achteras conversie 5x120
achteras conversie 5x120
dag iedereen
ik kan het niet op het forum vinden wat ze nou precies gebruiken om de achterste wielnaven naar 5x120 te ombouwen met zo min mogelijk aanpassingen liefst gebruik ik de oude diff weer met steekassen alleen een naaf conversie bewijse van spreke, wie kan me helpen ik neem aan dat dit niet de eerste keer is dat dit gedaan is.
wie o wie kan me helpen alvast bedankt
ik kan het niet op het forum vinden wat ze nou precies gebruiken om de achterste wielnaven naar 5x120 te ombouwen met zo min mogelijk aanpassingen liefst gebruik ik de oude diff weer met steekassen alleen een naaf conversie bewijse van spreke, wie kan me helpen ik neem aan dat dit niet de eerste keer is dat dit gedaan is.
wie o wie kan me helpen alvast bedankt
Re: achteras conversie 5x120
haha,
heb m net hetzelfde advies gegeven via PM
heb m net hetzelfde advies gegeven via PM
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: achteras conversie 5x120
Nou fantastisch hoor. pff 3000 been there doooone that.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: achteras conversie 5x120
komt er dus op neer dat je een willekeurige e30 achteras passend moet maken waar je dan weer e36 COMPACT 325 draagarmen op monteert
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: achteras conversie 5x120
met andere woorden, op een e21 achteras gaat het niet wat worden? Dus je hebt sowieso een e30 complete achteras nodig...
-
jeremye21m3
- E21 VIP

- Posts: 90
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: achteras conversie 5x120
Zelf had ik de achteras van een e24.
Dit was een vrij zware achteras met M-Z3 diff.
Voordeel hiervan was dan het positief was voor de gewichts verdeling van de auto.
Zeker ivm zwaardere motor.
Ik hebben we voor een andere klant voor ons een e21 op een e36 onderstel gezet.
Dus de achteras van een M-Z3 aangepast en geplaatst.
Dit is ook weer een iets lichtere as.
Dus ook goede optie.
Ik kan ook informeren of die naaf niet te vermaken is naar 5-gaats, maar dit verwacht ik niet goedkoop.
en je remmen zullen ook aangepast moeten worden, want hij moet groter worden.
Gr Jeremy
Dit was een vrij zware achteras met M-Z3 diff.
Voordeel hiervan was dan het positief was voor de gewichts verdeling van de auto.
Zeker ivm zwaardere motor.
Ik hebben we voor een andere klant voor ons een e21 op een e36 onderstel gezet.
Dus de achteras van een M-Z3 aangepast en geplaatst.
Dit is ook weer een iets lichtere as.
Dus ook goede optie.
Ik kan ook informeren of die naaf niet te vermaken is naar 5-gaats, maar dit verwacht ik niet goedkoop.
en je remmen zullen ook aangepast moeten worden, want hij moet groter worden.
Gr Jeremy
Bmw e21 323I/M3 S54
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: achteras conversie 5x120
de enige reden (zonder verdere aanpassingen) is dan omdat er mooiere/andere velgen zijn in 5x120?
-
jeremye21m3
- E21 VIP

- Posts: 90
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: achteras conversie 5x120
ik denk ook dat ze naar 5-gaats zijn gegaan omdat alles groter wordt, remmen en wielen,
zo was vroeger 16inch al heel wat, zo staat nu 21inch super onder de nieuwe 6 serie.
Maar ja ook je keuze voor wielen wordt veel groter..
voor mij was de keuze meer omdat ik zwaardere as achter wilde,
ik had toen die as nog liggen, en toen ging ik automatich naar 5-gaats.
voorzijde heb ik de nafen toen laten maken. dat was simpeler dan achter.
zo was vroeger 16inch al heel wat, zo staat nu 21inch super onder de nieuwe 6 serie.
Maar ja ook je keuze voor wielen wordt veel groter..
voor mij was de keuze meer omdat ik zwaardere as achter wilde,
ik had toen die as nog liggen, en toen ging ik automatich naar 5-gaats.
voorzijde heb ik de nafen toen laten maken. dat was simpeler dan achter.
Bmw e21 323I/M3 S54
Re: achteras conversie 5x120
Even dit draadje weer op roepen
Hoe realistisch is het om andere naven te laten maken om op een 323i achteras te monteren?
Hoe realistisch is het om andere naven te laten maken om op een 323i achteras te monteren?
BMW 2002 Touring 1973 Avage
BMW 1602 1974 2l
BMW 1602 1974 2l