten houdt staat er nog weleens wat te koop. Als ik me niet vergis heeft er iemand in N-holland nog een complete verlaging te koop voor de 4 cylinder
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Deze?
http://link.marktplaats.nl/375776284
Die heb ik gezien.
Is dat wat? Ik heb er weinig verstand van nog.. In eerste instantie zat ik ook te denken aan 40/30. Maar zijn dit soort veren ook stugger dan de originele?
Ik dacht een topic te hebben gezien waarin iemand om foto's vroeg van de verschillende setups. Wellicht was het ergens anders. Ik weet het niet meer. Ik heb verschillende zoektermen geprobeerd maar zonder het gewenste resultaat.
http://link.marktplaats.nl/375776284
Die heb ik gezien.
Is dat wat? Ik heb er weinig verstand van nog.. In eerste instantie zat ik ook te denken aan 40/30. Maar zijn dit soort veren ook stugger dan de originele?
Ik dacht een topic te hebben gezien waarin iemand om foto's vroeg van de verschillende setups. Wellicht was het ergens anders. Ik weet het niet meer. Ik heb verschillende zoektermen geprobeerd maar zonder het gewenste resultaat.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Die set komt onder deze auto vandaan. Ik denk dat het standaard dempers met verlagingsveren zijn.
Stond zeker niet verkeerd wat hoogte betreft. (owwww auto is wel jouw kleurtje
)

Stond zeker niet verkeerd wat hoogte betreft. (owwww auto is wel jouw kleurtje

So many cars, so little time
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Dat ziet er goed uit
Die kleur kan mij wel bekoren idd.
Nou vandaag deel 2 van de zoektocht naar een e21 voor Niek
Nou vandaag deel 2 van de zoektocht naar een e21 voor Niek
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Weer terug van deel 2..
De auto reed lekker en zag er redelijk uit van buiten. Wat roest, een deuk en wat bijgewerkte plekjes. Niet helemaal strak maar op zich zou ik daar niet echt problemen mee hebben. De achterveren waren Koni's.
Tijdens het oprijden van de snelweg hield ze op een gegeven moment in om daarna verder te gaan. 110 is prima te doen met een 4 bak. Daarna worden de toeren wel erg hoog.
Er zat wat condens achter het ruitje van de tellerconsole. Dit was later weg. Ik heb het vermoeden dat de electronica niet helemaal lekker is. De alarmlichten deden het niet. 1 knipperlicht deed het wat schokkerig. Wellicht vocht? De verlichting van het dashboard deed het ook niet net als de waaier. Deze draaide wel maar er kwam geen lucht uit.
De koffer was vochtig en daar zit ook het ergste qua roest. De randen waar de rubbers op zitten zijn op veel plekken weg. Ook het metaal rondom de achterlichten is goed verroest.
Voor de rest laten we de foto's maar spreken:









Tot en met de deuren was het een goede auto. Daarachter aardig wat roest.
Ik denk dat er veel werk aan zit om dit weer netjes te maken.
Op zich ook een charmant auto'tje en wat een kleur zeg. Geweldig.
De auto reed lekker en zag er redelijk uit van buiten. Wat roest, een deuk en wat bijgewerkte plekjes. Niet helemaal strak maar op zich zou ik daar niet echt problemen mee hebben. De achterveren waren Koni's.
Tijdens het oprijden van de snelweg hield ze op een gegeven moment in om daarna verder te gaan. 110 is prima te doen met een 4 bak. Daarna worden de toeren wel erg hoog.
Er zat wat condens achter het ruitje van de tellerconsole. Dit was later weg. Ik heb het vermoeden dat de electronica niet helemaal lekker is. De alarmlichten deden het niet. 1 knipperlicht deed het wat schokkerig. Wellicht vocht? De verlichting van het dashboard deed het ook niet net als de waaier. Deze draaide wel maar er kwam geen lucht uit.
De koffer was vochtig en daar zit ook het ergste qua roest. De randen waar de rubbers op zitten zijn op veel plekken weg. Ook het metaal rondom de achterlichten is goed verroest.
Voor de rest laten we de foto's maar spreken:









Tot en met de deuren was het een goede auto. Daarachter aardig wat roest.
Ik denk dat er veel werk aan zit om dit weer netjes te maken.
Op zich ook een charmant auto'tje en wat een kleur zeg. Geweldig.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Verder was de auto wel strak. De deuren, dorpels en randen van de spatborden en wielkasten zager er netjes uit. Ook onder de kap was er weinig roest.
Het motortje liep goed en het schakelen ging ook prima. De remmen werken ook goed.


