achteras conversie 5x120

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
rahlers
Newbee
Posts: 15
Joined: Tue May 05, 2009 5:28 pm

achteras conversie 5x120

Post by rahlers »

dag iedereen

ik kan het niet op het forum vinden wat ze nou precies gebruiken om de achterste wielnaven naar 5x120 te ombouwen met zo min mogelijk aanpassingen liefst gebruik ik de oude diff weer met steekassen alleen een naaf conversie bewijse van spreke, wie kan me helpen ik neem aan dat dit niet de eerste keer is dat dit gedaan is.

wie o wie kan me helpen alvast bedankt


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: achteras conversie 5x120

Post by Jeroen »

PM Jeremy even!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: achteras conversie 5x120

Post by ac/dennis »

haha,

heb m net hetzelfde advies gegeven via PM :)
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: achteras conversie 5x120

Post by ac/dennis »

En dat was post 3000 btw :) FAP
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: achteras conversie 5x120

Post by 323baur »

Nou fantastisch hoor. pff 3000 been there doooone that.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: achteras conversie 5x120

Post by Thijsse »

komt er dus op neer dat je een willekeurige e30 achteras passend moet maken waar je dan weer e36 COMPACT 325 draagarmen op monteert
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: achteras conversie 5x120

Post by uwbuurman »

met andere woorden, op een e21 achteras gaat het niet wat worden? Dus je hebt sowieso een e30 complete achteras nodig...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
jeremye21m3
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 90
Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
Location: Laag soeren
Contact:

Re: achteras conversie 5x120

Post by jeremye21m3 »

Zelf had ik de achteras van een e24.

Dit was een vrij zware achteras met M-Z3 diff.

Voordeel hiervan was dan het positief was voor de gewichts verdeling van de auto.
Zeker ivm zwaardere motor.

Ik hebben we voor een andere klant voor ons een e21 op een e36 onderstel gezet.
Dus de achteras van een M-Z3 aangepast en geplaatst.
Dit is ook weer een iets lichtere as.
Dus ook goede optie.

Ik kan ook informeren of die naaf niet te vermaken is naar 5-gaats, maar dit verwacht ik niet goedkoop.
en je remmen zullen ook aangepast moeten worden, want hij moet groter worden.

Gr Jeremy
Bmw e21 323I/M3 S54
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: achteras conversie 5x120

Post by uwbuurman »

de enige reden (zonder verdere aanpassingen) is dan omdat er mooiere/andere velgen zijn in 5x120?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
jeremye21m3
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 90
Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
Location: Laag soeren
Contact:

Re: achteras conversie 5x120

Post by jeremye21m3 »

ik denk ook dat ze naar 5-gaats zijn gegaan omdat alles groter wordt, remmen en wielen,
zo was vroeger 16inch al heel wat, zo staat nu 21inch super onder de nieuwe 6 serie.

Maar ja ook je keuze voor wielen wordt veel groter..

voor mij was de keuze meer omdat ik zwaardere as achter wilde,
ik had toen die as nog liggen, en toen ging ik automatich naar 5-gaats.
voorzijde heb ik de nafen toen laten maken. dat was simpeler dan achter.
Bmw e21 323I/M3 S54
Vjete
Newbee
Posts: 4
Joined: Thu Jan 15, 2009 7:08 pm

Re: achteras conversie 5x120

Post by Vjete »

Even dit draadje weer op roepen

Hoe realistisch is het om andere naven te laten maken om op een 323i achteras te monteren?
BMW 2002 Touring 1973 Avage
BMW 1602 1974 2l
Post Reply