Het motortje liep goed en het schakelen ging ook prima. De remmen werken ook goed.


Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Daar staat ondanks de mooie buitenkant toch gewoon een restauratieproject? Tuurlijk kan je bepaalde dingen snel oplappen maar hier komt wel werk aan.
Zorgelijk is het gezwel in de kofferbak aan de wielkast en de staat onder de achterste zijramen (Daar zit geen metaal meer onder)
Kofferbak rand op die plek zie je ook niet zo veel. Rond de achterlichten is ook zo'n standaard plek.
Welkom in de wereld die E21 heet (E30's zijn niet veel beter hoor)
Omdat de buitenkant anders doet vermoeden denk ik dat hij een keer overgespoten is?
P.s lijkt me geen uitgewoond hok.
Zorgelijk is het gezwel in de kofferbak aan de wielkast en de staat onder de achterste zijramen (Daar zit geen metaal meer onder)
Kofferbak rand op die plek zie je ook niet zo veel. Rond de achterlichten is ook zo'n standaard plek.
Welkom in de wereld die E21 heet (E30's zijn niet veel beter hoor)
Omdat de buitenkant anders doet vermoeden denk ik dat hij een keer overgespoten is?
P.s lijkt me geen uitgewoond hok.
So many cars, so little time
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Bij dat gezwel zit plamuur lijkt het. Op zich ben ik niet vies van wat werk. Lakken kan ik zelf. Zal wel iets kleurverschil geven maar daar kan ik eerst wel mee leven. Dergelijk laswerk lijkt me wel specialistisch werk. Het is echt de koffer die slecht is.
Ik heb half onder de auto gehangen en de onderkant ziet er goed uit.
Hoe gaat het lassen te werk? Kan je zo stukken inzetten of moet dat uit een andere auto gesneden worden.
We vroegen ons ook af wat je voor welke prijs mag verwachten. Een concourstaat auto hoef ik niet perse te hebben. Daar betaal je natuurlij kook de hoofdprijs voor. De vraagprijs voor deze was 1750. De verkoper wil wel zakken naar 1500 maar dat vind ik teveel voor het werk wat er aan zit aangezien ik niet alles zelf kan doen.
Het zou kunnen dat ie overgespoten is. Dat weet ik niet en ik denk ook niet dat de verkoper dat weet. Ik denk wel dat ze flink opgepoetst is. De lak is niet verweerd.
Ik heb half onder de auto gehangen en de onderkant ziet er goed uit.
Hoe gaat het lassen te werk? Kan je zo stukken inzetten of moet dat uit een andere auto gesneden worden.
We vroegen ons ook af wat je voor welke prijs mag verwachten. Een concourstaat auto hoef ik niet perse te hebben. Daar betaal je natuurlij kook de hoofdprijs voor. De vraagprijs voor deze was 1750. De verkoper wil wel zakken naar 1500 maar dat vind ik teveel voor het werk wat er aan zit aangezien ik niet alles zelf kan doen.
Het zou kunnen dat ie overgespoten is. Dat weet ik niet en ik denk ook niet dat de verkoper dat weet. Ik denk wel dat ze flink opgepoetst is. De lak is niet verweerd.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Dit is - hoe had het ook mag klinken - in mijn ogen een no go.
Deze auto zal op korte termijn volledig gelast en gespoten moeten worden om hem te redden.
Dat gaat fors in de papieren lopen. Reken op minimaal euro 1000,- voor lassen en strak maken en zeker euro 1500,- voor spuiten.
Voor een unikleur 4 cilinder gaat dit economisch gezien heel erg niet goed komen.
Ik kan niet in je portomonee kijken, maar iets meer budget en het aanbod wordt veel beter en uiteindelijk ook veel goedkoper.
Deze auto zal op korte termijn volledig gelast en gespoten moeten worden om hem te redden.
Dat gaat fors in de papieren lopen. Reken op minimaal euro 1000,- voor lassen en strak maken en zeker euro 1500,- voor spuiten.
Voor een unikleur 4 cilinder gaat dit economisch gezien heel erg niet goed komen.
Ik kan niet in je portomonee kijken, maar iets meer budget en het aanbod wordt veel beter en uiteindelijk ook veel goedkoper.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Had tie een 5-bak, Alpina's en een Petri sportstuurtje....... (en een sper natuurlijk)

So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Zonder gein, voor iets meer kom je in een andere klasse terecht, zoals Ite terecht zegt.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Ik zou er gewoon lekker een paar bekijken, testrijden en rustig over nadenken.
http://link.marktplaats.nl/371445751 is ook rood en kost het dubbele.
Staat wel helaas in limboland maar kan goed vergelijkend warenonderzoek opleveren.
http://link.marktplaats.nl/371445751 is ook rood en kost het dubbele.
Staat wel helaas in limboland maar kan goed vergelijkend warenonderzoek opleveren.
So many cars, so little time
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Ze heet geen Charlotte..Zou wel mooi geweest zijnWondermike wrote:Had tie een 5-bak, Alpina's en een Petri sportstuurtje....... (en een sper natuurlijk)
Ik weet dat velen het niet waard vinden om een 4 pitter flink onder handen te nemen. Economisch lijkt het mij nooit rendabel. Een volledig gerestaureerde 323i met hoge taxatie zal waarschijnlijk ook niet opbrengen wat er in gestoken is (denk ik?) Maar draait het daar altijd om? Het is en blijft liefhebberij en wat de gek ervoor uitgeeft.
Zelf vind ik het leuke auto's en heb liever een 316 dan een 320. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als een auto als deze gesloopt gaat worden voor onderdelen. Aan de andere kant heb je wel een punt dat een wat duurdere auto waarschijnlijk goedkooper uitvalt.
Het valt en staat in dit geval met wat de auto moet kosten. Ik heb nu 2 auto's bekeken (zullen er nog wel meer gaan worden) De eerste was 1000 euro duurder qua vraagprijs maar was dan ook een stuk beter al zat daar alsnog veel werk in rond de ramen. Als die auto voor dit bedrag verkocht zou worden had ik m zeker gekocht. Ik vind het lastig om te bepalen wat een auto waard is simpelweg omdat ik net kom kijken. Daarbij wil een verkoper ook niet teveel zakken wat ook begrijpelijk is. Of dat realistisch is, is een ander verhaal.
Ik heb geduld dus uiteindelijk zal er hier een e21 komen
Ik hou de marktplaatsen in de gaten.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Heel verstandig om een beetje meer rust te bewaren.
4 cilinders zijn zeker leuk - en hobby mag best geld kosten.
(ik heb een 323 en ben al járen geleden opgehouden met het bijhouden wat dit gekost heeft - ook hier komt dat financieel nooit goed).
Mijn eerder gegeven advies blijft wel; zoek een type 2 (die zijn beter tegen roest beschermd) en als je dan perce een 4 cilinder wilt doe dan een 318i.
Zelf zou ik auto's laten staan waar de roestschade dermate ver is dat je moet gaan spuiten. Dat loopt gelijk enorm in de papieren. Dit is precies bij de felsranden van de ramen natuurlijk het geval. Een bodem bijwerken is veel minder zichtwerk en beeld bepalend.
4 cilinders zijn zeker leuk - en hobby mag best geld kosten.
(ik heb een 323 en ben al járen geleden opgehouden met het bijhouden wat dit gekost heeft - ook hier komt dat financieel nooit goed).
Mijn eerder gegeven advies blijft wel; zoek een type 2 (die zijn beter tegen roest beschermd) en als je dan perce een 4 cilinder wilt doe dan een 318i.
Zelf zou ik auto's laten staan waar de roestschade dermate ver is dat je moet gaan spuiten. Dat loopt gelijk enorm in de papieren. Dit is precies bij de felsranden van de ramen natuurlijk het geval. Een bodem bijwerken is veel minder zichtwerk en beeld bepalend.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.